Fitness Seller

Waar begin ik mee

jadatzalwel

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
He ben een Net begonnen met bodybuilding ( 3 maanden ) Ik train fu*king hard 5 x per week 1,5 uur. ma di wo vrij za ( donderdag voetbal ik en zondag wedstrijd)vandaar ik me benen niet te zwaar train. Ik eet super veel om me aan de gang te houden en ik let op wat ik eet. Heb ook suplementen gehaalt creatine whey glumutine multi vitanime ( nam ik trouwens elke dag mar heb nu een speciaal voor bodybuilders :o Ik slaap ook goed 8 uur per avond. Ik heb Big_t lesje eten gevolgt met om de uur eten en daarna opbouwen. Maar

Weeg 90 kilo 13.5% vet
lengte 1.94 ( groot he :D )

Wat zal ik us doen een bulk schema bouwen en daarna weer cutte. Of cutte tot me % omlaag is nar 8% want wil namelijk goed uitzien voor de vak. in aug.
hoe pak ik dit aan. Mij doel is: veel spier en aardig droog zijn. ( die klink raar dit wil iedereen :rolleyes: )
ik zit met de tijd in me hoofd heb geen zin om een hoog % tijdens vak. :) Heb dus 5 maanden de tijd. Dus mensen in welke volgorde raden jullie mij aan om me doel te halen of een heel eind in die richting. thx

groetjes Dogie

is 7.5 uur trainen niet wat veel per week? Overtraining ligt volgens mij op de loer!

• Topic Starter Topic Starter
tja ik merk der nog niks van. Mar als ik klaar ben met trainen staat ut spiergroep die ik getraind heb super strak en voelt lekker aan. en ik de volgende dag ook geen spierpijn. :rolleyes:

dan train je wellicht niet zwaar genoeg, 'beschadig' jeje spier niet en zal je niks groeien.

het kan ook zijn dat jij geen spierpijn hebt en de spier toch genoeg uitput;)

Groeien doe ik wel heb een foto gemaakt voor ik begon en daar lijk ik echt niet meer op zelfs beetje belachelijk :eek: . ik zal is snel een fototje maken van nu ff voor de tussen stand.

George zei:
dan train je wellicht niet zwaar genoeg, 'beschadig' jeje spier niet en zal je niks groeien.

het kan ook zijn dat jij geen spierpijn hebt en de spier toch genoeg uitput;)

Ik dacht ergens gelezen te hebben op dit forum dat noch spierpijn, nog pump, nog DOM's progressie zouden betekenen, de enige progressie is die die je kan meten met een lintmeter en progressive overload... of ben ik mis? want heb ook nauwelijks spierpijn, beetje stijf maybe :)

stijf zijn is een garantie dat je hard getraind hebt, misschien té hard
niet stijf zijn houdt het risico in dat je niet hard genoeg traint

geen van beide is een garantie, maar ben toch liever stijf dan niet :D

Laatst bewerkt:
Spierpijn is geen indicatie voor progressie (wil niet zeggen dat je DUS goed getraind hebt). Daarnaast is voor overtraining veel meer nodig dan een paar uur trainen per week.

Maar ff terug naar wat ik jullie gevraagd had. Waar begin ik mee ??? ( bulken? cutte? )) ???

5 maal anderhalf uur voor een beginner die "fu*king hard" traint (tot failure neem ik aan iedere set) is een behoorlijke aanval op je CNS (zenuwstelsel) lijkt me, maar goed, zoek de symptomen van overtraining maar eens op en let er op.

tot failure ja. thx voor de tip over me CNS zal ut is gaan opzoeken want wil niet dat er iets met me gebeurd. Ik wil zo doorblijven trainen :rolleyes:

ik zou gewoon gaan bulken als ik jou was. Tot de 15% ofso dan kom je sneller massa aan en heb je waarschijnlijk nog zat tijd om het er voor de zomer weer af te traine.. Je zult dan wel eff je eetschema moeten aanpassen maar nu nog zat tijd om te bulken.. :) :)

ok vin het best om te bulken! IEmand nog meer advies wat ik moet doen??

stand nu: bulken 1 cutte 0

laat me het weten :o thx

Ik denk dat ik in jouw geval eerst even zou gaan bulken gaan cutten voor de vakantie, maar als je nog nooit een dag van je leven aan een dieet gedaan hebt, dan zou het kunnen tegenvallen om van 15 naar 8% te gaan, dus wellicht is het toch verstandiger om eerst een paar weken te cutten, om te zien hoe het gaat, dan te bulken, en dan vlak voor de vakantie weer te cutten... wordt wat krap, maar och...

1 maand cut
2 maanden bulk
2 maanden cut

Nog iets: let eens op je spelling, je posts zullen er leesbaarder van worden.

(je moet ook je binnenkant trainen en ontwikkelen 'Mens sana in corpore sano' enzo)

:D oeps voor me spelling wazzup. Ik zal je plan gaan volgen. LIjkt me wel slim ja om eerst te cutten om te kijken of het me lukt. Nu nog een bulk en cut schema maken. Ik weet dat het verschillend voor iedereen maar zijn er ook standaard bulk en cut schema's op internet te vinden. Die je dan alleen aan hoeft te passen. :) Heb er wel een paar gevonden maar vond ze niet echt duidelijk ??? mybe kan iemand zijn schema poste zodat ik beetje kan afkijken.

laterz Dogie

Terug
Naar boven