AndroidHealthClinic

Waar ik tegenaanloop

Gast 167002

Novice
uitgeschakeld
Waardering
3
1. Tijdens het bankdrukken "knapt of knakt" er elke keer als ik de barbell naar beneden laat zakken, in mijn rechterarm, zelfs bij een makkelijk gewicht, een spiertje, die vanaf mijn elleboog via de triceps omhoog loopt. Dit is pijnlijk en bloedirritant. Het zorgt ervoor dat ik tijdens de bankdruk beweging een manier zoek om dat spiertje niet te hoeven voelen en dat gaat ten koste van de techniek. Nadat ik klaar ben met de workout en ik beweeg mijn rechterarm op een bepaalde manier dan knapt die weer maar dan minder pijnlijk. Wat kan ik hier aan doen?
2. Ik heb geen toestel om mee te squaten. Ik wil graag eentje voor de laagste prijs. Nu kwam ik deze tegen: https://www.helisports.nl/products/429180/Pivot-Fitness-HR3210-Squat-Stand.html
Ik vroeg me af of deze geschikt zou zijn voor mij als totale beginner. Kan ik hier bijvoorbeeld ook een bankje onder schuiven en bankdrukken en de stang kwijt op het squattoestel?
3. Ik moet er dan ook een geschikte barbell voor kopen want die ik nu gebruik is erg klein en bij het bankdrukken krijg ik telkens een schijf tegen mijn arm aan omdat hij zo dicht erop zit. Wat zou hierbij een juiste barbell zijn? Of maakt dat niet uit zolang die maar een olympische afmeting heeft?
4. Ik probeer dit schema te volgen: https://stronglifts.com/5x5/ alleen alles 10kg zwaarder. Als je 30kg bankdrukt, wat is dan een goeie warmingup om mee te beginnen? 15kg minder beginnen en opbouwen met 5kg? En moet je deze warmingup dan ook 5x5 doen of kan die bijvoorbeeld 10x, dan 5kg erbij, 10x, 5kg erbij omdat die vrij gemakkelijk gaan.

Knakkende pezen of spieren is niet goed. Go see the doctor.
Je toestel is pas leverbaar als de gym's weer open gaan.
Wat warming up betreft, goed opwarmen voorkomt blessures, kijk anders even op YouTube én kies wat bij jou past. En werk dan met een licht gewicht naar je werkset toe. Dan dus de 5x5.
Succes :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Ah nee. Bedoel je een echte dokter of een fysiotherapeut? Dan kan ik het bankdrukken wel even vergeten zeker..
Ik zag ook dat het nog wel even duurde voordat die weer leverbaar was. Maar mijn vraag was meer of zo'n apparaat ook werkt voor bankdrukken en of het überhaupt het geld waard is.

Hoe klein is je huidige barbell en waar houd je die vast dat de schijven tegen je arm komen? Als dat niet een curl stang ofzo is klinkt het eerder alsof je een heel verkeerde uitvoering gebruikt dat het probleem van punt 1 zou verklaren. Je ellebogen moeten niet veel naar buiten komen tijdens de beweging, onderarmen zo recht verticaal mogelijk.

Stronglifts opwarmen met de lege stang en dan stappen van 10-20kg naar je werkgewicht. Meer rond 10kg voor oefeningen voor het bovenlichaam, 20kg voor squats en deadlifts zeker als je daar wat sterker op wordt.

• Topic Starter Topic Starter
De huidige barbell is 150cm lang.

[Afbeeldingen niet meer beschikbaar]

Ik denk ook dat het ligt aan de breedte van de stangsteunen op mijn bankdruk toestel. Deze zitten vrij dicht op elkaar en hierdoor moet je de stang eerst strekken om je handen wat breder te kunnen plaatsen. Bij het het terugplaatsen moet je je handen juist weer naar binnen doen omdat je de stang anders niet terug kunt plaatsen.

Terug
Naar boven