MuscleMeat

W8MAN's bodybuilding log

W8MAN

Cool Novice
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
67kg
Beste DBB'ers,

Ik zal mij eerst even voorstellen, W8MAN.
Ik kijk al een tijdje rond op het forum & post af en toe wat. Sinds ik op 't forum zit heb ik veel geleerd en ik merk dat ik veel beter vooruit ga.

Ik fitness sinds vorig jaar zomer. Ik was toen zo'n 60KG. Begonnen met een 3 daags split schema, zonder benen te trainen en zonder op m'n voeding te letten. Ik ben dus in die paar maanden amper vooruit gegaan. Sinds 2 maanden let ik op m'n voeding, neem ik rust en train ik goed maar, er is nog steeds veel te leren.

Ik merk dat naarmate ik meer bezig ben met bodybuilding ik het steeds leuker ga vinden & ik steeds meer wil. En ik ben er de hele dag mee bezig. Dat is voor mij de rede geweest om toch maar een logje bij te houden. Want ook hier heb ik nog even over getwijfeld.

Stats: 5RM
BP: 55KG
SQ: 75KG
DL: moet ik nog testen

17 jaar oud, 1,85m.
Momenteel 68KG en dus aan het bulken.

Overgeswitched naar rippetoe

Week 1:

• [*]Monday - Workout A
    [*]Wednesday -Workout B
    [*]Friday - Workout A
Week 2:

• [*]Monday - Workout B
    [*]Wednesday - Workout A
    [*]Friday - Workout B

ar.jpg
Workout A:

3x5 [Link niet meer beschikbaar]
1x5 [Link niet meer beschikbaar]

ar.jpg
Workout B:

3x5 [Link niet meer beschikbaar] (or [Link niet meer beschikbaar])

Beginpics: Hier was ik 65KG.
2hntd15.jpg

30hop7b.jpg

Ik heb erg last van acne op m'n rug, zoals je kunt zien...
Ook hier probeer ik van af te komen. (alle tips zijn welkom)

Voedingsschema

8:30
30GR whey perfection + 250ML water/melk

8:45
0.3L melk + Brinta of 4 boterhammen met pindakaas/worst/vleessalade + kop koffie

9:00
0.4L melk

9:30
Trainen

11:30
30GR whey perfection + 250ML water

12:00
4 boterhammen pindakaas + 1L melk

15:00
2 tot 4 boterhammen met pindakaas/gebakken ei/worst + 0.4L melk of water

18:00
Avondeten meestal aardappelen/vlees/groente

19:00
Kopje koffie

20:30
50-100gr cashew noten + 0.2L melk

21:30
0.2-0.4L water

22:30
500gr magere kwark

23:00
Slapen

Zoiets ongeveer, ik eet eigenlijk nooit precies het zelfde.. maar dit komt in de buurt op een standaard dag.

Succes met je log, begin foto's zijn altijd goed als je die heb natuurlijk.
Zeker als je bijvoorbeeld over 6maanden nieuwe foto's heb en die er naast legt. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Begin pics erbij, die van me benen maak ik morgen ;]

Hey W8man,

Leuk dat je ook een logje begonnen ben. Altijd leuk om andere mensen ook te zien beginnen! Ik ben ook net begonnen met fanatiek sporten en loggen! :D

Misschien is het leuk als je je voeddingsschema plaatst en je wat je doelen zijn? Doelen kunnen zijn: kracht,massa,gewicht,kracht statts. etc. :)

Tips voor acne op je rug:

-Direct na het sporten douchen
-Scrubben
-Veel water drinken
-Veel in de zon zitten(krijg je ook lekker kleurtje van(no offence:D))
-Zalfjes/creme's etc tegen acne
-Fruit bv. Kiwi's eten. Daar zit een stof in(ben de naam kwijt) die overtollige eiwitten die je binnen krijgt goed afbreekt waardoor je minder snel acne krijgt.

Training vandaag

Benen

Leg press:
8x45KG
8x95KG
8x95KG
8x95KG

Squat in Smith:
8x25KG
8x45KG
8x45KG
8x45KG

Leg extensions:
8x40KG
8x40KG
8x40KG
8x40KG

Leg curls:
8x25KG
8x25KG
8x30KG
8x30KG

Schouders

Sitting dumbbell press

8x20KG (10KG per hand)
8x24KG
8x24KG
8x24KG

Military press

8x30KG
8x30KG
8x30KG
8x30KG

Side raise
8x16KG
8x20KG
8x20KG
8x16KG

Front raise (Armen 180 graden, niet 90)
8x12KG
8x12KG
8x12KG
8x12KG

Kuiten

Sitting calve raise
15x15KG
15x25KG
15x25KG
15x25KG

Standing calve raise
10x40KG
10x50KG
10x50KG
10x50KG

Vandaag niet fijn getraind, ik ging met heel veel zin trainen maar eenmaal bezig ging het gewoon niet lekker. Dus deze training niet 100% kunnen gaan(ik weet dat ik een stuk zwaarder kan).

Volgende keer beter.

