AndroidHealthClinic

Wat ik nog steeds niet snap....

richardv?

dus wat je zegt is dat het geen zin heeft om aas te gebruiken want als je stopped valt het toch allemaal terug?

jeetje

Die Lange zei:
Wat is een genetische max? Volgens mij bestaat daar geen definitie van.
Een genetische max is niet te meten of vast te stellen mits je thuis een glazen bol hebt die jouw verteld hoe je er over jaaaaaaren uit had gezien als je niet was gaan trainen.

IMO zijn veelste veel elementen van belang voor het al dan wel of niet vasthouden van spiermassa, een paar werden er hierboven al genoemd.

Ik denk dat je genetische er wel de minste van is. Tuurlijk sommigen worden BREED geboren..............maar ik ken zat ecto's die na jaaaaaaaaaaaren trainen en vreten als een wilde gans enorme kerels zijn en dat ook zullen blijven ZONDER dat ze kuren. Lelijke eendjes worden soms mooie zwanen :D

En er wordt dan gezegd "ja maar als je stopt dan"..................wat wordt daarmee bedoeld? Trainen? Vreten als een gek? Kuren? allemaal verschillende zaken. Om nog maar te zwijgen over iemands leefsT en (voedings)gewoonten.
Ik ben van mening dat je zeker in staat bent spiermassa vast te houden boven je "genetische max" zoals dat hier gesteld is, maar dat zal verschillen van persoon tot persoon, wat ik al zei; sommigen worden breed geboren,kijken naar dumbbells en groeien al terwijl ze zich klem vreten met alles wat god verboden heeft, anderen moeten 5000 Kcal schone voeding per dag vreten en komen amper wat aan.

Ik denk dat je genetische max bepaald wordt door snelheid van je metabolisme (je kan dit in bepaalde maten versnellen op een natuurlijke manier).

Je maximum vermogen om testosteron te produceren. Je test productie zal naargelang gunstige factoren en levensgewoonte verhogen.

Ga je boven een grens (namelijk je test en metabolistisch maximum) speel je de voor jou onnatuurlijke spiermassa kwijt.

Das mijn idee, en wsl zullen velen dit crap vinden, keb heb ook geen bronnen om dit te bewijzen of zo.

inVorm zei:
Het is al heel moeilijk te zeggen waar je genetisch potentieel ligt. Wat ik denk is dat het er om gaat wat jou eigen lichaam kan onderhouden met endogeen testosteron. Alles daarboven verdwijnt als sneeuw in een zacht lentezonnetje.

eigenlijk hetgeen ik bedoelde :)

Ik las onlangs een post van Phil Hernon op een ander forum (P. Hernon is degene die Titus verslagen heeft bij de NPC en die hem dus een jaar langer bij de amateurs heeft doen slijten). Hij zegt net hetzelfde, hetgene je boven je natuurlijke limiet haalt zal je met de loop van tijd weer verliezen. Neem iemand die 90kg naturel woog en zich dan in pakweg 2 jaar erna met AAS weet op te werken tot 115kg. Eens hij zal besluiten terug 'zonder' te trainen zal hij vermoedelijk (indien hij discipline weet te houden) terugvallen naar een 90 a 95kg. Die 5kg had hij echter zonder AAS in 2 jaar ook kunnen behalen, als je er dan toch iets van zal overhouden dan zal het niet veel zijn

Ooit moeten we stoppen met trainen als we oud worden, en het lichaam breekt dan alles af wat het niet meer nodig heeft, want die overtollige spiermassa is voor het lichaam alleen maar een last, en wordt dus afgebroken. Dus of je nu steroiden neemt of niet, als je oud bent gaat er alles terug af...

Ook als je nu moest stoppen met trainen zal je bijna alles verliezen (als je totaal niks van sport meer doet). Natuurlijk behaalde gains ook (zullen misschien wa trager verdwijnen, maar gaan uiteindelijk ook weg)

En hoe het zit als je blijft trainen en stopt met de anabolen weet ik niet maar waarschijnlijk zal je het grootste deel wel verliezen denk ik (ook al verzorg je je voeding en je training), lijkt me het meest logische ook (bij ecto's toch)... maar zeker ben ik er niet van...

