MuscleMeat

Vrouwen onderwerp...gaat over onze maandelijkse shit :S

SlettieBettie zei:
Die zwangerschapstesten zijn in dit geval wel betrouwbaar hoor. Als ze aangeven dat je niet zwanger bent, ben je niet zwanger. Als ze aangeven dat je wel zwanger bent, is er een heel kleine kans dat je toch niet zwanger bent. (wat ik uit de bijsluiter van 1 van die testen heb begrepen)

En nu genieten van alle leuke dingen om je heen, he!
nou ik moet zeggen dat ik die dingen ook nie vertrouw..........
ik was al bijna 2 maanden zwanger en de test gaf toch negatief aan....dus met gevolg dat ik nu een zoontje van 7 heb:D en ben er super blij mee hoor begrijp me niet verkeerd maar het was niet gepland toen ik 18 was:eek:
en ik slikte ook nog eens de pil (microginon ofzo iets )
sommige vrouwen maken niet snel de stof hgc ofzo aan het hormoon dat je lichaam aanmaakt als je zwanger bent en daar was ik een van:o

herma zei:
Iedereen heeft een eigen cycles. Bij de een is dat 26 dagen en bij de ander bv35 dagen. Maar hoe drukker jij je maakt hoe langer het kan duren want stress doet 'leuke' dingen met je lijf. Dus probeer rustig te blijven en er niet te veel aan te denken. Mag je tegen de pijnen niet een pijnstiller dan?

Dan zou ze elke dag van die dingen moeten slikken.. en dat is ook niet echt gezond..

naomi zei:
ik was al bijna 2 maanden zwanger en de test gaf toch negatief aan....dus met gevolg dat ik nu een zoontje van 7 heb:D en ben er super blij mee hoor begrijp me niet verkeerd maar het was niet gepland toen ik 18 was:eek:
sommige vrouwen maken niet snel de stof hgc ofzo aan het hormoon dat je lichaam aanmaakt als je zwanger bent en daar was ik een van:o

das mooi lullig dat je het niet wist!
hoe kwam je erachter, pas toen je dikker werd ofzo??

nou nee ik ben altijd al dik geweest van me geboorte een klein dikzakje hahaha......
maar ik lag altijd te slapen had veel dorst en erg moe en ook daarbij werdt ik niet meer ongesteld
toen ik dus de dokter belde met de mededeling dat ik niet menstrueerde mar wel de pil slikte en ook een test had gedaan die nega. was zei hij daarop heb je veel stress enzo veranderingen in je leven ......
dat was ook het geval een relatie die absoluut verkeerd zat en geen huis.... woonde met nu ex partner op een kamertje veel geweld in de relatie etc etc ...dan ligt het daaraan want als de test negatief was ben je ook niet zwanger zei hij letterlijk:rolleyes:
dus dacht jah daar ligt het aan... de dokter weet waar hij over praat..
dus op advies van de dok gewoon doorgegaan met de pil en na 3 maanden dat ik nog niet ongesteld was geworden
ben ik maar naar de dok. gegaan en daar hadden ze weer een test gedaan en die bleek na heel goed kijken (was vaagjes te zien)
dat ik toch zwanger was al 12 weken.......

zo is het bij mij gelopen....ik denk altijd dit was gewoon bestemd voor mij en zou het zo weer opnieuw doe als ik het over kon doen;)
want ik kan echt niet zonder me schatje:D

• Topic Starter Topic Starter
Ik vertrouw die dingen nie omdat t al eerder echt fout is gegaan. heb 2 testen gedaan stond nie zwanger..3e test bij de dokter gedaan BINGO..wel zwanger en dat wil ik niet meer. daarom ben ik seiko aant worden. ik weet dat we t veilig gedaan hebben en dat ik in een stopmaand bezig ben maar tog...moet ik constant tegen mezelf zeggen blijf rustig er is niets aan de hand. maar ja dat is makkelijker gezegt dan gedaan!!!
morge heb ik afspraak bij de dokter...ff voor de zekerheid nog een test doen en kijken hoe en wat. Ik belde hem vnadaag en hij zei dat ik juist geen pijn hoorde te hebben tijdens de stopmaanden alleen als ik ongesteld moet worden en dat t normaal is dat je hormonen in de war zijn en misschien paar maanden kan overslaan.

