MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Je staat nu ook nog onder luppie, ga zo door en wie weet kom je zelfs onder mister10 of Leroy te staan.
Wat heb jij een incoherent lijstje zeg. Dus degene bovenaan je 'lijstje van mensen waar ik geen respect voor heb.' heb je meer respect voor dan degene onderaan de lijst? Werk jij down to top door je down syndroom?

Wat heb jij een incoherent lijstje zeg. Dus degene bovenaan je 'lijstje van mensen waar ik geen respect voor heb.' heb je meer respect voor dan degene onderaan de lijst? Werk jij down to top door je down syndroom?

Doe je best maar nerdje.

het is een kebab + broodje kaas/ham geworden (leg ik in de koelkast voor morgen), topic kan dicht:)

fooi geven slaat echt nergens op, of je moet echt heel erg tevreden zijn met je service. incentive voor prestatie moet gegeven worden door de werkgever (in de vorm van loon dus) en niet om fooi. Geef jij je leraren ook fooi? of de buschauffeur?

Waarom niet? De bezorgers (of mensen uit bediening) verdienen vaak erg weinig. Uiteraard zou het beter zijn om gewoon meer betaald te krijgen maar neem je meteen wat motivatie weg om mensen goed te helpen tijdens je werk. Ik geef bezorgers standaard wat fooi. Vaak verrichten ze hun werk prima (naar behoren) en ik zou het ook fijn vinden om wat meer te krijgen dan minimumloon.

Waarom niet? De bezorgers (of mensen uit bediening) verdienen vaak erg weinig. Uiteraard zou het beter zijn om gewoon meer betaald te krijgen maar neem je meteen wat motivatie weg om mensen goed te helpen tijdens je werk. Ik geef bezorgers standaard wat fooi. Vaak verrichten ze hun werk prima (naar behoren) en ik zou het ook fijn vinden om wat meer te krijgen dan minimumloon.

leg me even uit hoe een bezorger zijn werk goed kan doen? je rijdt met een ****ing scooter door de stad en geeft een doos af, sorry hoor, maar daar ga ik je geen extra geld voor geven:roflol:

Fooi hoeft niet perse geld te zijn (zoals mijn broodje suggestie aangaf), het dient namelijk als waardering voor de bezorger. Je kan de bezorger bv. ook een complimentje geven, wat vaak ook meer waard is voor hem/haar dan een euro. Angelus kennende pakt hij het eten en gooit hij de deur zonder bedankje weer dicht, dat is gewoon asociaal gedrag.
je mag best sympathiek zijn als iemand snel je eten bezorgt, maar dat is slechts een optie, geen verplichting. de waardering krijgt hij indirect via zijn loon, zo werkt dat bij elk beroep, dus waarom niet bij bezorgers? moeten ze geld krijgen omdat ze doen waar ze al voor betaald worden?

ze krijgen er al voor betaald in de vorm van loon, als ze daar niet tevreden over zijn kunnen ze stoppen of iets anders zoeken in plaats van huilen over je loon. (want eten bezorgen vereist nou ook niet zoveel kwaliteiten tbh), de verplichting om je werk goed te doen bestaat vanuit het gezag van de werkgever, niet omdat je dan kan schooien.

hier is het bijna altijd de eigenaar of mede eigenaar die die shit rondbrengt. ze zijn vaak uitermate slecht te verstaan en er gaat altijd wat fout bij de bestelling, ga ik dus echt geen fooi geven

leg me even uit hoe een bezorger zijn werk goed kan doen? je rijdt met een ****ing scooter door de stad en geeft een doos af, sorry hoor, maar daar ga ik je geen extra geld voor geven:roflol:

Nee idd, als het nou een pizza is waar een gat in zit waar zijn lul doorheen steekt dan kan hij mogelijk een fooi krijgen. Of niet angelus?

Hey lijer hier je pizza
*gooit wisselgeld op de grond*
Haha je snap wat ik bedoel neem ik aan? Vriendelijk zijn en op tijd rijden is je werk als bezorger naar behoren uitvoeren.

ze krijgen er al voor betaald in de vorm van loon, als ze daar niet tevreden over zijn kunnen ze stoppen of iets anders zoeken in plaats van huilen over je loon. (want eten bezorgen vereist nou ook niet zoveel kwaliteiten tbh), de verplichting om je werk goed te doen bestaat vanuit het gezag van de werkgever, niet omdat je dan kan schooien.

Dat is wel een erg bekrompen kijk erop. Fooi is een soort van algemeen geaccepteerd iets, en in NL is het nog een eigen keuzen. In andere landen verrekenen ze fooi in de prijs waardoor het niet meer de eigen keuze is van de consument om fooi te geven. Dus ipv dat ze hier in NL de prijzen omhoog gooien om zo werknemers meer te kunnen betalen, vind ik fooi een prima uitkomst.

Hey lijer hier je pizza
Haha je snap wat ik bedoel neem ik aan? Vriendelijk zijn en op tijd rijden is je werk als bezorger naar behoren uitvoeren.
en daar worden ze voor betaald, als ze dat niet zijn dien je een klacht in bij de eigenaar en worden ze ontslagen. Om daar extra geld voor te betalen is absurd.

Hey lijer hier je pizza

Dat is wel een erg bekrompen kijk erop. Fooi is een soort van algemeen geaccepteerd iets, en in NL is het nog een eigen keuzen. In andere landen verrekenen ze fooi in de prijs waardoor het niet meer de eigen keuze is van de consument om fooi te geven. Dus ipv dat ze hier in NL de prijzen omhoog gooien om zo werknemers meer te kunnen betalen, vind ik fooi een prima uitkomst.

Ik weiger om fooi te geven omdat het algemeen geaccepteerd is. Ik geef het alleen als ik vind dat iemand me veel beter behandelt dan gemiddeld.

Wat is dit voor t*fus discussie man. Laat iedereen lekker zelf bepalen of je wel of niet fooi geeft. Gvdstelletje pauper studenten

Tfw no gf

Terug
Naar boven