Fitness Seller

Wat is de Nederlandse cultuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
De laatste jaren wordt er gedaan alsof 'onze' cultuur overspoeld wordt door andere invloeden. Maar wat is nou precies die Nederlandse cultuur en als die bestaat wat dreigt er te verdwijnen?

Vraag me ook af hoe de zogenaamd bezorgden zelf bijdragen aan het in stand houden van die Nederlandse cultuur. Wordt er wel eens concert bezocht, een museum, een theater etc. Of zijn er deelnames op andere vlakken die er voor zorgen dat de Nederlandse cultuur wordt behouden?

Ga toch eens weg met dat linkse gepraat van je. Dat je niet weet wat de Nederlandse cultuur is zegt al genoeg over jouw denkbeelden.
Doe die oogkleppen toch eens af man!!

Nu serieus:
Goede vraag. Ben benieuwd naar de reactie van arnoldfan.

Cultuur gaat verder dan het bezoeken van concerten, musea en theater. Cultuur is ook het denken en gedragen naar bepaalde maatstaven. Hard werken maakt bijvoorbeeld ook deel uit van de Nederlandse cultuur.

Kunstzinnige uitdingen wordt vaak "cultuur in engere zin" genoemd. Cultuur zoals ik dat aangaf is cultuur in brede zin.

Ga toch eens weg met dat linkse gepraat van je. Dat je niet weet wat de Nederlandse cultuur is zegt al genoeg over jouw denkbeelden.
Doe die oogkleppen toch eens af man!!

Nu serieus:
Goede vraag. Ben benieuwd naar de reactie van arnoldfan.

Iedereen heeft zijn eigen mening, als jij zijn mening niet accepteert ben je zelf geen haar beter dan zo'n rotte Moslim.

Als je in nederland leeft hoor je te weten wat het nederlandse cultuur is, heel nederland is een mooi cultuur, alleen op sommige plekken lijkt dit te veranderen, en die plekken moeten op een geweldadige manier van de kaart geveegd worden.

Sukkels komen hier op voor de allochtonen terwijl ze hun eigen cultuur niet kennen, toppunt van achterlijkheid :roflol:

Vraag het eens aan Maxima. ;D

Iedereen heeft zijn eigen mening, als jij zijn mening niet accepteert ben je zelf geen haar beter dan zo'n rotte Moslim.
Waar heb je het over? Wiens mening respecteer ik niet dan?

Als je in nederland leeft hoor je te weten wat het nederlandse cultuur is, heel nederland is een mooi cultuur, alleen op sommige plekken lijkt dit te veranderen, en die plekken moeten op een geweldadige manier van de kaart geveegd worden.

Sukkels komen hier op voor de allochtonen terwijl ze hun eigen cultuur niet kennen, toppunt van achterlijkheid :roflol:

Wel vreemd. In meerdere topics word jou gevraagd wat nou precies die Nederlandse cultuur is, en jij schijnt er maar geen antwoord op te kunnen geven. Wees nou eens duidelijk man en loop er niet zo omheen te draaien.

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk gaat cultuur verder dan uitingen op het vlak van theater, concerten, musea. Maar ik vroeg me gewoon af in hoeverre de bezorgden die vorm van cultuur ook mede in stand houden. Als dat gedeelte van je cultuur namelijk verschraalt heb je de eerste stap naar je ondergang gezet.

In ieder geval was Fortuyn en ook de PVV een voorstander van het uitkleden van subsidies aan culturele instellingen. Daarmee dus aangevend dat ze niet veel zorg willen dragen voor een gedeelte van wat Nederland kenmerkt.

belgen ambeteren op vakantie, vreten uit muurkastjes en dagelijks stoned zijn?

Dus met deze vraag wil je impliceren dat Nederland geen cultuur heeft? Dat Nederlanders alle "prachtige" culturen maar met massa's tegelijk moeten binnenhalen om toch maar een beetje cultuur te importeren?

Nederland heeft een prachtige cultuur en geschiedenis. Er is genoeg over te vinden als je wat moeite doet. Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat dit soort vragen gesteld moeten worden. Een denigrerende toon aannemen tegenover je eigen land heeft nog nooit één land groot gemaakt in de wereld.

Oh brother, dit wordt weer zo'n gezellig topic...dat jullie er nooit genoeg van krijgen zeg.
Jullie lijken soms wel een stel wijfen,het welles nietes spel dat over Nederland en de voornamelijk de allochtoon gaat.

Again,have fun.

Waar heb je het over? Wiens mening respecteer ik niet dan?

Wel vreemd. In meerdere topics word jou gevraagd wat nou precies die Nederlandse cultuur is, en jij schijnt er maar geen antwoord op te kunnen geven. Wees nou eens duidelijk man en loop er niet zo omheen te draaien.

Wat moet ik aan figuren als jullie nog duidelijk maken ?

Dat de aarde rond is ?

Jullie weten het toch beter, en anders draaien jullie het zo wel even om.
(net als maxima die ons komt vertellen dat het nederlandse cultuur niet bestaat, dat mens moet je oppakken en terugpoffen naar argentinie met haar extremistische uitspraken, vooral zulke bekende personen mogen wel wat meer trots zijn op een land waar ze leven in plaats van zulke achterlijke uitspraken zitten doen.

Het nederlandse cultuur is zoveel en zo uitgebreid dat het teveel is om op te schrijven.

Klompen, h**ren, Wiet, Volendam, Hollandse Haring.

Altijd de zelfde antwoorden. Maar net zoals Geert lekker de echte vragen ontwijken en alleen maar kunnen wijzen naar de 'rotte moslims' die het zogenaamd veroorzaken. Dikke hypocriete bullshit komt altijd uit dezelfde hoeken. Rechts en links, jullie stinken allebei.

Dus met deze vraag wil je impliceren dat Nederland geen cultuur heeft? Dat Nederlanders alle "prachtige" culturen maar met massa's tegelijk moeten binnenhalen om toch maar een beetje cultuur te importeren?

Nederland heeft een prachtige cultuur en geschiedenis. Er is genoeg over te vinden als je wat moeite doet. Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat dit soort vragen gesteld moeten worden. Een denigrerende toon aannemen tegenover je eigen land heeft nog nooit één land groot gemaakt in de wereld.

Zijn toch ook meerder punten in de geschiedenis waar wij toch minder trots op kunnen zijn. Hoort dit dan ook bij onze cultuur? Of houden wij dit gemakshalve er maar even buiten, zodat we lekker trots kunnen zijn op onze "cultuur".

De cultuur die vaak gecreëerd wordt is een utopie. En ideale leefwereld, waar we alle rotte appels buiten houden. Zo zetten we alles en iedereen wat we niet kunnen handelen buiten de maatschappij en kunnen we lekker veilig door leven.

Ik heb geen zin om aan deze idiotie mee te werken en accepteer dat de cultuur verder gaat dan de geografische grenzen op de aardbol. Denk eerst eens aan de wereld, voordat je jezelf voorop stelt.

Weinig inhoudelijk antwoorden.

Kan eigenlijk geen cultuurelementen bedenken op het eerste gezicht welke vatbaar zijn voor invloeden van buitenaf. Om toch wat te noemen. Nederlanders zijn direct in conversaties, blijven onverminderd klagen, ze fietsen, eten aardappels en drinken heineken...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven