MuscleMeat

Waar gewichthefshoenen kopen?

• Topic Starter Topic Starter
Oke dan ga ik gewoon neppe allstars halen bij de scapino, had toch nieuwe sportschoenen nodig.

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Had gelezen dat deze geen harde zool hadden in dus met zwaar gewicht in kon zakken? Of is dat niet zo?

Ik heb ze zelf en de zool is gewoon hard. Ik heb nog nooit andere squat/powerlift/oly schoenen gehad maar de zool is sowieso vele malen harder en stabieler dan normale sportschoenen.

Ik heb overigens ook genoeg mensen op youtube ze zien gebruiken:)

Overigens ben je volgens je stats 15jaar, wat waarschijnlijk betekend:
-Je voeten nog zullen groeien(die van mij iig wel toen ik zo oud was), beetje zonde om schoenen van 150 euro te kopen als je volgend jaar al nieuwe nodig hebt.
-Zolang je geen 200 kg squat geloof ik niet dat de zool van de schoen zou in zakken(die van mij zijn na 3 maanden nog niks veranderd.

Ik vind ze iig helemaal de moeite waard voor 81,50(incl verzendkosten en inschrijf korting)

Laatst bewerkt:
Ik heb ze zelf en de zool is gewoon hard. Ik heb nog nooit andere squat/powerlift/oly schoenen gehad maar de zool is sowieso vele malen harder en stabieler dan normale sportschoenen.

Ik heb overigens ook genoeg mensen op youtube ze zien gebruiken:)

Overigens ben je volgens je stats 15jaar, wat waarschijnlijk betekend:
-Je voeten nog zullen groeien(die van mij iig wel toen ik zo oud was), beetje zonde om schoenen van 150 euro te kopen als je volgend jaar al nieuwe nodig hebt.
-Zolang je geen 200 kg squat geloof ik niet dat de zool van de schoen zou in zakken(die van mij zijn na 3 maanden nog niks veranderd.

Ik vind ze iig helemaal de moeite waard voor 81,50(incl verzendkosten en inschrijf korting)

Bedankt voor de reactie.

Klopt moet nog beginnen aan rippetoe dusja tegen de tijd dat ik 100+ squat/powerclean (hierbij ga ik ze dragen) ben ik er al lang weer uitgegroeid (hoop ik tenminste haha). Vind jij dat er ik er dan nog wel neppe allstars moet bij kopen of niet? Of misschien zelfs alleen neppe all stars?

Zijn schoenen van vsathletics misschien ook een goede keuze?

Bedankt voor de reactie.

Klopt moet nog beginnen aan rippetoe dusja tegen de tijd dat ik 100+ squat/powerclean (hierbij ga ik ze dragen) ben ik er al lang weer uitgegroeid (hoop ik tenminste haha). Vind jij dat er ik er dan nog wel neppe allstars moet bij kopen of niet? Of misschien zelfs alleen neppe all stars?

Ik zou gewoon deadlift op sokken of gewichthefschoenen doen. Ik had neppe allstars en die vind ik dus helemaal niks. Maar ieder mens is verschillend en hebben dus ook verschillende voorkeuren:D

Ja mij lijken allstars eigk helemaal geen fijne schoenen, aangezien het maar een lapje stof is.

Heb een beetje rondgelezen op de starting strength forums, en zag daar dat rippetoe zelf een schoen met een 1/2 inch hoge hak aanraadt (Voor alles, dus ook deadlifts). Dus wil nu overwegen deze te kopen:

http://www.roguefitness.com/rogue-weightlifting-shoes-1-2-heel.php

Iemans toevallig ervaring hiermee?

Kijk hier eens: [Link niet meer beschikbaar]

Heb zelf de goedkoopste en die zijn prima. Op Allstars squatten slaat nergens op, behalve als je ultrawide stance double ply Amerikaans squat. Snap niet waarom mensen dat elkaar maar blijven naroepen.

Heb zelf de goedkoopste en die zijn prima. Op Allstars squatten slaat nergens op, behalve als je ultrawide stance double ply Amerikaans squat. Snap niet waarom mensen dat elkaar maar blijven naroepen.

Lekker goedkoop tenminste, wat is de hoogte van de zool? En hoe moet je ze bestellen?

Op allstars squatten is inderdaad onzin, je koopt weightlifting shoes voor de hogere hak waarmee je makkelijker kan squatten en met een rechtere rug.

Dat zeggen ze inderdaad maar die zijn al maanden naar die prijs afgeprijsd en bij meeste shops kosten ze zelfs maar 125 euro

Klopt op nerlinger zijn ze nog goedkoper

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Maar hoe hoog is de hak van die schoen van goodlift dan?

En zijn die van roguefitness ook goed?

De hakken van gewichthefschoenen ontlopen elkaar niet veel, denk ik. Staar je niet blind op wat Rippetoe zegt. Er zijn immers ook maar weinig toppowerlifters die op gewichthefschoenen deadliften.

Oke maar bevallen de schoenen je wel goed? Heb je ze toevallig ook tijdens rippetoe gebruikt? En is de zool van hout of niet? En voor welke lifts gebruik je ze wel/niet

Ze bevallen uitstekend. Het is even wennen, maar na twee weken wil je niet anders meer. Dat zal bijna iedereen zeggen die de stap neemt. De zool is van hard kunststof, die nauwelijks meegeeft. Voelt heel stabiel. Je kunt lekker je voeten tegen de buitenkant drukken om de heupen te activeren.

Ik gebruik ze alleen voor squatten en benchen. Heb verschillende schema' s erop gedraaid, inclusief Smolov (4x/week squatten).

Terug
Naar boven