Ik heb wel een tijdje pijnstillers ingenomen alleen als de pijn echt te erg werd of voor het slapen..maar op een gegeven moment werkte die pillen niet meer. en ik voelde me suf telkens als ik ze nam vandaar dat ik nu probeer ik zonder.

@ Naomi:

Op je 18e damn das knap!! ik was 20 maar ik heb hem niet gehouden omdat ik toen hartstikke depresief was en ik wilde niet dat mn kindje een depresieve moeder zou krijgen. en ik had geen opleiding en werk. als ik een kind neem wil ik hem alles te bieden kunnen geven..een stabiel leven. ik weet zeker dat er veel mensen tegen abortus zijn..en dat kan ik ook wel begrijpen.

naomi zei:
ik was al bijna 2 maanden zwanger en de test gaf toch negatief aan...
SaborLatina zei:
Ik vertrouw die dingen nie omdat t al eerder echt fout is gegaan. heb 2 testen gedaan stond nie zwanger..3e test bij de dokter gedaan BINGO..wel zwanger en dat wil ik niet meer.
OK, dat is inderdaad wel iets om even bij stil te staan. Heel erg klote voor jullie beiden (vooral omdat je er niet op voorbereid was)!
SaborLatina zei:
@ Naomi:

Op je 18e damn das knap!! ik was 20 maar ik heb hem niet gehouden omdat ik toen hartstikke depresief was en ik wilde niet dat mn kindje een depresieve moeder zou krijgen. en ik had geen opleiding en werk. als ik een kind neem wil ik hem alles te bieden kunnen geven..een stabiel leven. ik weet zeker dat er veel mensen tegen abortus zijn..en dat kan ik ook wel begrijpen.
Een nobel streven!

als je jaren lang de pil hebt geslikt, moet je lichaam als het ware ' ontnuchteren' van de hormonen. Bij de een komt de cyclus meteen op gang (28dagen) maar bij een ander duurt het 50 dagen voordat ze ongi wordt.
Wat meerdere meiden ook al zeiden; je lichaam kan je heel goed voor de gek houden en door stress kán je ongi wegblijven.

Wat je eerder vertelde over die buikpijn; misschien kun je niet tegen de hormonen die in een pil zitten..
Zelf heb ik een spiraaltje (mirena) .. en val onder de ongelukkigen die mooi elke maand ongi wordt :mad: .

SaborLatina zei:
Ik heb wel een tijdje pijnstillers ingenomen alleen als de pijn echt te erg werd of voor het slapen..maar op een gegeven moment werkte die pillen niet meer. en ik voelde me suf telkens als ik ze nam vandaar dat ik nu probeer ik zonder.

Dat het bij jou al een keer mis is gegaan, dat verklaard wel je gedrag idd! Ik begrijp nu ook echt wel heel goed dat je die testen niet vertrouwd..

Ik had er zelf trouwens ook last van dat ik teveel pijstillers slikte tegen de pijn.. ik slikte ze wel echt alleen als ik ontzettend veel pijn had, maar uiteindelijk ben ik nu resistent geraakt voor finimal, paracetamol en advil.. nu reageer ik alleen nog op een hoge dosis ibuprofen bij niet al te veel pijn.. bij echt ernstige pijn heb ik hele sterke medicijnen die mn moeder ook gebruikt voor dr migraine.. zeker niet ideaal.. Pijnstillers zijn op lange termijn dus ook zeker geen oplossing.. het is inderdaad beter om ze zoveel mogelijk te vermijden..

Misschien weet je huisarts nog iets tegen de pijn? Laat even weten hoe het was bij de dokter en hoe je test is afgelopen!

