MuscleMeat

waarom zoveel pasta?

Bezoekers in dit topic

Baas P

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2007
Berichten
163
Waardering
1
waarom nemen veel mensen pasta op in hun bulk schema? dat is mijn vraag want als ik zo naar de voedingswaarde kijk heeft een portie van 100 gr gekookte pasta maar rond de 120 kcal is toch niet veel ik bedoel als je 4 boterhammen met iets eet zit je er toch al dik boven.. waarom neemt iedereen dan toch pasta in zijn schema op?

gr
 
Koolhydraten .
 
ok maar er zitten per 100 gr dus meer koolhydraten in pasta dan in brood ofzo. En waarom zet iedereen in zijn bulk schema dat pasta 350 kcals bevat per 100 gr. terwijl iedereen het kookt en er dus maar 120 kcals over blijft..
 
complexe koolhydraten.. ik weet btw niet welke pasta je hebt maar ik denk dat 140 wel wat weinig is:

spaghetti 100gr > 346 kcal
 
kijk maar op voedingswaarde.nl pasta bereid gemiddeld 115 kcals, pasta onbereid gemiddeld 353 kcals..
 
ik vind het gewoon lekker (redelijk licht verteerbaar ook)
 
macaroni 100 gr 358 13,0 72,0 2,0

358 kcal dus nie lullen
 
haha, pasta weegt na het koken zwaarder he... DOH
daarom dat gekookte pasta minder kcal bevat omdat het mss maar 25g droog is bewijze van spreken...
 
haha, pasta weegt na het koken zwaarder he... DOH
daarom dat gekookte pasta minder kcal bevat omdat het mss maar 25g droog is bewijze van spreken...

Ja of wegen ze de vochtvrije massa. God o god wat een kwestie.:dunno:

Je weet het niet.
 
volgens mij wegen ze gwn de vochtvrije pasta (droge, onbereid) en bereid is gekookt staat er ook achter op 9 van de 10 voedigswaardes sites.. Maar dus de conclusie heoveel kcals bevat mijn 100 gr pasta nou na het koken?
 
evenveel, alleen weegt jouw 100g nadien veel meer dan 100g door het opnemen van water, dus bevat 100g van het nieuwe totaal uiteraard minder...
 
+1

Het zal mss een klein beetje verliezen ja... maar uiteindelijk krijg je nog altijd het aantal kcal binnen van de droog gewogen pasta...
 
Zoals al gegeven: je pasta neemt water op. Dus als je 100 gram pasta afweegt, zit daar ongeveer 350 kcal in. Je kookt het -> neemt water op -> Nu heb je ongeveer 2 keer zoveel gewicht van je pasta (vanwege het water).

Dit heeft dus ongeveer een 2 keer zo laag gehalte aan kcal. 100 gram gekookte pasta heeft dan opeens een waarde van (bijvoorbeeld) 175 kcal... Maar aangezien je nu 200 gram pasta hebt, en 2 * 175 = 350, krijg je nog steeds de kcals binnen die zijn opgegeven op het etiket van de ongekookte pasta.

(of maak ik het nu te onduidelijk :P? )
 
waarom nemen veel mensen pasta op in hun bulk schema? dat is mijn vraag want als ik zo naar de voedingswaarde kijk heeft een portie van 100 gr gekookte pasta maar rond de 120 kcal is toch niet veel ik bedoel als je 4 boterhammen met iets eet zit je er toch al dik boven.. waarom neemt iedereen dan toch pasta in zijn schema op?

gr
redelijk snelle kh, wat handig is post workout. en bovendien is het zeer goed te vreten.
 
kijk maar op voedingswaarde.nl pasta bereid gemiddeld 115 kcals, pasta onbereid gemiddeld 353 kcals..

die mensen bedoelen dat ze 100 g pasta gaan koken, wat dus na het kookproces meer zal wegen als 100 g
 
En omdat het gewoon super lekker is natuurlijk! :D
Ik eet 't gemiddeld 5x per week omdat het goed & lekker is.
 
volgens mij wegen ze gwn de vochtvrije pasta (droge, onbereid) en bereid is gekookt staat er ook achter op 9 van de 10 voedigswaardes sites.. Maar dus de conclusie heoveel kcals bevat mijn 100 gr pasta nou na het koken?

Kijk gewoon eens op het pak. Altijd dingen zoals rijst en pasta ONBEREID afwegen. De voedingswaarden op de verpakkingen zijn ook altijd onbereid!
 
Pasta moet je gekookt meetellen niet ongekoot. dat scheeld een hoop cals.

Waarom pasta. Nou gewoon voor de afwisseling en omdat het lekker is.
Ik ga namelijk echt niet elke dag hetzelfde eten
 
redelijk snelle kh, wat handig is post workout. en bovendien is het zeer goed te vreten.


hoezo redelijk snelle? Op mijn door staat er toch 72gt KH waarvan 2gr suikers. Dus toch (bijna) allemaal trade koolhydraten? Of mis is iets?
 
hoezo redelijk snelle? Op mijn door staat er toch 72gt KH waarvan 2gr suikers. Dus toch (bijna) allemaal trade koolhydraten? Of mis is iets?
suiker betekent niet automatisch dat iets snel is en complex betekent niet automatisch dat iets langzaam is.

zoek de glycemische en insuline index maar op.
 
Back
Naar boven