XXL Nutrition

VVD wil hulp aan illegalen bestraffen

Til

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
VVD wil hulp aan illegalen strafbaar stellen

AMSTERDAM - Illegalen moeten actief worden opgespoord. Justitie moet burgemeesters en ambtenaren die hulp bieden aan illegalen vervolgen.
ANP

Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Henk Kamp in een notitie over migratie, zo meldt de Volkskrant maandag.
Kamp is ontevreden over de 'opdringerige aanwezigheid van de islam'. Hij wil daarom dat de oproep tot gebed met geluidsversterking vanuit moskeeën wordt verboden.

Misdragen
Ook zou hij een verbod op 'alle gezichtsbedekkende kleding' wensen. Jongeren van 18 jaar en ouder met een dubbele nationaliteit moeten volgens Kamp hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen en het land worden uitgezet als zij zich misdragen.

Huwelijksmigratie
Daarnaast zou de liberaal de minimumleeftijd voor huwelijksmigratie willen verhogen van 21 jaar naar 24 jaar. Aspirant-huwelijkskandidaten zouden met dna-tests moeten aantonen geen neef en nicht te zijn.
De aanvrager of huwelijksmigrant betaalt 7500 euro, die na vijf jaar wordt teruggestort als geen beroep wordt gedaan op de sociale zekerheid. Het aantal huwelijksmigranten zou de parlementariër van dertig- naar vijfduizend willen terugbrengen.

Discriminatie
De oud-minister van Defensie spreekt zich daarnaast uit tegen discriminatie. "Ieder individu heeft het recht zonder vooroordelen tegemoet te worden getreden. Discriminatie is even bedreigend voor de samenleving als radicalisering."
Kamp presenteert zijn notitie dinsdag in de Tweede Kamer bij de begrotingsbehandeling van het ministerie van Justitie.

Zo, weer wat positieve initiatieven van de liberale zijde.

Laatst bewerkt:
Ik vind het een prima plan en een goed alternatief voor de bijna extreem rechtse Groep Wilders. Wat vinden jullie?

goed idee, eindelijk laat het 'linkse' vvd ook weer van zich horen.

Vooral het inperken van huwelijksmigratie en bij dubbele nationalteit bij criminelen het Nederlandse paspoort afpakken vind ik een prima plan. Wel jammer dat je als Nederlander met goede intenties zo moeilijker je buitenlandse liefde kan laten overkomen maar de goede moeten helaas onder de slechten lijden.

• Topic Starter Topic Starter
Vooral het inperken van huwelijksmigratie en bij dubbele nationalteit bij criminelen het Nederlandse paspoort afpakken vind ik een prima plan. Wel jammer dat je als Nederlander met goede intenties zo moeilijker je buitenlandse liefde kan laten overkomen maar de goede moeten helaas onder de slechten lijden.

Je hebt er inderdaad gelijk in dat de goede onder de slechten lijden, maar dat is helaas niet te voorkomen. Vind het goed dat de VVD nu eindelijk is doorheeft met welke aanpak ze kiezers kan terugpakken.

vvd is toch niet meer geloofwaardig.Al hun stemmers stappen over narita en wilders.
Er lopen nu 3 partijen uit 1 vijver te vissen

Slechte move,dit is pure aandachtrekkerij, dat gezeik over illegalen en integratie de hele tijd.
Als vvd daarmee doorgaat worden ze zeker niet serieus genomen, ze moeten meer aandacht besteden aan hun liberale beginselen ipv dat gezeik en concurrentie met wilders.

er is toch al een verplicht minimuminkomen wat als eis dient bij huwelijksmigratie ??

Zelden zo'n incoherent stuk tekst gezien eigenlijk.

Wanneer gaan zij eens de bouwfraude aanpakken? Miljoenen gaat daarmee verloren.

Prachtig weer die reacties van links hier :) Dus jullie vinden niet dat illegalen aangepakt moeten worden? Doortrekken van de softdrugwet naar illegalen (gedogen) dan maar? :eyes:

Als rechtse lul ben ik het er niet mee eens met het vervolgen van mensen die illegalen helpen. Wat zeg je?? Hoor ik je nu denken...

Ik ben tegen het NSB gedoe in dit land en daar ga je toch snel naar toe met die maatregel. We hebben een (wat hun noemen) "feilloos" politie en inlichtingenapparaat en met deze maatregel gaan ze straks werken als een soort van Gestapo.

