XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

1239704376_michael_tackles_toby.gif

Ben super gefrustreerd!!!

Vrijdag 8 november had ik een toets op school(verpleegkundig rekenen) waarbij je 0 fouten mocht maken. Dit was een herkansing van vorige jaar, omdat ik het de eerste keer had verpest met 2 fouten(doordat ik nodig naar de wc moest en daarom snel ging werken) en de tweede keer had ik 1 fout(antwoord was 0,1 en ik had per ongeluk 1 op geschreven. De berekening daarin tegen was gewoon goed).

Vrijdag dus had ik ik mijn derde herkansing en wat blijkt? ze hebben een fout gemaakt en mij in mee andere klas ingedeeld(terwijl alle gegevens klopten zoals: de lokaal indeling, het vak, het tijdstip(was hetzelfde als mijn klasgenoten en mijn naam kwam gewoon voor in het absentie lijstje). toen de antwoorden gisteren bekend waren, zag ik tot mijn verbazing dat heel andere antwoorden had, en na dat ik er meet een paar klasgenoten had besproken hoe dat kan, kwamen we tot de conclusie dat ze mij de verkeerde hebben laten maken, door mij bij de eerste jaars te verdelen.

Na een snelle mailtje te hebben gestuurd naar de desbetrevende docent die daar over gaat, kreeg ik als antwoord dat ik me waarschijnlijk verkeerd heb ingeschreven en dat ik maar een brief naar de examencommissie moet schrijven en dat ze niks voor me kan doen. Snel pakte ik de bevestigingsmail die je standaard krijgt als je je inschrijft en ik zie gewoon dat het de goede is(code klopt). Toe ik haar die mail toestuurde en vroeg om en verklaring was het opeens stil......

Het meest ****tuppe is dat dit de ene laatste herkansing is en ik dit moet halen, anders vlieg ik er uit :(

Morgen maar die docente en mijn SLB 'r opzoeken. dit kan zo echt niet doorgaan.

WTF is verpleegkundig rekenen?:p

Overleg even met je 6 klasgenotes.

Zijn nu mijn ex klasgenoten. De minor is nu afgelopen :D.
Ook hoeven zij hem niet te doen, aangezien ze die toets niet hebben. (de meeste deden voeding en diëtiek of huidtherapie)

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

haha, nee. tis een stuk moeilijker dan je denkt. Het heeft veel betrekkingen tot medicatie, waarbij je uiterst nauwkeurig moet rekenen. Een verkeerde dosis kan fatale gevolgen hebben.
Jaarlijks zijn er veel leerlingen die er uit gekickt worden omdat ze hem niet halen.

als je wilt, kan ik een paar voorbeeldsommen posten;)

1 zuurstoftank + 2 zuurstoftanks + 1 gastank + vuur = ?

1 zuurstoftank + 2 zuurstoftanks + 1 gastank + vuur = ?

omdat je zo doet:

1 In vooraan is een suikeroplossing van 10%. maak 200ml verdunde suikeroplossing van 5%. hoeveel van de voorraad gebruik je en hoeveel water voeg je toe?

2-Een arts wil intraveneus een Decadron-20 injectie geven. De patiënt, die 75 KG weegt, krijt 4 mg per KG lichaamsgewicht toegediend. In voorraad zijn flesjes van 5 ml+100mg. hoeveel ml dient de arts te injecteren?

3- In voorraad is een injectie vloeistof van 3%. Je krijgt opdracht om 5ml te injecteren. hoeveel mg van de werkzame stof injecteer je?

4- Intramusculair is toe te dienen 30 mg Fusid. in voorraad zijn ampullen a 20 mg/ml. Hoeveel dien je toe?

In totaal zij er 10 vragen, waarbij ieder vraag over een andere onderwerp gaat (injectievloeistof, infuus, oplossingen, verdunningen, gewicht, soortgelijke massa en volume, densimeter, medisch gebruik van zuurstof)

Niet te geloven dat ik ook enige moeite doe :roflol:

Noot: een kleine foutje is zo gemaakt. je hoeft de vraag maar net verkeerd hebben gelezen of net een verkeerd antwoord op te schrijven en je hangt.

omdat je zo doet:

1 In vooraan is een suikeroplossing van 10%. maak 200ml verdunde suikeroplossing van 5%. hoeveel van de voorraad gebruik je en hoeveel water voeg je toe?

2-Een arts wil intraveneus een Decadron-20 injectie geven. De patiënt, die 75 KG weegt, krijt 4 mg per KG lichaamsgewicht toegediend. In voorraad zijn flesjes van 5 ml+100mg. hoeveel ml dient de arts te injecteren?

3- In voorraad is een injectie vloeistof van 3%. Je krijgt opdracht om 5ml te injecteren. hoeveel mg van de werkzame stof injecteer je?

4- Intramusculair is toe te dienen 30 mg Fusid. in voorraad zijn ampullen a 20 mg/ml. Hoeveel dien je toe?

In totaal zij er 10 vragen, waarbij ieder vraag over een andere onderwerp gaat (injectievloeistof, infuus, oplossingen, verdunningen, gewicht, soortgelijke massa en volume, densimeter, medisch gebruik van zuurstof)

Niet te geloven dat ik ook enige moeite doe :roflol:

Noot: een kleine foutje is zo gemaakt. je hoeft de vraag maar net verkeerd hebben gelezen of net een verkeerd antwoord op te schrijven en je hangt.

Wat zijn de antwoorden? Of ik denk te makkelijk, of ik vraag me af hoe je dit de afgelopen 2x niet hebt gehaald

Wat zijn de antwoorden? Of ik denk te makkelijk, of ik vraag me af hoe je dit de afgelopen 2x niet hebt gehaald

1: 100 ml van de voorraad en aanvullen met 100 ml water.
2: 15 ml
3: 150 mg werkzame stof
4: 1,5 ml

De reden had ik eerder gepost.
De eerste keer moest ik nodig plassen en daardoor ging ik heel snel te werk. De tweede keer had ik het goed uitgerekend, maar per ongeluk het antwoord verkeerd op geschreven (0.1 ipv 1)

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat er zoiets als "verpleegkundig rekenen" bestond. Maar goed ik heb zelf ook een beetje een hobby met benzodiazepine equivalentie tabellen en antipsychotica equivalentie tabellen. Soms krijg je wel met kleine verschillen te maken tussen tabellen, die het er niet duidelijker op maken.

Ik wist niet dat er zoiets als "verpleegkundig rekenen" bestond. Maar goed ik heb zelf ook een beetje een hobby met benzodiazepine equivalentie tabellen en antipsychotica equivalentie tabellen. Soms krijg je wel met kleine verschillen te maken tussen tabellen, die het er niet duidelijker op maken.

Last van een angststoornis en een psychose?

Terug
Naar boven