Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #140.663
  • #140.668
Maar ook onder het maandelijks verbruikslimiet van het prijsplafond?
Daar moet ik dan ff achterna gaan. Ik heb een langdurig contract t/m deze zomer, ik dacht dat je dan alles nog op 1 hoop mocht gooien.

Op de site van Energiedirect:

Het verbruiksplafond wordt opgesplitst in 2 delen.
Omdat iedere klant op een ander moment de jaarrekening krijgt, wordt het verbruiksplafond opgesplitst in 2 delen: de periode van 1 januari 2023 tot aan je jaarrekening en de periode vanaf je jaarrekening tot en met 31 december 2023. Binnen die periodes kun je compenseren. Dus blijf je in een maand onder het verbruiksplafond? Dan neem je wat overblijft automatisch mee naar de volgende maand. Da's fijn.

Oh, en mijn huidige contractprijzen zijn lager dan die van het prijsplafond

Laatst bewerkt:
  • #140.669
Betrapt met rode mazout :dunno:

• #140.670
Ik heb in de winter liever echt winterweer dan deze eindeloze grijze herfst die sommige jaren van oktober tot mei duurt.
20230111_095805.jpg

20230111_095811.jpg

Ga zo door @Steks, ik geloof in je.

• #140.675
Voorspelling is hier overigens gewoon weer regen vanaf 16:00.

• #140.680
Maar ook onder het maandelijks verbruikslimiet van het prijsplafond?
Heb jij hier meer info over? Alles wat ik tegenkom lijkt te suggereren dat je je opgewekte energie gewoon maar uitsmeren over de maanden binnen de de van je contract.

Dit zegt Vattenfall.
Goed nieuws voor zonnepanelenbezitters

Prijsplafond geldt ná toepassing salderingsregeling

Heb je zonnepanelen, dan is er goed nieuws: het prijsplafond voor de energierekening geldt in 2023 ná toepassing van de salderingsregeling. En daarmee dus over je netto verbruik.

Bijvoorbeeld:
Heb je een hybride warmtepomp laten plaatsen, lever je 2.000 kWh terug en neem je 4.000 kWh af, dan is je netto afname 2.000 kWh. Dit valt daarmee volledig onder het prijsplafond. Zonder deze nieuwe regeling zou je met een afname van 4000 kWh 1100 boven het prijsplafond van 2900 kWh zitten.

Minister Jetten heeft bij deze beslissing laten meewegen dat zonnepaneelbezitters, die wellicht zelfs nog extra duurzame maatregelen nemen, hiervan niet de dupe mogen worden.

Terug
Naar boven