Daar ben ik behoorlijk op tegen. Er zijn veel meer drastische maatregelen om illegaliteit tegen te gaan dan dit. Begin maar eens met de grenzen te sluiten en zeer drastische middelen te hanteren voor illegalen die men aantreft. Want dat is nog veel te soft.

Wanneer gaan zij eens de bouwfraude aanpakken? Miljoenen gaat daarmee verloren.

Zolang de bouwfraude niet wordt aangepakt mogen andere problemen ook niet worden aangepakt? ???

Als we de immigratiewetten die we me z'n allen instellen vervolgens niet naleven kunnen we net zo goed de grenzen opengooien. Kan de verzorgingsstaat gelijk opgedoekt worden, want die kan miljoenene extra inwoners niet aan. En wat is het ook voor lapmiddel om mensen die na een ellenlange asielprocedure hier onterecht blijken te wonen maar een beetje in de illegaliteit weg te laten kwijnen? Worden ze daar gelukkig van dan? Hoe vaak moet nog gezegd worden dat het onmogelijk is de grenzen te openen voor iedereen die hier wil komen? Wanneer houdt die schijnheiligheid eens op te doen alsof dat wel kan?

Ik zal het voor de echte randdebielen nog een keer samenvatten: In dit kleine dichtbevolkte land kan heb je niet de luxe om iedereen van buiten die het minder heeft te helpen, tegelijkertijd het verkeer af te remmen, het milieu beschermen, en de kosten voor wonen te verlagen. Is dat nou echt zo ****ing moeilijk te begrijpen? Met elke 30.000 mensen (huwelijksmigranten, asielzoekers, baby's) die jaarlijks dit land binnenkomen/geboren worden zal er méér milieuvervuilend verkeer bijkomen (en OV vervuilt ook), meer huizen moeten worden gebouwd, die noodgedwongen steeds kleiner en duurder worden, zal er minder ruimte voor de natuur overblijven, zullen de uitkeringen omlaag moeten, en de laagbetaalde banen door meer concurrentie van laagopgeleiden slechter betaald worden. En dan heb ik het nog niet eens over criminaliteit en maatschappelijke spanningen. :rolleyes:

Ik ben benieuwd wat de visie van links hierop is...

• Topic Starter Topic Starter
Al ga je zelfs illegalen een hand boven het hoofd houden dan ben je wel erg diep gezonken imo..
Dan zijn we over tien jaar geen Nederland meer maar gewoon klein-Afrika..

Als rechtse lul ben ik het er niet mee eens met het vervolgen van mensen die illegalen helpen. Wat zeg je?? Hoor ik je nu denken...

Ik ben tegen het NSB gedoe in dit land en daar ga je toch snel naar toe met die maatregel. We hebben een (wat hun noemen) "feilloos" politie en inlichtingenapparaat en met deze maatregel gaan ze straks werken als een soort van Gestapo.

Daar ben ik behoorlijk op tegen. Er zijn veel meer drastische maatregelen om illegaliteit tegen te gaan dan dit. Begin maar eens met de grenzen te sluiten en zeer drastische middelen te hanteren voor illegalen die men aantreft. Want dat is nog veel te soft.
VVD wil ook strengere voorwaarden voor asiel en immigratie, het is een heel programma. Alleen wel beetje raar dat ze daar nu mee komen. Rita buiten omdat ze te rechts was, maar vervolgens stemmen terugwinnen met een even rechts programma. Blijkbaar ging het Rutte gewoon om het postje.

Zolang de bouwfraude niet wordt aangepakt mogen andere problemen ook niet worden aangepakt? ???

Als we de immigratiewetten die we me z'n allen instellen vervolgens niet naleven kunnen we net zo goed de grenzen opengooien. Kan de verzorgingsstaat gelijk opgedoekt worden, want die kan miljoenene extra inwoners niet aan. En wat is het ook voor lapmiddel om mensen die na een ellenlange asielprocedure hier onterecht blijken te wonen maar een beetje in de illegaliteit weg te laten kwijnen? Worden ze daar gelukkig van dan? Hoe vaak moet nog gezegd worden dat het onmogelijk is de grenzen te openen voor iedereen die hier wil komen? Wanneer houdt die schijnheiligheid eens op te doen alsof dat wel kan?

