Vorige week dinsdag is een vriend zijn huis kwijtgeraakt.
In februari op 17 jarige leeftijd is hij van zijn studentenkamer naar een appartementje verhuist. Hij huurde onder bij een kennis. Deze kennis zei dat ze hem zou inschrijven.
Dit gebeurde niet . Daarop zei zij dat ze hem zou inschrijven maar de
huur werd wel verhoogt. In mei was hij nog steeds niet ingeschreven...hij ging er nog een paar keer achteraan en 3 weken geleden zei hij dat hij niks meer zou betalen als hij niet werd ingeschreven.Op 24 juni is hebben 2 mannen voor zijn deur gewacht tot hij naar buiten ging en toen hebben ze hem verteld dat hij terug het huis in moest gaan. Daar hebben ze hem gezegd dat hij er binnen 2 weken uitmoest(hierna heeft hij aangifte gedaan). Maar hij werd er op 28 juni er al uitgetrapt. Ze kwamen zijn huis binnen en hij had 3 minuten de tijd om wat spullen te pakken. Hij wilde zijn portomonnee pakken en telefoon, deze hebben ze gewoon uit zijn handen gepakt. In zijn portomonnee zat 120 euro die hij voor zijn verjaardag had gekregen, normaal heeft hij nooit contant geld bij zich. Ook zijn laptop, psp, ipod en een paar verjaardagscadeau's (vestje, broek, fles Malibu enz) hebben ze toen meegenomen(ook hierna heeft hij aangifte gedaan en kon met de politie samen nog wat spullen pakken).
Naast dit heeft die vriend ook nog een allergische reactie gehad waardoor hij in het ziekenhuis belandde en is hij ook nog eens gezakt voor zijn HAVO examens..Plus hij is 18 geworden dus jeugdzorg heeft alle handen van hem afgetrokken. Hij staat er gewoon alleen voor, ja hijheeft hulp van wat broers en vrienden(waaronder ik). Verder moet hij een uitkering aanvragen, aangifte doen, inschrijven voor VAVO en een nieuw plekje vinden voor zichzelf. Met uitkering aanvragen en huisje zoeken help ik hem, vandaag nog na mijn werk bij Jongerenloket en Woonstad geweest en morgen om 09.00 ga ik met hem mee naar een intakegesprek ..Maar het is gewoon oneerlijk, zo oneerlijk om te zien hij verdiend het niet, hij doet geen vlieg kwaad. Door alle stress weegt hij 54 kilo bij 1.75 gewoon erg om te zien. Naja het heeft niet zozeer mijn hele dag verpest..Maar het spookt al wel sinds vorige week woensdag door mijn hoofd.