- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die Lange zei:Wat is een genetische max? Volgens mij bestaat daar geen definitie van.
Een genetische max is niet te meten of vast te stellen mits je thuis een glazen bol hebt die jouw verteld hoe je er over jaaaaaaren uit had gezien als je niet was gaan trainen.
IMO zijn veelste veel elementen van belang voor het al dan wel of niet vasthouden van spiermassa, een paar werden er hierboven al genoemd.
Ik denk dat je genetische er wel de minste van is. Tuurlijk sommigen worden BREED geboren..............maar ik ken zat ecto's die na jaaaaaaaaaaaren trainen en vreten als een wilde gans enorme kerels zijn en dat ook zullen blijven ZONDER dat ze kuren. Lelijke eendjes worden soms mooie zwanen
En er wordt dan gezegd "ja maar als je stopt dan"..................wat wordt daarmee bedoeld? Trainen? Vreten als een gek? Kuren? allemaal verschillende zaken. Om nog maar te zwijgen over iemands leefsT en (voedings)gewoonten.
Ik ben van mening dat je zeker in staat bent spiermassa vast te houden boven je "genetische max" zoals dat hier gesteld is, maar dat zal verschillen van persoon tot persoon, wat ik al zei; sommigen worden breed geboren,kijken naar dumbbells en groeien al terwijl ze zich klem vreten met alles wat god verboden heeft, anderen moeten 5000 Kcal schone voeding per dag vreten en komen amper wat aan.
inVorm zei:Het is al heel moeilijk te zeggen waar je genetisch potentieel ligt. Wat ik denk is dat het er om gaat wat jou eigen lichaam kan onderhouden met endogeen testosteron. Alles daarboven verdwijnt als sneeuw in een zacht lentezonnetje.

G21 zei:true..
met je endogene testlevels, ben je maar tot "zover" in staat een bepaalde massa vast te houden. daarnaast zijn er nog veel meer factoren die spelen, zoals cortisol, proteine synthese, insuline etc. allemaal factoren die bij ieder van ons verschillend zijn en daardoor ook bepalend zijn voor het bepalen van je "genetische grens"
het is dus per definitie niet waar, datje massa die je wint met roids weer inleverd, maar het is geheel afhankelijk hoe dicht je bij je eigen grens zit, aangezien je lichaam weer Homeostase opzoekt!
Glenn GX zei:@Hondadelsol, ben het niet eens met je post, zit geen goede argumentatie achter.

RichardV zei:Je gained sneller.
Je lichaam zal na de kuur normaal gesproken wat terugvallen. Als je nooit mee rkuurt zal het denk ik terugvallen tot aan het begin van de kuur. Meeste mensen nemen 2 x per jaar een kuur. Dus misschien dat je dan nog wat resultaat hebt en vanaf daar weer opbouwd.
En zo langzaam steeds iets groter word. Echter na geheel stoppen zal je toch weer terugvallen.
M.a.w. ik heb geen idee![]()