XXL Nutrition

Wanneer proteine inname

CarlioZ

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Hallo iedereen,

Ik ben in september begonnen met te powertrainen en ik vraag me af of het "nodig" is om proteine shakes in te nemen na het trainen.
Zo ja; welke proteine raad je me aan?
Zo nee; wanneer wel beginnen met proteine inname?

Alvast bedankt :D

ps: ben 17 en weeg 62kg

Ligt eraan wat je doel is, wil je hierbij spiermassa opbouwen?

na je training kan je een whey proteine shake nemen
en met het ontbijt zou ik er ook 1 nemen
dus op dagen dat je train 2 ( 1 na trainen 1 met ontbijt)
op rustdagen 1 (met ontbijt)

na je training kan je een whey proteine shake nemen
en met het ontbijt zou ik er ook 1 nemen
dus op dagen dat je train 2 ( 1 na trainen 1 met ontbijt)
op rustdagen 1 (met ontbijt)

Waarom zou je in hemelsnaam op rustdagen minder eiwitten als op traindagen? Ook is het volgens mij beter om voor de training je whey te nemen. Als ik het fout heb verbeter me.

Of shakes nemen zin heeft ligt aan je voedingsschema. Je wilt ongeveer 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nemen. Dus weeg je 70kg dan heb je 140g eiwit nodig. Als je dit al haalt uit de rest van je eten is het niet nodig om shakes te nemen. Als je dit niet haalt zijn shakes een makkelijke manier om aan je eiwitten te komen (reden waarom ik ze neem).

EDIT:

Persoonlijk vind ik whey perfection van body en fit shop een goede shake, zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Maar er zijn natuurlijk genoeg goede concurrenten.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je in hemelsnaam op rustdagen minder eiwitten als op traindagen? Ook is het volgens mij beter om voor de training je whey te nemen. Als ik het fout heb verbeter me.

Of shakes nemen zin heeft ligt aan je voedingsschema. Je wilt ongeveer 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nemen. Dus weeg je 70kg dan heb je 140g eiwit nodig. Als je dit al haalt uit de rest van je eten is het niet nodig om shakes te nemen. Als je dit niet haalt zijn shakes een makkelijke manier om aan je eiwitten te komen (reden waarom ik ze neem).

EDIT:

Persoonlijk vind ik whey perfection van body en fit shop een goede shake, zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Maar er zijn natuurlijk genoeg goede concurrenten.

mij werd aangerade om op rustdagen gewoon je shake te pakken en op trainingsdagen 1 extra shake na het trainen, die shake na het trainen is beter om erna te nemen omdat whey snel wordt opgenomen in je spieren en zorgt voor een snel herstel.

persoonlijk denk ik ook dat whey perfection van b&f shop een goede is vanwege prijs kwaliteit.

Je neemt de whey na je training en in de ochtend omdat ze snel opneembaar zijn. Dat is de enige toegevoegde waarde tov andere eiwitten uit voeding. Daarbij is het ook wel een makkelijke bron van eiwitten.

Als je geld hebt zou ik voor dymatize whey gaan. De beste die ik ooit heb gehad. Goede smaak, lost goed op. Wel prijzig.
Zelf gebruik ik ook whey perfection van b en f. Is goedkoop, maar de kwaliteit van het product haalt het naar mijn mening echt niet bij dymatize. Smaak is minder, en ik heb tot drie keer zoveel water nodig om het fatsoenlijk te laten oplossen. Prijs/kwaliteit is het zeker wel een goed product, en je groeit er heus niet minder door.

elkedag je eiwit gehalte hoog houden

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor deze reacties, mijn doel is inderdaad om spiermassa op te bouwen :)

Terug
Naar boven