AndroidHealthClinic

Waar gaat het heen met Nederland.. *zucht*

apfelstrudel

Superior Athlete
Waardering
61.702
Ik word een beetje lijp van al het fokking gezeik in dit land in de afgelopen tijd.

Eerst waren het de negerzoenen die zogenaamd 'racistisch' waren..
,,Buys Zoenen zijn de opvolgers van onze alom bekende negerzoenen, die al 86 jaar populair zijn bij jong en oud'', stelt het bakkersbedrijf op zijn website.
na 86 jaar moest het veranderen omdat een paar mong*len het racistisch vonden?

Toen ik die shit hoorde wist ik dat het alleen nog maar een kwestie van tijd was voordat dit zou gebeuren:
De protestmars tegen Zwarte Piet die zaterdag zou worden gehouden in de binnenstad van Eindhoven, is afgelast. Dat heeft het Van Abbemuseum vrijdag bekendgemaakt. Aanleiding zijn de 'vele heftige reacties' op de mars, waarbij wordt gedreigd met geweld.
Het museum had in het kader van de tentoonstelling 'Becoming Dutch' de twee kunstenaars Anette Kraus en Petra Bauer de gelegenheid gegeven om een actie te houden tegen Zwarte Piet.
Een protest mars tegen zwarte pieten?
Het zou niet gekker moeten worden.
De oprichters zijn beide niet eens Nederlands.

Ik word er lijp van dat al die mensen b**chen over racisme.
Als ze allemaal zo graag als gelijk behandeld willen worden, dan moeten ze zich ook als gelijk gedragen en hun bek houden.
Je hoord ook geen gejank over Blanke vla en Jodenkoeken.

Mensen moeten harder aangepakt worden in dit land.

Ik vind blanke vla en jodenkoeken racistisch.

En je conclusie is mensen harder aanpakken? wtf :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Het is tog niet normaal dat buitenlanders in jouw land willen protesteren over jouw tradities?
In elk ander land worden zulke mensen hard aangepakt..

Ik kan me om andere dingen erger druk maken, in Nederland.

Hij heeft gelijk, Ik deed ook een :rolleyes: toen ik het hoorde van die negerzoenen, Het verontschuldigen voor en de positieve discriminatie van allochtonen schiet egt door tegenwoordig:sad:

tis niet in nederland alleen.....
Ik heb het al eerder gezegd ,rellen moeten we.

Jezus wat een topic.

Ik vind de protestactie tegen Zwarte Piet persoonlijk briljant. Mooi om te zien hoe we over andere landen en culturen de bek volhebben, maar enige kritiek op de eigen cultuur en hoppa: dreigen met geweld. (nu zal dat een kleine groep zijn die het voor de rest verpest, maar goed)

Niettemin is het natuurlijk ook wel behoorlijk belangrijk dat Piet zwart is. Ik zou me ook absoluut niet kunnen vereenzelvigen met een stukje verandering en een blanke piet zien, of een negeroïde Sinterklaas. M'n wereld zou instorten.
Niet bepaald natuurlijk en een beetje onderzoek in onze eigen cultuur naar de herkomst van de Zwarte Piet zou wellicht een heel andere blik op de zaak kunnen werpen (ook al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed...) Wat nu als zwarte piet idd een overblijfsel is van het hele slavengebeuren? Gaan we dan ook zeggen dat mensen in Zuid Afrika als in soort van melancholie jaarlijk de apartheid mogen vieren, of dit in een andere vorm naar voren laten komen als festiviteit? Toch een stukje cultuur. Wat hebben anderen daar over te zeggen?

zullen we de kerstman dan ook maar verbieden omdat anders de dikke mensen zich gedicrimineerd voelen en als slaven aangezien worden vermits hij met pakjes moet zondzeulen..........??
shei uit man,wat een onzin allemaal

wij zijn gewoon veel te braaf en laten ons veel te veel op onze koppen schijten en dat weten "ze" ondertussen .Maar TS ,dit zijn wel oude teefjes die je uit de gracht haalt hoor.......

is die protestactie nu willen doorgaan of is dat nog van vorig jaar ofzo?

zullen we de kerstman dan ook maar verbieden omdat anders de dikke mensen zich gedicrimineerd voelen en als slaven aangezien worden vermits hij met pakjes moet zondzeulen..........??

Dit argument zou steekhoudend zijn als de beide kunstenaressen ook negeroïde zijn, of het Buys debacle door n*gers is aangekaard. Zo niet, prullenbak materiaal. Iemand enig idee?

en ja ,we zijn een democatrisch land met recht op vrije meningsuiting en we mogen klacht indienen als we denken gediscrimineerd te worden maar waarom mogen wij dan niet klagen over bijvoorbeeld hun hoofddoeken ? het bouwen van moskees? de programma's in vreemde taal op de nationale zenders ? waarom mag een vreemde met hoofddoek op paspoort ?? enzovoorts......

Vele mensen voelen zich ook slecht daardoor en gediscrimineerd maar worden met de stempel van racist weggestuurd als ze durven klagen

en ja ,we zijn een democatrisch land met recht op vrije meningsuiting en we mogen klacht indienen als we denken gediscrimineerd te worden maar waarom mogen wij dan niet klagen over bijvoorbeeld hun hoofddoeken ? het bouwen van moskees? de programma's in vreemde taal op de nationale zenders ? waarom mag een vreemde met hoofddoek op paspoort ?? enzovoorts......

Vele mensen voelen zich ook slecht daardoor en gediscrimineerd maar worden met de stempel van racist weggestuurd als ze durven klagen

heil hitler:mier:

Ja joh, noem ze maar weer buitenlanders en roep nog maar even dat ze terug moeten naar hun eigen land.
t*ring hey, als je nog steeds buitenlanders en allochtonen door elkaar haalt....

Niet zo in paniek raken man.

Naast dat je dus niet in wenst te gaan op m'n argument is dit ook een belachelijk staaltje retoriek.

We MOGEN klagen over hoofddoeken, we mogen klagen over het bouwen van een moskee (je mag zelfs bezwaar indienen over de aanvraag van een bouwvergunning voor zover ik weet...).
Daarin zit nu juist ook de kift: je verwijt als pot dat de ketel zwart ziet.

En hoe kan je je in godsnaam gediscrimeerd voelen omwille van het feit dat anderen hoofddoeken dragen of moskeeën bouwen? Of gaat het om het niet mogen reageren tegen dergelijke zaken? (dan beschouw ik het maar als niet gepost, omdat het dan een werkelijk belachelijke aangelegenheid begint te worden)

ben blij dat ik mooi in ny zit:)

Ja die kleine hulpjes van de kerstman lijken wel verdacht veel op lilliputters.

Van Zwarte Piet blijf je af, het is gewoon een deel van de Nederlandse cultuur. Allochtonen die dat hier in Nederland proberen te verbieden is zoiets als dat ik naar het Midden-Oosten ga en dan probeer om hoofddoeken te verbieden.

Ik heb ander nieuws: de gemeente A'dam gooit 43 coffeeshops dicht (waaronder het internationaal bekende The Bulldog) omdat ze 'te dicht bij middelbare scholen liggen'. burgemeester Job Cohen is er zelf niet blij mee, en had ze uit zichzelf niet gesloten. Maar ja, Den Haag wil het. (bron: nu.nl)

Dát vind ik pas achterlijk, las het bericht net en kan me er echt kwaad om maken (ook al blow ik zelf niet). Stelletje mong*len.

Die gasten moet ik hier voor op de straat een demonstratie zien houden, ik hang meteen mijn vlag uit en beschiet ze met mijn bugs :P dat zal ze leren vuile apen.

Terug
Naar boven