XXL Nutrition

Warm-up?

Drag

Advanced Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Hoi de laatste tijd als ik krachttraining doe dan ben ik sneller mijn energie dan mijn kracht kwijt lijkt wel. Ik wordt duizelig en vaak heb ik niet vaak door hoeveel kracht ik dan nog over heb, iets wat ik normaal wel goed kan inschatten. Dit komt omdat de laatste tijd ik niet zoveel activiteit meer heb overdag. Wat kan ik hier tegen doen? Een warm-up of gewoon weer beginnen met cardio? Want ik ben gestopt met cardio omdat ik dacht dat ik dan sneller gezond gewicht aan kon komen of is dit niet zo? Eerst deed ik elke dag cardio nu doe ik het zo.

dag1: Krachttraining
dag2: Cardio
dag3: Krachttraining
dag4: Cardio enz.

I.P.V.

dag1: Krachttraining + cardio
dag3: Krachttraining + cardio

Hoi de laatste tijd als ik krachttraining doe dan ben ik sneller mijn energie dan mijn kracht kwijt lijkt wel. Ik wordt duizelig en vaak heb ik niet vaak door hoeveel kracht ik dan nog over heb, iets wat ik normaal wel goed kan inschatten. Dit komt omdat de laatste tijd ik niet zoveel activiteit meer heb overdag. Wat kan ik hier tegen doen? Een warm-up of gewoon weer beginnen met cardio? Want ik ben gestopt met cardio omdat ik dacht dat ik dan sneller gezond gewicht aan kon komen of is dit niet zo? Eerst deed ik elke dag cardio nu doe ik het zo.

dag1: Krachttraining
dag3: Krachttraining

I.P.V.

dag1: Krachttraining + cardio
dag3: Krachttraining + cardio

Je kan beter je cardio na de krachttraining doen en rusten tussen beide trainingsdagen. Rust is zeer belangrijk, omdat je zo jouw spieren de nodige tijd geeft te herstellen en te groeien. Geen van bovenstaande schema's is in dit geval goed.

Nu is me wel niet duidelijk wat je bedoelt met gezond gewicht? Indien je spiermassa wil bijkomen, zou ik meer en beter beginnen te eten. Dat kan eveneens je zwak gevoel verklaren gedurende de training. Kijk hiervoor even in het andere forum, tips genoeg!

Het kan ook zijn dat je ligt te cutten, en dan is duizelen en minder energie tijdens je training een logisch gevolg van een verlaagde koolhydraatinname.

Of je bent aan het overtrainen, dan zou ik toch zeker een volledige week rust inlassen en dus zowel de cardio als de krachttraining laten voor wat het is.

• Topic Starter Topic Starter
Ok cardio na de krachtraining alleen is ook goed.

Dag1: Krachttraining+aan het einde 250kcal cardion (132hs)
Dag2: niks
Dag3: Krachttraining+aan het einde 250kcal cardion (132hs)
Dag4: niks
Dag5: Krachttraining+aan het einde 250kcal cardion (132hs)

enzovoort. gewoon om de dag dus....

Ik ben niet aan het cutten. Ik denk niet dat overtrainen het geval is....

eet je wel genoeg voor je training ? (en desnoods tijdens)

als je wilt groeien kun je volgens mij beter geen cardio achter je training plakken

Terug
Naar boven