MuscleMeat

VVD wil debat met Balkenende over zaak-Wilders

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte wil dinsdag in het vragenuurtje in debat met premier Jan Peter Balkenende over de vrijheid van meningsuiting.

m1cz4stad935.jpg

Rutte vindt dat de huidige wetgeving veel te streng is waardoor politici niet meer kunnen zeggen wat ze vinden.
Directe aanleiding voor Ruttes onvrede is het besluit van het Amsterdamse Gerechtshof vorige week dat Geert Wilders vervolgd moet worden voor onder meer discriminatie en haatzaaien. Rutte vindt dat bespottelijk en eist dat de wet zo snel mogelijk wordt aangepast.

Hij wil dat premier Balkenende daartoe het initiatief neemt. Doet de premier dat niet, dan gaat de VVD-fractie zelf een nieuwe wet schrijven.

http://www.nu.nl/algemeen/1906157/vvd-wil-debat-met-balkenende-over-zaak-wilders.html

Goede zaak.

Je zou bijna denken dat politici als Rutte echt principes hebben.

In de kamer mag je inderdaad zeggen wat je wilt en daar kan je niet bestraft op worden. Daar buiten wel

Okej, waarom word er dan gezegd dat de straf maximaal 22 maanden kan zijn.

22 maanden voor wat Wilders zei in de kamer bedoel je?
Dat weet ik niet, maar volgens mij is dat voor wat er buiten de kamer heeft afgespeeld. Zo niet dan zullen ze wel iets hebben aangepast.

Volgens mij willen ze Wilders gewoon uit de kamer ontzetten en zijn partij opheffen, ze zullen hier ook alles aan doen.
Zal nog een lange tijd een puinhoop wezen over dit onderwerp.

En daarbij, de straf was minimaal 1 jaar zitten toch? Voor wat? Een paar woorden? Er zijn genoeg ergere misdaden te noemen waarbij je zelf een week moet gaan schoffelen. Wil je gaan zitten voor een jaar dan moet je toch best iets ergs hebben gedaan.

En daarbij, de straf was minimaal 1 jaar zitten toch? Voor wat? Een paar woorden? Er zijn genoeg ergere misdaden te noemen waarbij je zelf een week moet gaan schoffelen. Wil je gaan zitten voor een jaar dan moet je toch best iets ergs hebben gedaan.

Precies hoe ik er ook over denk.

Terug
Naar boven