AndroidHealthClinic

Wat is de Nederlandse cultuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is allemaal typisch Nederlands?

Praten over het weer? Vieren verjaardag? Ontbijten?

:o

Wat hebben we toch een otnzettend rijke cultuur.. ontzettend uniek ook.. dat zie je helemaal nergens anders!!! Dat moeten we inderdaad met man en macht, wat zeg ik, met geweld beschermen!!!!

Fijn dat jij het zo duidelijk op een rijtje hebt :thumbup:

Als je aan buitenlanders ( europeanen, amerikanen, en misschien aziaten ook wel) vraagt wat het nederlandse cultuur is weten ze al antwoorden te geven, een paar belangrijke en derest zul je ontdekken als je hier gaat wonen.

Maar de linkse ontspoorde zwakzinnige mafkezen denken dat we de islamische wereld hierheen moeten halen om een cultuur te kunnen krijgen ?

Het heet niet voor niks multicultureel, dus jullie willen zeggen dat het multiculterele nederland veel culturen bevat maar nederland zelf (het land waar de mensen met een oooh zo mooi cultuur naartoe gaan) geen cultuur heeft ?

Ga eens een weekje ergens anders wonen, dan gaan de jongens bij mammie janken dat ze het eten niet lusten.

nederland.jpg

Ik heb het in ieder geval nog nergens beschreven gezien. Dus ben nog niet erg overtuigd.

Dat er een Nederlandse cultuur is, is evident. Als je in een ander land bent merk je dat het er anders aan toe gaat. Of weet jij op een vlak stuk in Spanje gelijk niet meer dat je in het buitenland bent door om je heen te kijken?

Het lijkt me dat de taal een belangrijk onderdeel is van onze cultuur. We spreken en schrijven Nederlands.
Maar goed, als ik sommige cultuurridders hier zuinig zie zijn op dat deel van hun cultuur...

In ieder geval spreken we dus Nederlands. Min of meer dan.
Ik zou het verder typeren als een vrij afstandelijke cultuur, waarin mensen niet erg snel geneigd zijn in de 'persoonlijke ruimte' te komen. Praten doen we wel graag. We schelden op internet en klagen wat af, met name over het weer dan. En allochtonen.
De cultuur wordt verder gevormd door een bijzonder rijk deel van de wereldbevolking, hetgeen zeer zeker invloed heeft op die cultuur imo. Van bepaalde zaken zijn we zo vervreemd geraakt, dat sommige kinderen/mensen in de randstad biv. nog nooit een koe hebben gezien, maar wel bijzonder veel van diens producten en vlees eten. Internet lijkt een opmars te maken, terwijl de daadwerkelijke 'fysieke' vriendschappen afnemen. Gezien de gemiddelde opkomst bij de stembussen is het ook niet een cultuur die zich heel druk maakt over de rechten van burgers in een democratie. Het is een cultuur die overigens her en der doordrenkt is van gare christelijke moralen, zonder dat men het eigenlijk ziet. Aan de andere kant is het weer een van de meest goddeloze culturen die de wereld rijk is. Lekker jointje roken, euthanasie (ook bij kinderen en babies), en vrijheid van meningsuiting op ieder vlak, (stelletjes pestpokketering cultuurbarbaren)
Ook is het een cultuur die zich voor een aantal fikse problemen ziet staan binnen de maatschappij waarin zij zich bevindt, zoals de vergrijzing en de stijging van de kosten van de gezondheidszorg.
Want dat is nog een aspect van onze cultuur: we vinden dat we voor elkaar moeten zorgen. En als het niet binnen de familie kan, dan moet (en zal) er prof. hulp komen. Daarin verschillen we bijvoorbeeld van een land als Frankrijk
(of Amerika. Maar Denemarken steekt ons daarin finaal naar de kroon)

Jammer dat dit nu weer van een linkse boomknuffelaar moet komen.

Dat er een Nederlandse cultuur is, is evident. Als je in een ander land bent merk je dat het er anders aan toe gaat. Of weet jij op een vlak stuk in Spanje gelijk niet meer dat je in het buitenland bent door om je heen te kijken?

Ja, maar zo kan iedereen toch zelf interpreteren wat de Nederlandse cultuur is. Als er geen duidelijke maatstaven voor zijn?
En wat mij opvalt is dat de Nederlandse cultuur door rechts vaak wordt gebruikt om duidelijk te maken wie er allemaal niet in horen.
Hoe kan je nou mensen buiten sluiten als er geen duidelijke regels zijn? Hoe kan je uberhaupt mensen buiten de maatschappij zetten?

Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Dus dan geloof ik liever in geen cultuur dan in de utopie waar rechts naar toe zou willen.

Indd Big T

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Stelen, gebieden opeisen en verkrachten doen marrokanen toch ook? (Als ik jou mag geloven)...

There aint no such thang, yeah!

Ja, maar zo kan iedereen toch zelf interpreteren wat de Nederlandse cultuur is. Als er geen duidelijke maatstaven voor zijn?
En wat mij opvalt is dat de Nederlandse cultuur door rechts vaak wordt gebruikt om duidelijk te maken wie er allemaal niet in horen.
Hoe kan je nou mensen buiten sluiten als er geen duidelijke regels zijn? Hoe kan je uberhaupt mensen buiten de maatschappij zetten?

Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Dus dan geloof ik liever in geen cultuur dan in de utopie waar rechts naar toe zou willen.

Dat cultuur soms wordt gebruikt als argument om mensen buiten te sluiten wil toch niet zeggen dat we cultuur maar moeten afschaffen, als dat al mogelijk zou zijn? Je kan cultuur uiteraard niet afschaffen en ik ben ook blij dat er verschillende culturen bestaan, dat maakt het leven een stukje interessanter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven