Fitness Seller

Waarom eiwitshakes?

RikFitness

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m95
Massa
95kg
Vetpercentage
16%
Hallo,

Waarom eigenlijk het gebruik van eiwitshakes? Ik las ergens dat één eiwitshake ongeveer 30g eiwit bevat, maar dan kun je toch eigenlijk beter 350 gram magere kwark eten?

Of hebben eiwitshakes nog andere voordelen?

En wat zijn de eiwitrijkste eiwitshakes? Of zijn deze verschillen niet erg groot?

Groetjes!

Vooral opnamesnelheid en een compleet aminozuurprofiel.

Hallo,

Waarom eigenlijk het gebruik van eiwitshakes? Ik las ergens dat één eiwitshake ongeveer 20-30g eiwit bevat, maar dan kun je toch eigenlijk beter 350 gram magere kwark eten?

Of hebben eiwitshakes nog andere voordelen?

En wat zijn de eiwitrijkste eiwitshakes? Of zijn deze verschillen niet erg groot?

Groetjes!

meeste hebben ongeveer zelfde eiwit hoeveelheden meestal praat je over 2-3g verschil per sooort(maar ook gelijk 10tje per pot) en is de soort vaak afhankelijk van jezelf(melk allergie etc.)

de waarom: de enige reden waarom is vaak omdat makkelijk en goedkoper is, whey is per gram eiwit het goedkoopst en het drinkt makkelijk weg, binnen 1-2 glazen heb je zo 100+ eiwitten ipv 1,1 kilo kwark..

wat is een compleet aminozuurprofiel?
er zijn meerdere aminozuren in het lichaam waarvan er zon 20 essentieel zijn en ze allemaal nodig hebt, het makkelijke van een volledig profiel is dat je niet veel verschillende dingen hoeft te eten om ze toch allemaal binnen te krijgen...

• Topic Starter Topic Starter
En zuivelproducten als kwark bevatten geen volledig profiel?

En zuivelproducten als kwark bevatten geen volledig profiel?

wel maar nogmaals 1-2 bekers drinken gaat makkelijker dan 1,1 kilo kwark, als je t kan en lukt zou ik altijd voeding boven de shakes stellen maar het is gewoon makkelijk voor veel mensen

Geen vervanger maar een toevoeging op je eet schema

Gemak

Puur gemak en financieel :) Even snel een shake na het trainen of s morgens is toch ideaal!

En ook omdat veel mensen het niet fijn vinden om een groot deel van de dag steeds eiwitrijk voedsel te moeten eten. Het is dan handig om er even wat extra eiwitten bij te drinken.

Omdat het lekker is in de brinta

Terug
Naar boven