Succes met je log. Goed begin :thumb:

Thanks!
Maandag ga ik m'n borst/biceps trainen :D
Heb ik nu alweer zin in, morgen wsl weer vervelen & wachten tot ik kan gaan trainen :rolleyes:

Ik ga ff je logje bekijken

Succes!:D

Erg volle training zeg veel oefeningen

succes met je log
idd een hoop setjes

Thanks! & ja ik weet het.. dat is wel verveeld met 3 daagse split (op de benen/schouders dag).
Zit soms te denken schouders & benen apart te doen meestal ben ik na m'n benen ook kapot :P

Straks ff borst/biceps doen en en HELL NO uitproberen, net opgedronken.. niet te zuipen maar ins kijken of het werkt! :D

Wat is je voedingsschema?

Ik zal straks m'n voedingsschema posten ;) (vanochtend op de weegschaal: 68,5KG)

Vandaag borst/biceps getraind

Borst

Bench press
10x20KG (warm up)
8x20KG (warm up)
6x60KG
6x60KG
6x60KG (assist)
6x60KG (assist)

Chest press machine
8x35KG
8x35KG
8x40KG
8x40KG

Incline dumbbell press
8x28KG
8x24KG
8x24KG
8x24KG

Decline bench press (smith)
10x25KG
6x45KG
6x45KG
8x40KG
6x40KG

Biceps

Barbell curl
8x25KG
8x30KG
8x30KG
8x30KG

Bicep curl machine
8x20KG
8x20KG
8x20KG
8x20KG

Hammer curls
8x20KG
8x20KG
8x20KG
8x20KG

Concentration curls
8x5KG
8x7KG
8x7KG
8x7KG

Training ging wel lekker, ik had meer verwacht van HELL NO. Wel een lekkere pomp. En nu ga ik vreten :D

Laatst bewerkt:
Incline dumbbell press wel hoog in verhouding met je bench press. Ofwel heb schouders die voorlopen ofwel kan je gewone bench hoger.

Nette training overigens

Hoog? 24KG is 12KG per hand ;p

Vind ik niet zo hoog :P Ik vind alles incline super zwaar

Was het maar waar, als ik horizontaal lig kan ik net 20KG per hand :rolleyes:

Was trouwens de eerste keer dat ik incline dumbbell press deed.. beetje last van m'n tricepaanhechting gekregen bij m'n elleboog.. (snap je?:P) naja morgen rustdagje

Voedingsschema trouwens gepost

Goede training. Misschien kan je Chest Press machine vervangen voor Peck Deck of Fly's?

en idd als je iets met dumbbells doet schrijf je altijd wat je per arm doet. Dus niet bij elkaar optellen :P

Je voeding is niet in orde en je trained 1 uur nadat je opstaat? Ik denk dat je sterker bent als je een beetje "opgestart" bent. Ikzelf heb daar ook last van dus ik probeer minimaal 3-4uur wakker te zijn voordat ik ga trainen.

Doe de brinta in je whey shake. Kortdaarop je volgende maaltijd. Vlees/vis/eieren + brood/rijst/pasta. Dan Na je training Vlees/vis + rijst/pasta en eventueel groente.

Je doel is bulken. Daarom zou ik ook nog lekker wat koolhydraten eten rond een uur of 9.

Vergeet ook het fruit niet. Bv. 1 voor de training en eentje een paar uur na je training met wat brood + melk...

Goede training. Misschien kan je Chest Press machine vervangen voor Peck Deck of Fly's?

en idd als je iets met dumbbells doet schrijf je altijd wat je per arm doet. Dus niet bij elkaar optellen :P

Je voeding is niet in orde en je trained 1 uur nadat je opstaat? Ik denk dat je sterker bent als je een beetje "opgestart" bent. Ikzelf heb daar ook last van dus ik probeer minimaal 3-4uur wakker te zijn voordat ik ga trainen.

Doe de brinta in je whey shake. Kortdaarop je volgende maaltijd. Vlees/vis/eieren + brood/rijst/pasta. Dan Na je training Vlees/vis + rijst/pasta en eventueel groente.

Je doel is bulken. Daarom zou ik ook nog lekker wat koolhydraten eten rond een uur of 9.

Vergeet ook het fruit niet. Bv. 1 voor de training en eentje een paar uur na je training met wat brood + melk...

Idem hier, ik lijk wel op een diesel

Thanks voor de tips :)
Meestal doe ik ook fly's ja maar deed vandaag ff wat anders..

Volgende keer post ik wat ik per dumbbell doe :P Meestal train ik vroeg zodat ik in de middag op sociaal gebied dingen kan gaan doen of werken :P

Ik ga proberen meer rijst/vlees te eten, maar dan zal ik 't waarschijnlijk zelf moeten gaan kopen :o Waar kan ik goedkoop vlees enzo kopen? :P

Thanks voor de tips :)
Meestal doe ik ook fly's ja maar deed vandaag ff wat anders..

Volgende keer post ik wat ik per dumbbell doe :P Meestal train ik vroeg zodat ik in de middag op sociaal gebied dingen kan gaan doen of werken :P

Ik ga proberen meer rijst/vlees te eten, maar dan zal ik 't waarschijnlijk zelf moeten gaan kopen :o Waar kan ik goedkoop vlees enzo kopen? :P

Aldi en een beetje kijken naar acties in grootwarenhuizen (diepvries)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven