XXL Nutrition

Waar gaat het heen met Nederland.. *zucht*

Buys Zoenen was een reclamestunt omdat die zooi gewoon niet meer goed verkoopt en dat verhaal over het Zwarte Piet protest was een kunstuiting en trouwens ook 'yesterdays news'. Hoop ophef om niks, 'we' worden niet overgenomen. Alleen slapjanussen laten zich overnemen.

Als we al worden overgenomen is het door de commercie. Grappige is dat mensen overal intrappen en op den duur dit soort stunts worden gezien als waarheid. Dat het een reclamestunt was zal snel vergeten zijn en over 10 jaar hoor je nog de huilverhalen over de negerzoen die moest verdwijnen vanwege die 'verdomde buitenlanders'

Het meest trieste is nog wel dat je gasten bij dat soort bedrijven hebt die denken: "Buitenlanders, allochtonen etc zijn big business.. laat ik daar even misbruik van maken en zeggen dat de n*gers negerzoenen storend vinden".

Erg triest.

Interreseert me geen reet of ze belasting betalen of niet, beetje mooie verhaaltjes neerleggen over allochtonen maar ondertussen weten we wel beter.

Jullie zien het totaal verkeerd, het zijn onze feesten en die kunnen door niemand verpest worden.

ons ons ons?

Heb je het nou nog niet door? Niemand hier wil ook maar op eniger wijze met jou geassocieerd worden.

Are u ****in kidding me:eek: :hamer: Tuurlijk is zwarte piet in enige mate nog een overblijfsel uit het slaven gebeuren, maar het is nou eenmaal traditie, en sommige tradities kunnen het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken:) (so cry about it voor de rest) En wat jij aanhaald met apartheid, ik denk niet dat je kan zeggen dat het afschaffen van de apartheid in Z-Afrika veel goed heeft gedaan. Criminaliteit, moorden, hoog armoe gehalte grotendeels veroorzaakt door de zwarte populatie (ontken dat maar eens;)) Tijdens de apartheid werd dit tenminste nog de kop ingedrukt:)
Ben jij ooit wel eens in ZA geweest? En waar heb jij dit geniale gedachtegoed vandaan?:rolleyes:

Het wordt tijd dat je je aanpast of opkrast, arnoldfan ;p

Arnoldfan is gewoon in de verkeerde tijd geboren, net zoals sommige mensen in het verkeerde lichaam zijn geboren. Tijdens de slavernij zou hij de 'time of his life' hebben.

Loop je nou gewoon slavernij en onderdrukking goed te praten?
:roflol: only op dbb.

"the cure is worse than the disease" is denk ik wat hij bedoeld. Natuurlijk was het oude regime verschrikkelijk en is het er nu ook niet veel beter op geworden, racisme is gewoon vervangen door zware criminaliteit :(

"the cure is worse than the disease" is denk ik wat hij bedoeld. Natuurlijk was het oude regime verschrikkelijk en is het er nu ook niet veel beter op geworden, racisme is gewoon vervangen door zware criminaliteit :(

Dat was er toen ook hoor. Alleen dan vooral door de blanke machthebbers.

Vind het een beetje raar dat je in een vrij land als Nederland gaat lopen beweren dat onderdrukking beter is dan vrijheid...

zullen we de kerstman dan ook maar verbieden omdat anders de dikke mensen zich gedicrimineerd voelen en als slaven aangezien worden vermits hij met pakjes moet zondzeulen..........??
shei uit man,wat een onzin allemaal

Ik begrijp niet dat mensen zich hierdoor gediscrimineerd kunnen voelen, hetzelfde met de zwarte piet. In feite is het net het tegengestelde van discriminatie..

Dat was er toen ook hoor. Alleen dan vooral door de blanke machthebbers.

Vind het een beetje raar dat je in een vrij land als Nederland gaat lopen beweren dat onderdrukking beter is dan vrijheid...

even voor de duidelijkheid, ik walg van slavernij, wilde alleen even lorsos gedachtengang proberen uit te leggen ;)

[sarcastische ondertoon]

Jongens, waar maken we ons druk om?

Het is onvermijdelijk dat zulke dingen gebeuren. Over een aantal decennia leven we in een neutrale samenleving waar tradities e.d. niet meer bestaan. Blanke vla, negerzoen, Zwarte Piet, Dikkertje Dap, De Dikke en de Dunne, Sneeuwwitje en de 7 Dwergen, etc. hebben allemaal te maken met huidskleur of andere uiterlijke kenmerken. Zij zullen, al dan niet om commerciële redenen, bekritiseerd worden.

Straks heeft iedere bevolkingsgroep zijn eigen vierkante meter met kerk, moskee of synagoge en zal geen enkele landelijke traditie meer hetzelfde zijn. Er zal alleen op uiterst formele manier gecommuniceerd worden tussen de vierkante meters, omdat de ontvangende partijen opvattingen anders als racistisch en discriminerend zouden zien. Nederland heeft dit natuurlijk over zichzelf afgeroepen, door het gruwelijke, onmenselijke, uitzonderlijke, verschrikkelijke en onbegrijpelijke kolonisatie-beleid, dat het licht niet kan verdragen.

[/sarcastische ondertoon]

Toen negerzoenen net op de markt waren, was er nog geen n*ger te zien in NL, en met zwarte piet precies hetzelfde, dus ik vind dat die mensen hun kop moeten houden, en het maar moeten accepteren hoe wij onze producten noemen, anders rotten ze maar lekker op.

Jij hebt gewoon de post van EricR geskipt en gelijk je goed onderbouwde mening gepost he :roflol:

Ik heb ander nieuws: de gemeente A'dam gooit 43 coffeeshops dicht (waaronder het internationaal bekende The Bulldog) omdat ze 'te dicht bij middelbare scholen liggen'. burgemeester Job Cohen is er zelf niet blij mee, en had ze uit zichzelf niet gesloten. Maar ja, Den Haag wil het. (bron: nu.nl)

Dát vind ik pas achterlijk, las het bericht net en kan me er echt kwaad om maken (ook al blow ik zelf niet). Stelletje mong*len.

DBB en coffeeshops, zucht...

Ben jij ooit wel eens in ZA geweest? En waar heb jij dit geniale gedachtegoed vandaan?:rolleyes:

Een hoop vrienden / vriendinnen van mij hebben er stage gelopen, en tevens ben ik er op bezoek geweest, (niet dat ik mij op deze 2weken die ik daar ben geweest beroep) Verder beroep ik mij wel op documentaires van o.a. Nat Geo. over Z-Afrika.

Ten tijde van apartheid heerste er tenminste structuur in de samenleving (ik wil niet mogelijke "gruwel daden" van het regime goed praten) Maar wil meer het compleet onvermogen aantonen van de Zwarte man om een Land of staat naar behoren te regeren.

Dit klinkt misschien hard en racistisch, maar als erover nadenkt eigenlijk heel logisch. Kijk bijv. naar voormalige Koloniale landen in afrika, dit zijn landen met grote rijkdommen in de grond. Toch behoren zij tot ontwikkelinslanden, waar burgeroorlogen en corruptie hoogtij vieren. Nu kan je wel weer zeggen dat komt door inmenging van westerse bedrijven, maar ik geloof dat als deze landen hun leiders egt hun vuist optafel zouden slaan en ergens voor zouden staan, dat zij van hun land een welvarend land zouden kunden maken:) Dit gebeurt niet, wat voor mij het onvermogen aantoont van zwarte mensen om een staat of land te leiden:)

Dit is mijn visie, Ik sta open voor andere mensen hun visie, die mischien lijdt tot aanpassing van mijn visie:)

[sarcastische ondertoon]

Jongens, waar maken we ons druk om?

Het is onvermijdelijk dat zulke dingen gebeuren. Over een aantal decennia leven we in een neutrale samenleving waar tradities e.d. niet meer bestaan. Blanke vla, negerzoen, Zwarte Piet, Dikkertje Dap, De Dikke en de Dunne, Sneeuwwitje en de 7 Dwergen, etc. hebben allemaal te maken met huidskleur of andere uiterlijke kenmerken. Zij zullen, al dan niet om commerciële redenen, bekritiseerd worden.

Straks heeft iedere bevolkingsgroep zijn eigen vierkante meter met kerk, moskee of synagoge en zal geen enkele landelijke traditie meer hetzelfde zijn. Er zal alleen op uiterst formele manier gecommuniceerd worden tussen de vierkante meters, omdat de ontvangende partijen opvattingen anders als racistisch en discriminerend zouden zien. Nederland heeft dit natuurlijk over zichzelf afgeroepen, door het gruwelijke, onmenselijke, uitzonderlijke, verschrikkelijke en onbegrijpelijke kolonisatie-beleid, dat het licht niet kan verdragen.

[/sarcastische ondertoon]

++

Een hoop vrienden / vriendinnen van mij hebben er stage gelopen, en tevens ben ik er op bezoek geweest, (niet dat ik mij op deze 2weken die ik daar ben geweest beroep) Verder beroep ik mij wel op documentaires van o.a. Nat Geo. over Z-Afrika.

Ten tijde van apartheid heerste er tenminste structuur in de samenleving (ik wil niet mogelijke "gruwel daden" van het regime goed praten) Maar wil meer het compleet onvermogen aantonen van de Zwarte man om een Land of staat naar behoren te regeren.

Dit klinkt misschien hard en racistisch, maar als erover nadenkt eigenlijk heel logisch. Kijk bijv. naar voormalige Koloniale landen in afrika, dit zijn landen met grote rijkdommen in de grond. Toch behoren zij tot ontwikkelinslanden, waar burgeroorlogen en corruptie hoogtij vieren. Nu kan je wel weer zeggen dat komt door inmenging van westerse bedrijven, maar ik geloof dat als deze landen hun leiders egt hun vuist optafel zouden slaan en ergens voor zouden staan, dat zij van hun land een welvarend land zouden kunden maken:) Dit gebeurt niet, wat voor mij het onvermogen aantoont van zwarte mensen om een staat of land te leiden:)

Dit is mijn visie, Ik sta open voor andere mensen hun visie, die mischien lijdt tot aanpassing van mijn visie:)

Misschien tijd om de hand in eigen boesem te steken?
De landen zijn door ons gekolonialiseerd, vervolgens zwaar onderdrukt, en toen we er genoeg van hadden in armoede achter gelaten, omdat ze niet meer te regeren vielen, want heel vreemd wilden die mensen vrijheid.
Maar in die tijd dat ze van ons waren zijn we er wel achter gekomen dat er ongekende rijkdommen te vinden waren. In geen enkel wereld deel is er zoveel te vinden als daar in Afrika.
Maar wij blijven welvarende Europeanen, dus wij gaan echt niet de volle pont betalen voor die grondstoffen. Nee, wij kopen mensen om om dat goedje voor een spotprijs het land uit te smokkelen en dan te helen.

Je voelt je misschien hier niet verantwoordelijk voor, en schuift dit af op het "feit" dat de zwarte man niet kan regeren.
Maar ook in de spullen die jij bezit (lees: telefoon, computer enz enz.) zijn deze grondstoffen te vinden.
Hier wil jij geen 10000 euro voor een telefoon betalen, dus wees blij dat de landen in Afrika arm blijven. Zodat wij lekker makkelijk kunnen helen;)

Ja, misschien overdrijf ik, maar ver van de waarheid is het hierboven getypte niet hoor. Denk er maar eens over na.

Misschien tijd om de hand in eigen boesem te steken?
De landen zijn door ons gekolonialiseerd, vervolgens zwaar onderdrukt, en toen we er genoeg van hadden in armoede achter gelaten, omdat ze niet meer te regeren vielen, want heel vreemd wilden die mensen vrijheid.
Maar in die tijd dat ze van ons waren zijn we er wel achter gekomen dat er ongekende rijkdommen te vinden waren. In geen enkel wereld deel is er zoveel te vinden als daar in Afrika.
Maar wij blijven welvarende Europeanen, dus wij gaan echt niet de volle pont betalen voor die grondstoffen. Nee, wij kopen mensen om om dat goedje voor een spotprijs het land uit te smokkelen en dan te helen.

Je voelt je misschien hier niet verantwoordelijk voor, en schuift dit af op het "feit" dat de zwarte man niet kan regeren.
Maar ook in de spullen die jij bezit (lees: telefoon, computer enz enz.) zijn deze grondstoffen te vinden.
Hier wil jij geen 10000 euro voor een telefoon betalen, dus wees blij dat de landen in Afrika arm blijven. Zodat wij lekker makkelijk kunnen helen;)

Ja, misschien overdrijf ik, maar ver van de waarheid is het hierboven getypte niet hoor. Denk er maar eens over na.

Oh begrijp mij niet verkeerd, ik vind het zelfs absoluut noodzakelijk dat ontwikkelingslanden ontwikkelingslanden blijven, en dat we zelfs de ontwikkelingshulp moeten terug draaien, om overbevolking van de wereld tegen te gaan. Er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben en mensen die het minder hebben, en de mensen die het beter hebben zullen dit meestal over de rug van degene die het minder hebben hebben verkregen ( er is altijd iemand lijdendvoorwerp) Maar als je de arme groepen op een gelijk welvaart niveau wil gaan trekken, dan help je uiteindelijk jezelf na de kloten:)

Terug
Naar boven