Maar dat is bij alle legale supplementen ook, zoals creatine, 6-OXO, tijdje nadat je stopt zie je je massa langzaam aan weer verdwijnen...

alll your life on steriods!!

:D

Shit happens.....maar tis wel erg lekka!:D

Het leven van een AAS gebruiker is trouwens te mooi om te stoppen :D

@Hondadelsol, ben het niet eens met je post, zit geen goede argumentatie achter.

Als je maar AAS en GH blijft toedienen dan zal een bejaarde ook gewoon gespierd worden (icm krachttraining). Sterker nog, zonder krachttraining zal alleen al met GH toediening al spiermassa bijkomen bij een bejaarde simpelweg omdat een bejaarde een laag GH (en test) gehalte heeft.

G21 zei:
true..

met je endogene testlevels, ben je maar tot "zover" in staat een bepaalde massa vast te houden. daarnaast zijn er nog veel meer factoren die spelen, zoals cortisol, proteine synthese, insuline etc. allemaal factoren die bij ieder van ons verschillend zijn en daardoor ook bepalend zijn voor het bepalen van je "genetische grens"

het is dus per definitie niet waar, datje massa die je wint met roids weer inleverd, maar het is geheel afhankelijk hoe dicht je bij je eigen grens zit, aangezien je lichaam weer Homeostase opzoekt!

Wat InVorm en G21 postten ben ik mee eens. Homeostase is voor mij nochtans de belangrijkste reden waarom de gains van een AAS kuur moeilijker zijn vast te houden dan die je langzamer clean behaalt.
Het zgn vastzetten van massa vind ik belangrijk.

Glenn GX zei:
@Hondadelsol, ben het niet eens met je post, zit geen goede argumentatie achter.

Ik zei dus "Ooit moeten we stoppen met trainen als we oud worden", als je blijft doortrainen blijf je je spieren behouden, maar ik denk als je 90 jaar bent ofzo dat je wel niet meer zal trainen of serieus zwaar aan de anabolen hangen... ;)

dus nog even samenvatten dat iedereen m'n mening goed doorheeft:

Stoppen met trainen leidt ALTIJD tot spierverlies of die nu behaald is met anabolen of zonder anabolen, hier ben ik 100% zeker van. De snelheid van de afname zal wel variabel zijn, maar dit tijdsverschil (voor volledig verlies van de spiermassa) is niet zo groot zoals de meesten denken...

Hee en als ik dan straks tegen de 80 loop, hoe slecht zou het dan zijn om er nog steeds iedere week 125mg test in te rammen :p Misschien blijf je er jonger uitzien.. Ik kan me nu vaak al niet voorstellen dat zoiets lekkers toch slecht zou zijn :D

RichardV zei:
Je gained sneller.
Je lichaam zal na de kuur normaal gesproken wat terugvallen. Als je nooit mee rkuurt zal het denk ik terugvallen tot aan het begin van de kuur. Meeste mensen nemen 2 x per jaar een kuur. Dus misschien dat je dan nog wat resultaat hebt en vanaf daar weer opbouwd.
En zo langzaam steeds iets groter word. Echter na geheel stoppen zal je toch weer terugvallen.
M.a.w. ik heb geen idee :)

Uhm na geheel stoppen zal je echt niet helemaal terugvallen tenzij je stopt met trainen. Ik bedoel als je 10 jaar lang riods neemt 1 of 2 keer per jaar en je stopt uiteindelijk zul je er echt wel een slag groter uitzien dan 10 jaar geleden voordat je riods nam hoor nogal logisch :S Ik snap niet echt hoe je aan dat idee komt. Kracht en massa bouw je ook op met eten en trainen dat verdwijnt niet zomaar allemaal als je stopt met kuren. Als je compleet stopt met ook nog trainen en eten erbij ja is logisch dat je dan terug valt en ik hoop dat je dat dan bedoelt. Maar tis bullshit om te zeggen dat alle massa gewonnen met steriods weggaat als je keihard blijft trainen en eten. Behalve als het zwaar boven je genetische max is natuurlijk. Maar je hoort ook genoeg verhalen van mensen die stoppen en maar 6 kg verliezen. En die verhalen over mensen die heel dik worden of een dunne junk zegt meer iets over die mensen.. die zijn dan ook echt wel gestopt met trainen en gezond eten hoor komt echt niet door de AAS.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven