XXL Nutrition

Waarom ben jij geen vegetariër?

Peiling Peiling waarom ben jij geen vegetariër?

• Totaal stemmers
    51
Status
Niet open voor verdere reacties.
kan je lezen? Dat heeft niks te maken met wat ik zei:eyes: (hoewel een beest traag villen natuurlijk ook niet stookt met het gros van mensen hun morele waarden)

''het probleem van de grootschalige vleesindustrie is niet dat beesten geslacht worden, maar het leven dat ze hebben geleid tot aan de slacht''

Tenzij er hier verborgen woorden instaan die ik niet kan zien? Staat hier dat je er geen probleem mee hebt dat er beestten geslacht worden.

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat hier niet om de wereldhonger maar om je zogenaamde morele waarden m.b.t. de vleesindustrie.
Wel bij het onderwerp blijven ook als je geen argumenten kunt vinden om je gelijk te halen.

"De hele vleesindustrie heeft bestaansrecht omdat er te veel monden zijn op deze wereld om te voeden."

is wat jij als moreel argument aanhaalde, wat vrij vertaald "als er geen vlees meer geproduceerd wordt gaan meer mensen honger lijden" wordt;)
Mijn reactie daarop bracht je fundamentele foute assumptie aan het licht en is dus zeker relevant. Dat jij te dom bent om dit in te zien is niet mijn probleem:eyes:

---------- Post toegevoegd 2 September 2013 om 11:30 ----------

''het probleem van de grootschalige vleesindustrie is niet dat beesten geslacht worden, maar het leven dat ze hebben geleid tot aan de slacht''

Tenzij er hier verborgen woorden instaan die ik niet kan zien? Staat hier dat je er geen probleem mee hebt dat er beestten geslacht worden.

als je goed hebt opgelet zou je zien dat ik op optie 3 heb gestemd, me nog nooit veroordelend heb geuit over dierenleed (daar horen mensen ook bij) in geen enkel topic, dus nee ik heb er idd geen probleem mee dat beesten geslacht worden, zelfs niet dat ze onnodig lijden, want ik heb graag goedkope kip:)

Ik sprak hier over de beweegredenen en opvattingen van 99% van (niet volslagen achterlijke) vegetariërs en deze hebben er idd geen probleem mee dat dieren geslacht worden.

Gaan we nu ook al studies aanhalen die verder alleen in de moslimwereld bijna dagelijks worden aangehaald? 1 studie maakt het nog niet tot wetenschappelijke waarheid natuurlijk.

De studie uit 1978 :

[Link niet meer beschikbaar]

Uitgevoerd door dr Schultz en dr Hazem. We gaan er maar vanuit dan dat dr Hazem geen belangen heeft bij een slachtmethode die aansluit bij zijn geloofsovertuiging.

Wat was Schulze's belang dan? of die van herr Gross? of die van Schulze-Petzold kast-moslims?

Gaan we nu ook al studies aanhalen die verder alleen in de moslimwereld bijna dagelijks worden aangehaald? 1 studie maakt het nog niet tot wetenschappelijke waarheid natuurlijk.

De studie uit 1978 :

[Link niet meer beschikbaar]

Uitgevoerd door dr Schultz en dr Hazem. We gaan er maar vanuit dan dat dr Hazem geen belangen heeft bij een slachtmethode die aansluit bij zijn geloofsovertuiging.

de extreme daling in bloeddruk bij het oversnijden van de hartslagader zorgt voor een onmiddelijk verlies van bewustzijn.
Het anti-halal argument dat vaak aangehaald wordt is 'het duurt 10 à 20 seconden voordat het dier hersendood is', wat compleet irrelevant is.

Wat was Schulze's belang dan? of die van herr Gross? of die van Schulze-Petzold kast-moslims?

Boeit verder ook niet, maar het blijft bij 1 studie die vooral in halal en kosherkringen heel erg populair is. Een studie uit 1978 met verder geen relevante recentere studies die het zelfde aantonen zou ik in ieder geval weinig waarde aan hechten.

Of is tegenwoordig 1 studie al voldoende om het te maken tot wetenschappelijke waarheid?

Maakt niet uit hoe slecht, schadelijk, verkeerd of inhumaan iets is, het zal blijven bestaan en zelfs bloeien. Waarom? Omdat er veel geld in zit, geld = macht enz. enz. bla bla bla (we all know the story).
Hierbij heb ik het over vlees, olie, tabak, cocaine, wapens enzovoort.

"De hele vleesindustrie heeft bestaansrecht omdat er te veel monden zijn op deze wereld om te voeden."

is wat jij als moreel argument aanhaalde, wat vrij vertaald "als er geen vlees meer geproduceerd wordt gaan meer mensen honger lijden" wordt;)
Mijn reactie daarop bracht je fundamentele foute assumptie aan het licht en is dus zeker relevant. Dat jij te dom bent om dit in te zien is niet mijn probleem:eyes:

Nee er is niks immoreels aan het eten van vlees. Je hele onsamenhangend betoog gaat over de vleesindustrie en niet het eten van vlees an sich. De mens hoort vlees te eten, vlees eten is onderdeel van een gezond en gebalanceerd voedingspatroon. Dat alles staat los van het lijden van honger, heb het ook nooit over honger gehad dat maak jij ervan omdat je te kortzichtig bent om de kern van mijn boodschap te vatten.

Minder mensen maken het mogelijk vlees te eten zonder de huidige vleesindustrie. Dus als jij begint door jezelf van kant te maken dan zet je een stap in de goede richting. Je geeft zelf aan dat je vlees eet, dat is dan al 1 minder.

Nee er is niks immoreels aan het eten van vlees. Je hele onsamenhangend betoog gaat over de vleesindustrie en niet het eten van vlees an sich. De mens hoort vlees te eten, vlees eten is onderdeel van een gezond en gebalanceerd voedingspatroon. Dat alles staat los van het lijden van honger, heb het ook nooit over honger gehad dat maak jij ervan omdat je te kortzichtig bent om de kern van mijn boodschap te vatten.

Geen vlees eten is dus ongezonder? Wat bepaalt dat de mens vlees hoort te eten dan?

Waarom wel?!

Je hebt dat vlees gewoon nodig!
Mensen worden steeds meer zwakke aftreksels van alles dat ooit bestaan heeft..
"Ooh nee ik ga echt geen vlees eten, dat vind ik zielig!"
Wat een onzin eersteklas wij zijn vleeseters, en hebben dit gewoon nodig.

Buiten dat.. wanneer iedereen vegatarier zou zijn, krijg je een gigantisch overschot in allerlei dieren.

Mijn tip: laat de wereld lekker zijn gang gaan, ga niet onnozel dieren beschermen als uitstervend diersoort..
Laat staan dat er een paar miljoen jaar geleden zulke achterlijke mensen zouden bestaan, dan had ik nu niet eens de deur uit kunnen gaan of er liep al een dinosaurus of een sabeltand tijger langs!!
Vegatarier worden zie ik als een zwakte

Nee er is niks immoreels aan het eten van vlees. Je hele onsamenhangend betoog gaat over de vleesindustrie en niet het eten van vlees an sich. De mens hoort vlees te eten, vlees eten is onderdeel van een gezond en gebalanceerd voedingspatroon. Dat alles staat los van het lijden van honger, heb het ook nooit over honger gehad dat maak jij ervan omdat je te kortzichtig bent om de kern van mijn boodschap aan jou te vatten.

Minder mensen maken het mogelijk vlees te eten zonder de huidige vleesindustrie. Dus als jij begint door jezelf van kant te maken dan zet je een stap in de goede richting. Je geeft zelf aan dat je vlees eet, dat is dan al 1 minder.

omdat jouw boodschap op foute aannames is gebaseerd, jij nam aan dat ik een einde aan de huidige vleesindustrie wil, wat helemaal niet het geval is. Dus is jouw post irrelevant als hij zo bedoeld was:eyes:

En er is wel iets immoreels aan vlees eten als dat op een manier tegen jouw morele waarden in op jouw bord is terechtgekomen;)

"De mens hoort vlees te eten, vlees eten is onderdeel van een gezond en gebalanceerd voedingspatroon."
en dit is een volslagen onzinargument:roflol:

---------- Post toegevoegd 2 September 2013 om 11:43 ----------

Waarom wel?!

Je hebt dat vlees gewoon nodig!
Mensen worden steeds meer zwakke aftreksels van alles dat ooit bestaan heeft..
"Ooh nee ik ga echt geen vlees eten, dat vind ik zielig!"

Buiten dat.. wanneer iedereen vegatarier zou zijn, krijg je een gigantisch overschot in allerlei dieren.

Mijn tip: laat de wereld lekker zijn gang gaan, ga niet onnozel dieren beschermen als uitstervend diersoort..
Laat staan dat er een paar miljoen jaar geleden zulke achterlijke mensen zouden bestaan, dan had ik nu niet eens de deur uit kunnen gaan of er liep al een dinosaurus of een sabeltand tijger langs!!
Vegatarier worden zie ik als een zwakte
matige troll is matig:eyes:

Wat een k*tpol.

Suggestieve vragen over 9000.

Je bent of dom, of een hypocriet of een vegetariër tenzij je optie 3 kiest.

OT: Natuur is wreed, wij hebben gewonnen tov de dieren dus we vreten ze op. Als jij verdwaalt ben op de afrikaanse savanne zullen de dieren jou ook opeten als ze kunnen.

Wat een k*tpol.

Suggestieve vragen over 9000.

Je bent of dom, of een hypocriet of een vegetariër tenzij je optie 3 kiest.

OT: Natuur is wreed, wij hebben gewonnen tov de dieren dus we vreten ze op. Als jij verdwaalt ben op de afrikaanse savanne zullen de dieren jou ook opeten als ze kunnen.

als ik jouw moeder kan overwinnen is er dus niks verkeerds aan haar verkrachten en insemineren?