JEEEEJJJJ Ben niet zwanger ben ongesteld geworden 1e x in mn leven dat ik blij ben om ongesteld te zijn:o Heb geen 2e test gedaan dokter zei dat t niet nodig was. Ben nog wel een wandelende tijdbom maar ja dat komt wel goed met mn hormonen. moet t nog 1 maandje volhouden...dan kijken voor een nieuwe anticonceptie. Ik heb een boekje met info gekregen van de dokter en de Ring spreek mij t meest aan. Heb alleen nog paar vragen misschien iemand die mij hierbij kan helpen?!!

Misschien een beetje rare vraag maar floept die ring er niet uit..bijv. tijdens sporten, vrijen wat dan ook. Wat zijn de voor en nadelen van de ring?? De dokter zei dat je als de ring tijdens het vrijen voelde dat je hem gewoon eruit kon halen voor paar uurtjes, is dat dan wel vertouwbaar??

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!!

Goed nieuws dat je niet zwanger bent! Even over de NuvaRing..

Op deze site staat veel informatie.

De vagina is ruim genoeg om de ring comfortabel te dragen en er niets van te merken tijdens het vrijen. Meer dan 80% van de vrouwen (en bijna 70% van hun partners geeft aan de ring zelden of nooit te voelen tijdens het vrijen. Uit onderzoek blijkt dat slechts een klein percentage van de vrouwen de ring verwijdert tijdens het vrijen. Als je er geen hinder van hebt, is het raadzaam om de ring te laten zitten.

Overigens mag de ring in de 3 weken dat je 'm draagt, niet langer dan 3 uur per dag buiten de vagina zijn, anders ben je onvoldoende beschermd tegen zwangerschap.

[Link niet meer beschikbaar]

Voordelen:
- Het is een betrouwbare methode van anticonceptie.
- Je hoeft er niet elke dag aan te denken.
- Als je in verwachting wilt raken, herstelt je vruchtbaarheid zich snel. Een eisprong vindt meestal al in de eerste cyclus na het beëindigen van het gebruik van de Nuvaring plaats.
- Niemand hoeft het te weten. Het is een makkelijke methode als je van plan bent coïtus te hebben, maar je ouders tegen voorbehoedsmiddelen zijn (in de verwachting dat je dan ook met coïtus zult wachten).

Nadelen:
- Je kunt vergeten de ring na drie weken te verwijderen of na de stopweek vergeten een nieuwe in te doen.
- Mogelijke bijwerkingen zijn hoofdpijn, vaginale afscheiding, irritatie van de vagina en vaginale infectie.
- Je bent niet beschermd tegen geslachtsziekten.

Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben. Zelf geen ervaring met de Nuva ring maar google doet wonderen :)

edit: soms wordt het door je verzekering vergoed (vaak tot 21 jaar; daarna vergoed pakweg 30% van de verzekeringen het) Als je het toch zelf moet betalen betaal je €38.50 per 3 ringen en heb je maar 1x een recept nodig van je huisarts.

Jeetje dat is zeker goed nieuws voor je, Kan me voor stellen dan je heel blij bent.
Zo als je weet gebruik ik zelf de nuva ring en ik vindt het zeer fijn. Zoals Yff al de voor en nadelen had op geschreven dat kan ik niet verder aan vullen. In het doosje zotten nog stickertjes die je op de kalender of agenda kunt plakken zodat je weet wat je moet doen (ring erin of eruit) Zelf vindt ik het fijn dat nu de hormonen niet mijn hele lijf door moeten om op de goede plaats te komen. Dat scheeld toch wel heel wat hormonen minder.
Succes met keuze maken

Dat moet een pak van je hart zijn om ongesteld te worden: kan het me goed voorstellen dat je gestresst werd als er al een paar testen mis gingen (wel zwanger maar negatief testresultaat).
Die nuvaring is een goede optie naast de Mirena. Qua stofjes zit er ongeveer hetzelfde in, maar nu kan je zelf makkelijk bepalen of je 'm houdt of niet. Die Mirena is 1x kiezen op elkaar en dan een paar jaar niet naar omzien (of helaas in mijn geval, na 2 weken eruit omdat ik 1 dag later vreselijk ziek werd.. was toeval). Moet zeggen dat het best zeer deed en ik het niet nog een keer heb aangedurfd. Miss ook eens aan de nuvaring?

