Man man, wat is dat nou weer voor zesjes-cultuur houding? "Edgy willen zijn"? Steek ik mn kop te ver boven het maaiveld uit naar je zin ofzo? Je zit maar af te geven op vanalles maar wat boeit het jou nou welke vechtsport ik het liefst beoefen? Hou dan gewoon je waffel. Niet dat ik jou verantwoording schuldig ben wat mij motiveert, maar 'edgy willen zijn' komt er in elk geval niet bij kijken, en 'speciale real life toepasbare whatever' ook niet. Juist niet, om precies te zijn. Wat ik zoek is gewoon het complete plaatje: het -in mijn ogen essentiele- brute basispakket van kickboksen plus elk mogelijk kutgeintje wat toepasbaar kan zijn in een conflictsituatie. Het grappling deel van MMA heeft daar de nodige zaken al in zitten dus is daarom ook interessant, maar niet volledig. Laat ik het uitleggen in een auto analogie zodat jij het ook begrijpt: als kickboksen een Audi A4 is, en MMA bijvoorbeeld een BMW 7-serie, dan wil ik een fucking Bentley of een Maseratie. Omdat het fucking kan. Heb je nou ook nog een toevoeging van waarde of blijf je alleen maar zeiken op iemand die gewoon meer wil dan jij?