MuscleMeat

Wanneer is het genoeg geweest?

Japie

Advanced Bodybuilder
Waardering
119
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
19%
En nee, ik heb het niet over de aanwezigheid van SniperX hier op het forum.

Vooraf wil ik even duidelijk maken dat ik niet op de populistische trein wil stappen door te zeggen dat we naar de verdoemenis gaan met zijn allen. Wel denk ik dat recentelijk een aantal interessante politieke bewegingen op gang zijn gebracht, waar velen het niet mee eens zullen zijn.

Het staat mij bij dat in de vorige eeuw, het nederlandse volk duidelijk van zich liet horen d.m.v. verschillende demonstraties. Echter lijkt de huidige maatschappij compleet passief te staan tegenover de politiek en is van burgelijke organisatie niet veel sprake meer.

Mijn vraag aan jullie, wanneer denken jullie dat het genoeg is geweest? Denken jullie dat we scènes a la "Viva la Revolution" kunnen verwachten?

Overigens heb ik geen poll gemaakt, aangezien deze op DBB net zo betrouwbaar zijn als het meten van een vrouw haar schoonheid aan de hand van haar drol.

Demonstreren is een linkse bezigheid, rechtse demonstraties eindigen toch meestal met een man of 10 op een veldje of 100 extreemrechtse gekken die samen met 100 extreem linkse ratten het uitvechten op een industrieterrein. De onvrede ligt nu vooral aan de rechterkant en die 'hardwerkende' klagers hebben natuurlijk geen tijd voor demonstraties.

Demonstreren vind ik overigens een kansloze bezigheid.

2012.

revolutie ? :roflol:

we leven in een aardig stabiel land dacht ik zo.

Ik geef het nog 20 jaar, dan is het met de hele aarde genoeg geweest.

Nogal een ruim begrip wat je aanhaalt. Wanneer is wat genoeg geweest? Het immigratiebeleid, het sponseren van financiële instellingen, de noord-zuid lijn of de afbraak van Moeder natuur?

We staan alom bekend als zeikerig k*tvolk, niks is goed en alles kan beter. Geeft niks als je naar een ideaal streeft maar meestal streef je dan ook de realiteit voorbij.
We voelen ons superieur tegenover alles en iedereen....

• Topic Starter Topic Starter
Nogal een ruim begrip wat je aanhaalt. Wanneer is wat genoeg geweest? Het immigratiebeleid, het sponseren van financiële instellingen, de noord-zuid lijn of de afbraak van Moeder natuur?

We staan alom bekend als zeikerig k*tvolk, niks is goed en alles kan beter. Geeft niks als je naar een ideaal streeft maar meestal streef je dan ook de realiteit voorbij.
We voelen ons superieur tegenover alles en iedereen....

Ik heb het over het algemene gevoel wat bij mensen binnen speelt, niet over specifieke onderwerpen.
Je kan het vergelijken met problemen in relationele sfeer, vaak stapelen kleine dingen zich op en zorgen voor een uiteindelijke uitbarsting naar een zeker persoon.

In dat opzich denk ik dat het nog wel een tijdje duurt... we hebben het nog prima hier, zodra we 3de wereld taferelen krijgen dan zal het snel omslaan.

omdat niemand de politiek meer serieus neemt, demonstreren heeft weinig zin

Het is me niet helemaal duidelijk waar de ts naar refereert. Als het over de klagers gaat: het is juist omdat ze kunnen klagen dat ze nooit aan iets zullen deelnemen als een revolutie. Klagen is (net als gaan stemmen) een vorm van stoom afblazen voordat de ketel ontploft. Je moet pas bang worden voor volkeren die blindelings een leider volgen... of stilletjes aanslagen voorbereiden...

Mensen komen niet meer in opstand omdat vliegtuigen van de overheid bepaalde stoffen over het land verspreiden, waarvan mensen rustig blijven en niet aggressief en boos. Deze drugs zit ook in ons eten. Het is een groot complot.

Je post is duidelijk maar wie of wat is de vijand Japie? Dat staat er niet bij. Wat moet er veranderen? Waar strijden we tegen?

Mensen komen niet meer in opstand omdat vliegtuigen van de overheid bepaalde stoffen over het land verspreiden, waarvan mensen rustig blijven en niet aggressief en boos. Deze drugs zit ook in ons eten. Het is een groot complot.

Soma. ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

die rage rond die sniperx moet maar eens gedaan zijn, in elke topic post er iemand wel iets over hem of verschijnt zijn foto er ineens

die rage rond die sniperx moet maar eens gedaan zijn, in elke topic post er iemand wel iets over hem of verschijnt zijn foto er ineens

2v0iq9v.gif

In barre tijden hebben mensen altijd wat te klagen.

Je post is duidelijk maar wie of wat is de vijand Japie? Dat staat er niet bij. Wat moet er veranderen? Waar strijden we tegen?

Ik heb het over voornamelijk de huidige politici en de bedreven politiek. Daarbij doel ik ook niet zo zeer op een strijd ergens tegen, maar puur het gevoel bij mensen over zaken waren ze geen controle lijken te hebben. Dat mensen altijd moeten klagen moge duidelijk zijn, echter vind ik dat niet een bruikbare relativering.

Benieuwd ben ik naar wat binnen bij mensen speelt en hoe vol de emmer nu werkelijk zit en of die laatste druppel werkelijk ooit zal komen.

Ach als je is op vakantie gaat in andere landjes kom je er achter dat het hier nog niet zo beroerd is. Ik heb nog altijd een dakkie boven me kop en te vreten.

Ach als je is op vakantie gaat in andere landjes kom je er achter dat het hier nog niet zo beroerd is. Ik heb nog altijd een dakkie boven me kop en te vreten.

Ik heb meerdere periodes in verschillende landen geleefd en je conclusie is juist. Echter vind ik niet dat je zo makkelijk problemen van verschillende landen kunt vergelijken, aangezien verschillende culturen en geschiedenis aanwezig zijn.
Het heeft ook te maken met hoe mensen opgroeien. Breng een hongerige Afrikaan naar Nederland en zet hem in de MacDonalds en neem hem mee naar de duurste restaurants voor een week lang. Stuur hem dan terug naar Afrika en kijk dan eens hoe hij reageert.

Het is dus naar mijn mening niet geheel terecht om maar van de basisbehoeften grens uit te gaan. Al denk ik wel dat dit een belangrijk ijkpunt blijft voor mensen.

Terug
Naar boven