Heel fijn voor je dat je niet zwanger bent. Ik kan me de opluchting wel voorstellen.
Yff zei:
Nadelen:
- Je kunt vergeten de ring na drie weken te verwijderen of na de stopweek vergeten een nieuwe in te doen.
- Mogelijke bijwerkingen zijn hoofdpijn, vaginale afscheiding, irritatie van de vagina en vaginale infectie.
- Je bent niet beschermd tegen geslachtsziekten.
Naast de kalendestickertjes, kun je ook gebruik maken van hun sms- en maildienst. Die geven dan een seintje wanneer je de ring in of uit moet doen.
Ook kun je bijvoorbeeld via de agenda van Hotmail jezelf herinneringsmailtjes laten sturen.

naomi zei:

Hai naomi
Mijn zus had precies het zelfde , die had het hcg hormoon ook niet in haar plas en bloed ...en na 3 maanden pas wel ... maar toen zagen we al een buikkie komen want mijn zus woog toen 56 kilo ..
Precies het tegenovergestelde van mij met mn 1oo tig kilo
Ik zelf voelde gelijk zonder test dat ik zwanger was was niet geplant maar ze is een mooi meisje nu van 10 jaar en ben trots op haar ..
Ze lijkt heel veel op haar pa , die helaas nu een ster aan de hemel is ..
Maar ik vind het wel jammer dat ik nu geen kindjes meer kan krijgen , ik heb sinds 2 jaar geen baarmoeder meer .
Dus van het maandelijkse probleem heb ik geen last meer , maar ik kom nu wel vervroegt in de overgang ...
Maar die buien kan ik lekker kwijt op de sportschool ... opvliegers tot en met ..
meid succes en tot lees
groetjes Marian :hello: :hello: :hello:

Ik weet genoeg tnxx voor jullie reacties!! Lijk me wel wat die Ring..alleen die prijs is minder :( kvind hem vrij duur voor 3 mnd. kan t altijd proberen als t niets is verder kijken tot ik de juiste anticonseptie gevonden heb!!

Oja nog 1 vraag beetje vage vraag...na 3 wk moet je de ring eruit halen dan 1 wk niet dan word je ongesteld...als je ongesteld bent kan ie er nog steeds in?? en hoelang ben je ongesteld of maakt dat geen verschil?? verschilt zeker per persoon ofzo...t is niet dat je ongesteldheid langer of korter gaat duren.

Niet echt wat gevonden op google, en nogmaals ervaring met NuvaRing heb ik zelf ook niet.
Wel kan je misschien hier even rondkijken? Forum over ervaringen met de NuvaRing.

Om nog even op de prijs terug te komen: misschien eerst even informeren bij je verzekering of die het vergoed?

Wat ik verder nog vond op dat forum (nog een nadeel):
Oja, er is wel 1 minpuntje aan: je kunt hem maar voor 3 maanden meekrijgen bij de apotheek ivm houdbaarheid. Dus vaker langs de apotheek dan bij de pil.

Weet je dat ook weer :)

hey marian....
ja inderdaad zo denk ik nu ook ...heb een mooie zoon van 7 waar ik apetrots op ben en blij dat ik toen der tijd zwanger ben geraakt....
merk echt dat vroeg moeder zijn ook vele voordelen heeft
je begrijpt je kind beter enz bijv op gedrag gebied :D
dan denk ik vaak van jah dat deed ik ook of dat wilde ik ook altijd omdat het voor mij ook niet zolang geleden is dat ik nog kind was (ben ):D :D hahaha
wel jammer dat je geen kinderen meer kunt krijgen maar gelukkig heb je een mooie dochter;) ....
xxx

Terug
Naar boven