AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Net een dom wijf helemaal kapot gescholden. Was rustig m'n supersetjes aan het doen, gaat zo'n verlepte k*t (die de hele tijd op haar telefoon zat te spelen) m'n superset verpesten. Ik heb vervolgens maar de kabelmachine overmeesterd. En niemand die ook maar wat zei van die irritante k*t.

:roflol::roflol:

Ik schrijf gelukkig al bijna 3 jaar geen queries meer :D ORM :heart:

Welk ORM gebruik je? We werken met EF, maar gezien de complexiteit van het model vis je op performance gebied toch wel erg vaak achter het net in complexe gevallen. En tja, of je nou LINQ queries of SQL schrijft ;)

Complexe queries ben ik nu juist weer aan het overschrijven naar SQL (en tegelijk query plans weer eens grondig doornemen en de indexen beoordelen)..

Welk ORM gebruik je? We werken met EF, maar gezien de complexiteit van het model vis je op performance gebied toch wel erg vaak achter het net in complexe gevallen. En tja, of je nou LINQ queries of SQL schrijft ;)

Complexe queries ben ik nu juist weer aan het overschrijven naar SQL (en tegelijk query plans weer eens grondig doornemen en de indexen beoordelen)..
Die ingebouwde shit van CakePHP, maar anders Doctrine. EF ken ik eerlijk gezegd niet, of ik ken de afkorting niet. Performance heb ik in principe nooit problemen mee, werk niet echt aan druk bezochte sites. Veelal websites voor MKB's en web applicaties die nooit meer dan 5 a 10 simultane gebruikers hebben.

---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:32 ----------

op welke manier dan? (of is dit een lemming? zoja: link?)
Ze gebruikte 1 van m'n 3 apparaten die ik gebruikte terwijl ik nog 1 setje moest.

Die ingebouwde shit van CakePHP, maar anders Doctrine. EF ken ik eerlijk gezegd niet, of ik ken de afkorting niet. Performance heb ik in principe nooit problemen mee, werk niet echt aan druk bezochte sites. Veelal websites voor MKB's en web applicaties die nooit meer dan 5 a 10 simultane gebruikers hebben.

---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:32 ----------

Ze gebruikte 1 van m'n 3 apparaten die ik gebruikte terwijl ik nog 1 setje moest.

Misschien had je háár moeten overmeesteren.

Net een dom wijf helemaal kapot gescholden. Was rustig m'n supersetjes aan het doen, gaat zo'n verlepte k*t (die de hele tijd op haar telefoon zat te spelen) m'n superset verpesten. Ik heb vervolgens maar de kabelmachine overmeesterd. En niemand die ook maar wat zei van die irritante k*t.
:roflol:

Die ingebouwde shit van CakePHP, maar anders Doctrine. EF ken ik eerlijk gezegd niet, of ik ken de afkorting niet. Performance heb ik in principe nooit problemen mee, werk niet echt aan druk bezochte sites. Veelal websites voor MKB's en web applicaties die nooit meer dan 5 a 10 simultane gebruikers hebben..

EF = Entity Framework uit de Microsoft development stack. Microsoft's antwoord op (N)Hibernate en LLBLGen :)

EF = Entity Framework uit de Microsoft development stack. Microsoft's antwoord op (N)Hibernate en LLBLGen :)
Ah ja, ben zelf PHP developer, doe niks met .Net. Staat wel op m'n to-learn lijstje, ben binnenkort toch werkzaam als intern bij 'n joint venture van Microsoft.

Zag 1 of andere dikz*k tegen een mooi meisje schreeuwen over supersets

Was te beta om het meisje te redden

Geen coïtus :sad:

Gedatcheerd via avenade ofzo?

En ach, een nieuwe syntax leren is zo gedaan. Het is niet dat je opeens overstapt naar een ander paradigma (Haskell of LISP oid).

Gedatcheerd via avenade ofzo?

En ach, een nieuwe syntax leren is zo gedaan. Het is niet dat je opeens overstapt naar een ander paradigma (Haskell of LISP oid).
Functioneel programmeren, not even once :roflol:

Intern bij Avanade voor m'n afstuderen.

Echt he! Prolog, ook zo'n pareltje... Heeft me behoorlijk wat hoofdbrekens opgeleverd!

Op wat voor onderwerp ga je afstuderen? Een behoorlijk praktische insteek als je het bij Avanade doet zeker?

Echt he! Prolog, ook zo'n pareltje... Heeft me behoorlijk wat hoofdbrekens opgeleverd!

Op wat voor onderwerp ga je afstuderen? Een behoorlijk praktische insteek als je het bij Avanade doet zeker?
Software evolutie in kaart brengen van grote software projecten aan de hand van de issue trackers en bijbehorende commits d.m.v. wat vernufte discrete wiskunde uit de grafentheorie. Heel praktisch is het niet echt; ze willen mij gewoon heul graag in dienst na m'n afstuderen (ze hadden nogal de studenten voor het uitkiezen).

Evolutie in welke context? Verhouding bugs/LOC/commits achtige zaken?

Ik dacht dat daar al uitgebreide metrieken voor bestonden :P

Maar iig succes! Fijn dat je gelijk naar een baan uit kan kijken. Wat dat betreft hebben we in onze branche een luxe positie :)

Ik dacht dat daar al uitgebreide metrieken voor bestonden :P

Maar iig succes! Fijn dat je gelijk naar een baan uit kan kijken. Wat dat betreft hebben we in onze branche een luxe positie :)
Klopt, al overweeg ik slechts part-time om ervaring op te doen; eigen bedrijf verdien ik meer mee.

En ja, ik ga ook geen nieuwe metrieken verzinnen. Ga vooral repliceren.

Valt me op dat er best veel (hoogopgeleide) informatici op DBB zitten.

Laatst bewerkt:
Allemaal reported voor off-topic.

Klopt, al overweeg ik slechts part-time om ervaring op te doen; eigen bedrijf verdien ik meer mee.

En ja, ik ga ook geen nieuwe metrieken verzinnen. Ga vooral repliceren.

Valt me op dat er best veel (hoogopgeleide) informatici op DBB zitten.

Echt belachelijk idd. Meeste vakgebieden weet niemand iets vanaf hier maar dan komt er een of ander informatica vraagje en krijg je meteen een man of 3/4 die zo ongeveer in het chinees alles kunnen uitleggen

Ergens ook wel te verwachten.

Terug
Naar boven