MuscleMeat

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Ja, de procentuele stijging van het aantal positieve testen sinds eind december is in Nederland aanzienlijk kleiner dan in België, in Duitsland is de stijging wel maar iets groter dan in Nederland.
Nee, ook niet. België een kwart, hier een derde.
Lockdown werkt gewoon niet.

Screenshot_20220109_181504_com.android.chrome_edit_31181062752011.jpg
Als je deze grafiek half december laat beginnen kan je de huidige situatie en het verloop beter vergelijken.

Mogelijk ben ik met dat voorlopen in de war met het VK en Denemarken. Als je die erbij zet kan je wellicht een vergijking maken met de effecten met heel weinig maatregelen.

België stijgt behoorlijk sneller dan bij ons, in Duitsland stijgen de absolute aantallen wel heel snel. Dan is de vraag wat het verschil is van Belgie èn Nederland tov Duitsland.

Ik blijf erbij dat wij ons, met onze zorgcapaciteit, minder kunnen permitteren dan andere landen.

Ja, duidelijk een veel sterkere stijging te zien in België tov Nederland, Duitsland loopt misschien wat achter of ze hebben daar toch meer beperkingen ingevoerd dan men denkt.
Ja, wel honderd mensen verschil. Phoe phoe. Ben blij dat we die lockdown hebben met zo'n levensgevaarlijk en besmettelijk virus

Ja, duidelijk een veel sterkere stijging te zien in België tov Nederland, Duitsland loopt misschien wat achter of ze hebben daar toch meer beperkingen ingevoerd dan men denkt.
Of ze houden zich beter aan de beperkingen die ze wel hebben.

Ze verplichten daar bij voorbeeld wel beter werkende mondmaskers dan bij ons, FFP2 iirc.

EDIT: ik zeg niet dat die mondmaskwrs het verschil maken, ik zegdatze andere maatregelen hebben en/of die mogelijk beter opgevolgd worden.

Laatst bewerkt:
Ja, wel honderd mensen verschil. Phoe phoe. Ben blij dat we die lockdown hebben met zo'n levensgevaarlijk en besmettelijk virus
Ik zie de laatste dagen een verschil van rond de 300 op de per miljoen inwoners kaart waar jij naar linkt. Dat is bij exponentiële groei best een groot verschil.

Je “moet” het relatief bekijken. België is gestegen van 439 naar 1552 en Nederland van 557 naar 1258. In België is er dus een toename van 3,5 en in Nederland 2,25.

Ik zeg trouwens niet dat het een levensgevaarlijk virus is, ik zeg alleen dat je met de data die voorhanden is weldegelijk kunt concluderen dat de lockdown in Nederland een drukkend effect heeft op de verspreiding.

Ze verplichten daar bij voorbeeld wel beter werkende mondmaskers dan bij ons, FFP2 iirc.

EDIT: ik zeg niet dat die mondmaskwrs het verschil maken, ik zegdatze andere maatregelen hebben en/of die mogelijk beter opgevolgd worden.
:eek: Zeg je nou dat ze op sommige vlakken strenger zijn dan hier?

Je “moet” het relatief bekijken. België is gestegen van 439 naar 1552 en Nederland van 557 naar 1258. In België is er dus een toename van 3,5 en in Nederland 2,25.

Ik zeg trouwens niet dat het een levensgevaarlijk virus is, ik zeg alleen dat je met de data die voorhanden is weldegelijk kunt concluderen dat de lockdown in Nederland een drukkend effect heeft op de verspreiding.
Met de doemscenario's van het RIVM in het achterhoofd, kan ik dat echt geen noemenswaardig verschil vinden. Gaat nergens over zo

Hoe kan je je beter aan de beperkingen houden als scholen, sportscholen, horeca, nou ja eigenlijk alles gewoon open zijn tegenover hier waar niks open is. Dan nog werkt het daar beter dan hier waar alles wel dicht is?

Is er denk je een mogelijkheid dat de maatregelen wellicht gewoon niet zo heel veel effect hebben?

Het zou echt geweldig zijn als Engeland, Duitsland of België alles toch open blijft houden en we kunnen zien of de lockdown als een soort rem op de stijging zal betekenen, of dat het geen verschil maakt. Eigenlijk, hetzelfde als we met de piek van de Delta variant hebben gezien... zou het dit keer dan tóch anders verlopen? Hopelijk blijft er één land gewoon open en we kunnen het zien.

Hoe kan je je beter aan de beperkingen houden als scholen, sportscholen, horeca, nou ja eigenlijk alles gewoon open zijn tegenover hier waar niks open is. Dan nog werkt het daar beter dan hier waar alles wel dicht is?

Is er denk je een mogelijkheid dat de maatregelen wellicht gewoon niet zo heel veel effect hebben?
Je merkt dat Mentat met zijn laatste adem aan het watertrappelen is om zijn wereldbeeld boven water te houden.

Je merkt dat Mentat met zijn laatste adem aan het watertrappelen is om zijn wereldbeeld boven water te houden.

Ik zie het niet echt als gelijk willen halen of in die richting maar ben gewoon benieuwd hoe anderen er over denken zonder elkaar in een kamp te plaatsen.

Maar eigenlijk zouden ze moeten hopen dat "wij" gelijk hebben en de lockdown niet nodig is. Dus ze mogen wel een beetje positiever worden naar ons :D

Ik kan het niemand ook kwalijk nemen, al die krantenkoppen zijn niet normaal. Ze doen er allemaal nog een schepje bovenop.

"We staan pas aan het begin" :roflol:

Terug
Naar boven