Boeit verder ook niet, maar het blijft bij 1 studie die vooral in halal en kosherkringen heel erg populair is. Een studie uit 1978 met verder geen relevante recentere studies die het zelfde aantonen zou ik in ieder geval weinig waarde aan hechten.

Of is tegenwoordig 1 studie al voldoende om het te maken tot wetenschappelijke waarheid?

Zo kun je alles wel afwijzen, want voor elke casus is er altijd meer onderzoek nodig. Ik vertrouw op mijn eigen intelligentie en redenatie om in deze een weloverwogen keuze te maken.
Ik heb het contra-onderzoek van de uni van wageningen ook gelezen en dat is toch wel het meest belabberde stuk tekst wat ik in tijden heb gelezen. Maakt dat het tegenovergestelde dan waar? Allerminst.

In dit geval is er sprake van enerzijds een methode die op 2 manieren risico's met zich meebrengt: verdoving ( wat maakt dat het dier niets meer kan, maar wel nog vanalles voelt ) en de slagpin, die niet het gedeelte van het brein raakt wat pijn registreert en waarbij er ook nog eens direct wordt overgegaan tot verwerking. Ten opzichte van een methode die op 1 manier risico's met zich meebrengt: het onjuist uitvoeren van de halssnede, waarbij er onnodig lang bloedtoevoer is naar hersenen.

Onderzoeken zijn kostbaar en in dit geval is er voor beiden kampen weinig winst te behalen, tenzij het een morele is. Dat er geen recente data beschikbaar is over de situatie in Nederlandse slachthuizen maakt niet dat je geen standpunt in kunt nemen.

Waarom wel?!

Vlees is gewoon lekker :p maar wij zijn geen vleeseters ;)

Kenmerken van een vleeseter.

Kiezen zijn scherp puntig en de kaken zijn scherp.
Goede nachtzicht
Met blote handen, klauwen kan een vleeseter een prooi vangen.
De maag heeft speciale enzymen om bactieren in rottend vlees te doden.
Vleeseters vinden de lucht van rottend vlees ook lekker..

Nu de mens..

Vlakke kiezen en ronde kaken.
Slecht nachtzicht.
kan met blote handen geen prooi vangen.
Darmen zijn ingesteld op vertering van planten en fruit. En niet op vlees.
En hoe vind jij rottend vlees?

als ik jouw moeder kan overwinnen is er dus niks verkeerds aan haar verkrachten en insemineren?

We hebben het hier over mensen vs dieren. Verschillende soorten.

Jouw stelling gaat hier niet op.

Als een beer jouw moeder kan domineren en verkrachten vind ik dat dan weer niet verkeerd.

Vlees is gewoon lekker :p maar wij zijn geen vleeseters ;)

Kenmerken van een vleeseter.

Kiezen zijn scherp puntig en de kaken zijn scherp.
Goede nachtzicht
Met blote handen, klauwen kan een vleeseter een prooi vangen.
De maag heeft speciale enzymen om bactieren in rottend vlees te doden.
Vleeseters vinden de lucht van rottend vlees ook lekker..

Nu de mens..

Vlakke kiezen en ronde kaken.
Slecht nachtzicht.
kan met blote handen geen prooi vangen.
Darmen zijn ingesteld op vertering van planten en fruit. En niet op vlees.

En hoe vind jij rottend vlees?

pls go.

verder kloppen de genoemde kenmerken van een vleeseter niet.

We hebben het hier over mensen vs dieren. Verschillende soorten.

Jouw stelling gaat hier niet op.

Als een beer jouw moeder kan domineren en verkrachten vind ik dat dan weer niet verkeerd.

is enkel een kwestie van graad, ik ben ook genetisch verschillend van jouw moeder net zoals een leeuw genetisch verschillend is van mij.
In de natuur is het gewoon mijn genen tegen haar genen, dat ik geclassificeerd wordt onder de noemer 'mens' is irrelevant voor mijn genen en instinct. Dus opnieuw, is het wel of is het niet verkeerd?

zowel: optie 1 voor jou
zoniet: optie 3

:kiss:

omdat jouw boodschap op foute aannames is gebaseerd, jij nam aan dat ik een einde aan de huidige vleesindustrie wil, wat helemaal niet het geval is. Dus is jouw post irrelevant als hij zo bedoeld was:eyes:

En er is wel iets immoreels aan vlees eten als dat op een manier tegen jouw morele waarden in op jouw bord is terechtgekomen;)

"De mens hoort vlees te eten, vlees eten is onderdeel van een gezond en gebalanceerd voedingspatroon."
en dit is een volslagen onzinargument:roflol:

---------- Post toegevoegd 2 September 2013 om 11:43 ----------

matige troll is matig:eyes:
Het puberaal denkvermogen is nog steeds sterk aanwezig bij jou.
Maakt niet uit welk standpunt jij zou innemen je zou nog liever sterven dan toegeven dat je ongelijk hebt.

Maar je hebt mij in elk geval een wijze les geleerd. Ik zie in dat mijn tijdsbesteding aan jou nutteloos is.

Omdat het lekker is, klaar! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven