Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #102.481
@Bert damn son, nooit je grappen uitleggen.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #102.487
Het is eigenlijk ook fucking scheef. In plaats van oppassen gaat moeders werken en stuurt ze kinderen naar de opvang. Qua daadwerkelijk economisch nut verandert er niets maar aangezien een kinderdagverblijf direct betaald krijgt en moeders die oppast niet (ze bespaart echter wel door geen opvangkosten te maken) lijkt het goed voor de economie. De enige mensen waarvoor dit wel logisch zou zijn zijn gezinnen waar beide ouders veel verdienen, en die hebben m.i. geen belastinggeld nodig om hun eigen familiale beslissingen te financieren.

• #102.488
Opvang kost zo’n €7,50 per uur, ben je duurder uit, dan heb je pech, boven dat bedrag moet je het altijd 100% betalen. Als je (beiden) 40 uur werkt mag je 55 uur opvang declareren, elke dag kan je dus 3 uur meer dan de 8 uur dat je werkt declareren anders kan je zelf reizen van en naar je werk. Dan kom je dus uit op ca. €1650 per maand wat opvang maximaal kost per kind. Afhankelijk van je gezamenlijk inkomen, kan je dacht ik tot wel 95% terug krijgen. Dan heb je het wel over een één ouder gezin die het minimumloon verdient. Die kan dus never nooit niet 2 of 3 maanden opvang uit eigen zal betalen.

• #102.489
Het is eigenlijk ook fucking scheef. In plaats van oppassen gaat moeders werken en stuurt ze kinderen naar de opvang. Qua daadwerkelijk economisch nut verandert er niets maar aangezien een kinderdagverblijf direct betaald krijgt en moeders die oppast niet (ze bespaart echter wel door geen opvangkosten te maken) lijkt het goed voor de economie. De enige mensen waarvoor dit wel logisch zou zijn zijn gezinnen waar beide ouders veel verdienen, en die hebben m.i. geen belastinggeld nodig om hun eigen familiale beslissingen te financieren.

Daar ben ik het helemaal mee eens, wij werken nu beiden 32 uur per week ipv 40, waarvan ik in continuedienst zodat de kids maar 2 dagen per week naar de opvang hoeven. We hebben allebei een “goede baan” die we niet kwijt willen. Als ik de opvang uit eigen zak moet betalen prima, maar als er een toeslagenregeling is en ik meld mijn tweede kind op de eerst mogelijke daf aan voor die toeslag, dan vind ik het vreemd dat ik nu al 2 maanden die toeslag niet krijg. Als je dan contact opneemt krijg je te horen dat dat bij de meeste personen nu zo is omdat het te druk is bij de belastingdienst en ze kunnen niet garanderen dat het volgende maand al verwerkt is.

Dus een alleenstaande moeder die 40 uur achter de kassa staat bij de appie heijn kan misschien wel €4500 aan toeslagen te laat ontvangen.

• #102.490
Is het dan niet goedkoper om de alleenstaande moeder in de bijstand te zetten paar jaar. Kan de kinderdagverblijfwerker iets anders nuttigs doen.

• #102.491
Beste is kinderen afschaffen.

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #102.493
Sinds de hartmedicatie, en dan vooral de bloedverdunners, lijkt het of mijn vel steeds minder en minder kan verdragen en meteen openligt, door de lupus geneest alles dan veel langzamer, dubbel feest...
Mijn tanden worden inmiddels ook aangetast door de meds maar ik moet die levenslang blijven slikken :(

Leuk man reguliere zorg..

• #102.494
Pakketje met wafelijzer gemist :(

• #102.497
ah nice. Met verschillende vorm platen ook? Een van mn beste aankopen iig

• #102.498
  • #102.499
Hier in Egypte bij de Lidl hadden ze 'm niet. :P
IMG_20180927_182530.jpg

De 'i' was van karton en plakband.

Terug
Naar boven