Ik zal het voor de echte randdebielen nog een keer samenvatten: In dit kleine dichtbevolkte land kan heb je niet de luxe om iedereen van buiten die het minder heeft te helpen, tegelijkertijd het verkeer af te remmen, het milieu beschermen, en de kosten voor wonen te verlagen. Is dat nou echt zo ****ing moeilijk te begrijpen? Met elke 30.000 mensen (huwelijksmigranten, asielzoekers, baby's) die jaarlijks dit land binnenkomen/geboren worden zal er méér milieuvervuilend verkeer bijkomen (en OV vervuilt ook), meer huizen moeten worden gebouwd, die noodgedwongen steeds kleiner en duurder worden, zal er minder ruimte voor de natuur overblijven, zullen de uitkeringen omlaag moeten, en de laagbetaalde banen door meer concurrentie van laagopgeleiden slechter betaald worden. En dan heb ik het nog niet eens over criminaliteit en maatschappelijke spanningen. :rolleyes:

Ik ben benieuwd wat de visie van links hierop is...

de visie van deze links rakker is dat een deel van je post al heel wat beter is dan in de openingspost.

Tuurlijk zijn er grenzen. Die zijn ook gesteld, asielprocedure en 'importbruiden' zijn niet een kwestie van ff gauw (meer) & alles kan. (en idd, die grenzen moeten we naleven, al stel ik grote vraagtekens bij iig delen van het beleid, maar dat is dan weer een ander, ethisch verhaal)
Engeland laat zien dat de immigratie van buitenlandse werknemers (india en IT bijv) voor en nadelen heeft. Ze werken gemiddeld hard en lang en melden zich weinig ziek (stond laatst een artikel in de Pers over). Máár het zijn er zoveel dat er idd problemen ontstaan in sectoren als de zorg en huisvesting.

Máár; dat is een economisch verschijnsel:
Ïk denk dat de liberalen onder ons zich in dit opzicht héél wat minder liberaal zijn dan dat ze zich voordoen. Vrije markt is vrije markt... Maar dat houdt op zodra we het zelf gaan voelen. Getuige de situatie van bijv boeren in ontwikkelingslanden, of de import van goedkope arbeid.

het noemen van een getal van 30.000 immigranten is natuurlijk niet helemaal eerlijk als je er niet ook de emigratie erbij noemt:

HOESNEL.nl -> Immigratie neemt weer wat toe.

Dit lezende vraag ik me ook af waar het getal 30.000 vandaan komt... Maar het zou op zo'n getal uitkomen als de asielaanvragen en de immigratie bij elkaar op zou tellen.

het aantal asielaanvrager is naar mijn mening alleen maar gedaald de afgelopen jaren: (muv van een lichte stijging in 2006, waar ook vervolgaanvragen bij inzitten, dit zijn dus geen nieuwe immigranten):

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/CF8C8BD5-A909-44EB-87E4-45562DF9B64F/0/2007k2b15p12art.pdf

Ik denk dus dat er door Zelda wel heel hard op de hoorn wordt geblazen, afgaande op de zaken die hij noemt in z'n post.

Hoe liberaal ben je?
Hebben we het over asielzoekers?
Of hebben we het over werknemers? (zoals de Polen)
En welke cijfers willen we allemaal noemen om de situatie weer te geven? Is het reeël om de asielaanvragen er zo bij te pakken of de importbruiden? Maken die een substantieel deel uit van de problemen?

Een vinger op de zere plek leggen is goed. Maar dan moet er wel de goede plek worden gekozen.

De onsamenhangendheid in de openings post zit 'em naar mijn idee in het volgende:

er wordt (vetgedrukt) begonnen over 'illegalen' en vervolgens gaat zo'n beetje het hele stuk over islamieten en de islamisering.
Aan het einde weet men er ook nog uit te persen dat discriminatie niet gewenst is...

a. illegalen en islamieten lijken gelijkgesteld te worden door het artikel (maar ik beweer niet dat dat de bedoelde inslag is geweest) Er wordt iig geen onderscheid gemaakt door het artikel. Misleidend
b. Er wordt wél gediscrimineerd. Er wordt immers onderscheid gemaakt. Ik vind de islam een ralle hap onzin, maar die moet in één adem genoemd worden met christenen dan. Daar zitten in de periferie ook ontzettende fundamentalisten... Believe me. Dat is dus een valse dooddoener in het artikel.

Sorry hoor, maar dat vind ik greppeljournalistiek. Ik zeg niet dat ik het honderd procent oneens ben, ik zie ook gevaren in bepaalde islamitische stromingen, maar het is zo slecht geschreven dat ik bijna van m'n stoel val.

edit: verder ben ik het ook eens met de Gestapo inslag die Yzord noemt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven