AndroidHealthClinic

Wanneer voor het eerst 100kg BP?

Peiling Peiling Hoelang duurde het voor je 100 kilo benchte?

• Dat gaat me denk ik nooit lukken.

Stemmen: 10 9,3%
  • Ik ben hard bezig, het duurt niet lang meer.

Stemmen: 26 24,3%
  • Na vele, vele jaren lukte het pas.

Stemmen: 5 4,7%
  • Na vijf jaar trainen.

Stemmen: 1 0,9%
  • Na drie jaar trainen.

Stemmen: 8 7,5%
  • Na twee jaar trainen.

Stemmen: 15 14,0%
  • Na anderhalf jaar trainen.

Stemmen: 6 5,6%
  • Na één jaartje lukte het.

Stemmen: 20 18,7%
  • Na een half jaar trainen.

Stemmen: 4 3,7%
  • Binnen een paar maanden.

Stemmen: 12 11,2%
  • Pfff, dat lukte al gelijk bij het begin.

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    107
  • Peiling gesloten .
lukte me binnen het eerste jaar trainen. Maar dat is al effe geleden.

Ik ben hard bezig, het duurt niet lang meer. :D

pff...binnen een paar maanden iig..of een half jaar, kweenie pcies. ik ben op me 15e begonnen en voordat ik 16 werdt drukte ik 100+, dat weet ik zeker.

Laatst bewerkt:
voorlopig nog niet, als ik druk ben ik niet bezig met hoeveel gewicht ik kan maar met goede techniek, ipv zwaar en weer schouderblesures oplopen.

Pascal zei:
??? euh dan doe je toch iets verkeerd hoor...

Maar bij mij was het ook iets langer als een jaartje omdat ik toen ik op 95 zat een schouderblessure kreeg en een maand of 2 niet heb kunnen bankdrukken...
opper eens wat tips om door een dood punt te komen met bankdrukken anders?:) altijd mooi ik zit vast op de 70 die 80 wordt me teveel :(

Het lukte vandaag net niet, bleef steken op de 95kg na 2 maanden trainen :p .

2 jaartjes, maar eerste jaar klootte ik wat aan, niet goed op de voeding en training gelet.

drukte zo'n 2 maanden geleden 110,dus ong.1,5 jaar :D

Sport2000 zei:
opper eens wat tips om door een dood punt te komen met bankdrukken anders?:) altijd mooi ik zit vast op de 70 die 80 wordt me teveel :(

Goed gaan focussen, ademhaling controleren d.w.z. een paar keer diep in- en uitademen voordat je gaat pressen ;) . En vooral niet te druk maken als het niet lukt, ooit komt de tijd dat jij ook de 100kg omhoog krijgt :) .

hmmz juist bench techniek gebruiken, die halter fijn proberen te knijpen ed

de beste tips die ik ooit kreeg waren m'n schouderbladen in elkaar shruggen en m'n borst vol laten lopen met lucht

Schouder bladen naar elkaar toe, lichte brug, zodat je op je schouderbladen ligt. Stang fijnknijpen, in ademen, stang uitnemen, klein beetje uit/in ademen, vasthouden, harder proberen te knijpen en beheerst zakken en bij borst touch PRESSEN!!!!

2 week gelee ong net doorbroken, ben nu jaartje bezig... :)

bij mij op sportschool zie ik gastjes 120 drukken maar die laten de stang 10 cm in de lucht zakken en drukken hem dan weer omhoog :rolleyes:

Sport2000 zei:

zwakke spiergroep vinden, hetzij triceps, voorste schouderkop, borst of lats
in het laatste geval veel rows doen, min of meer het tegenovergestelde van een bench

Lukt nu nog niet, maar over een maandje of 6/7 moet het lukken. 1 RM is denk ik nu zo'n 85 kg (weet 't niet, maar 7 reps haal ik 72,5 :D)

Ik ga wel benchpressen als de DB's te licht voor me worden. Tot die tijd interesseert het me allemaal geen deuk. Heb laatst eens 80 kilo geprobeerd en dat ging wel, maar 100 haal ik niet.

CQ_Demolisher zei:
zwakke spiergroep vinden, hetzij triceps, voorste schouderkop, borst of lats
in het laatste geval veel rows doen, min of meer het tegenovergestelde van een bench
idd, bij de meesten zijn de lats en traps de zwakke spiergroep bij bench-press

Sport2000 zei:
- archen
- schouderbladen naar elkaar toetrekken
- bar proberen fijn te knijpen, te breken, of uit elkaar te trekken (spanning op je grip dus)
- lucht in je buik pompen, niet in je borst!!!
- je traps in de bank duwen
- je ellebogen "tucken" (naar je lichaam bewegen ipv weg ervan)
- sta op de bal van je voet, niet het platte van je voet

en onrechtstreeks (kun je ook op andere oefeningen toepassen): je billen samenknijpen!!!

als je al deze punten gebruikt lig je veel stabiler, is de rom kleiner, kun je een goeie leg drive toepassen, dus ben je zoiezo sterker :)

(voor de mierenneukers, dit is idd powerlifting style ... :rolleyes:)

als je voelt da je erover kan geraken, zeur ik SOMS es door met mn buik te helpen(ik kom klein beetje recht) blijf met de baar op die hoogte hangen ga terug naar beneden, kben over mn dood punt, dan stoot ik ze verder omhoog.

Terug
Naar boven