AndroidHealthClinic

Wanneer benen trainen ? (icm Voetbal )

rickdelange

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
66kg
Hallo Allemaal,

Ik zit een klein beetje met een dilemma. Over een aantal weken begint mijn voetbal training weer, op de maandag, woensdag en zaterdag een wedstrijd.
Nu weet ik niet zo goed wanneer ik mijn benen moet gaan trainen in de sportschool, zonder er al te veel last van de hebben met voetbal... Dinsdag, donderdag of vrijdag? (zondag dicht)

Wat zouden jullie doen?

Groetjes!

Ik speel zelf rugby en ik had vorig seizoen geen moeite met 2 trainingen + match te combineren met 2x squatten per week of 2 trainingen te combineren met 3x squatten. Het is misschien wel aan te raden een week dat je match hebt maar 1x te squatten (zo vroeg mogelijk in de week), zodat je benen goed uitgerust zijn voor je match, te vermoeide benen kunnen je toch een stuk trager maken heb ik mogen ondervinden.

Gewoon beginnen en spierpijn gaat vanzelf over, ik zou 2x/week squatten.

Dinsdag/Donderdag dan

Aantal weken?? Ik begin maandag alweer hoor (yeeeeuy)
Denk dat je gewoon fve moet kijken eerste trainingen zullen zwaar zijn als je paar weken/maanden niks heb gedaan. Als je gewoon bent blijven sporten in de sportschool kan je gewoo je benen blijven trainen hoe je nu doet.

Welke team en welke klasse zit je??

Je moet sws wennen aan het feit dat je benen trained. Welke training ben je het minst intensief bezig dan doe je de benen training een dag daarvoor.

Donderdag lijkt mij het meest voor de hand liggend, dan heb je vrijdag een rustdag.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb nu een split schema van 3 dagen. dinsdag donderdag en vrijdag dus. is een rustdag ook als je wel naar de sportschool gaat en andere spieren traint?

ik heb nu een split schema van 3 dagen. dinsdag donderdag en vrijdag dus. is een rustdag ook als je wel naar de sportschool gaat en andere spieren traint?

Rustdagen gaan per spiergroep.. Na trainen moet je 48 tot 72 uur rust pakken voor je ze opnieuw traint.. Dus wanneer jij je benen pakt op maandag en dinsdag schouders gaat trainen dan telt dat als rustdag voor je benen..

Rustdagen gaan per spiergroep.. Na trainen moet je 48 tot 72 uur rust pakken voor je ze opnieuw traint.. Dus wanneer jij je benen pakt op maandag en dinsdag schouders gaat trainen dan telt dat als rustdag voor je benen..

Hangt er vanaf hoeveel volume/intensiteit je doet

Terug
Naar boven