MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

1% is 10mg/ml ongeacht de dichtheid va het medicijn/middel. Uiteindelijk gaat het om het gewicht van het medicijn (lees werkzame stof).
Volgens mij begrijp je niet goed wat ik zeg.

De vuistregel stelt dat een 1% oplossing 10 mg/ml bevat van de werkzame stof, tot nu toe akkoord. Nu wijkt dit in realiteit natuurlijk af, want de werkzame stof kan prima een andere dichtheid hebben.

Vervolgens stel jij dat het niet uitmaakt omdat het om kleine hoeveelheden gaat, waarop ik zeg:
Want een gelijke relatieve foutmarge maakt meer uit bij grotere hoeveelheden dan bij kleinere hoeveelheden voor een beoogd therapeutisch effect?
Ofwel; stel dat je door de vuistregel een afwijking hebt van 20%, en je injecteert 2 ml, en gaat er vanuit dat je dus 20 mg injecteert i.p.v. 24 mg. Hoe is dit minder erg dan bijv. 2,4 gr inname van een ander medicijn t.o.v. 2 gr? Zelfde relatieve foutmarge.

Edit: spoilers, bij substanties waarbij de dichtheid redelijk afwijkt (hier zal ongetwijfeld 'n officiele grens voor zijn vastgelegd) staat altijd de concentratie uitgedrukt in massa eenheid per volume eenheid, e.g. mg/ml, en niet als percentage (van een volume).

Laatst bewerkt:
De dichtheid maakt wel uit, maar niet in hun opgaven. Ze gaan er vanuit dat elke oplossing aangeduid in % gemaakt is op basis van 1g/liter, ze hoeven de oplossing immers niet te maken, alleen toe te dienen.

,.,,,

De dichtheid maakt wel uit, maar niet in hun opgaven. Ze gaan er vanuit dat elke oplossing aangeduid in % gemaakt is op basis van 1g/liter, ze hoeven de oplossing immers niet te maken, alleen toe te dienen.
Dat weet ik, wat je beschrijft is dus die vuistregel. Hij geeft echter 'n argument voor het hanteren van die vuistregel waar ik het oneens mee ben.

Er is een nieuw soort house/dance nummer van (als het goed is) een Nederlandse artiest, met een panfluit melodie erin..maar ik weet niet van wie en hoe het nummer heet :mad:
:shoot:

inb4 weet iemand het wél?

Dat is geen panfluit :P
Maar thanks voor het proberen :kiss: :D

Kan toch niet trainen door buikklachten:mad:
Dan maar mad thuisblijven, daar gaat mijn DL pr:mad:

i think she likes me:D

Hoe is 't afgelopen met die operatie van je? Enige nieuws?

oh daar is alles goed van, biopsy niks verdacht buiten wat ervoor was, niks dat op metastase wijst, binnen maandje terugkomen voor scan of het teruggroeit.

Voelde me 20 keer fitter, tot ik giant koortsblaas kreeg maandag en nu dit. Relatief niks tov dat andere, en ik moet niet werken of studeren tot zaterdag.

Mn reet gaat wel boos zijn.

Terug
Naar boven