AndroidHealthClinic

wat is goed voor mij (13)

Bezoekers in dit topic

Dus dan kun je beter helemaal niets doen want als je voetbalt ofzo belast je je lichaam toch ook:rolleyes:?

Hang geen bijdehantje uit jongen. Ik heb het over ZWARE lichaamsbelasting. Voetbal en bodybuilding zijn twee verschillende sporten met andere intensiteiten ''huntelaar'':mad:
 
je bent nog te jong voor echte krachttraining. ga gewoon een beetje licht trainen of buiten hutjes bouwen
 
Ik kan je 1 ding zeggen. Ik wou dat ik op die leeftijd was begonnen.
Gewoon niet te zwaar trainen denk aan oefeningen waar bij je 15 reps maakt en dat 2 keer per week full body, Over een tijdje pak je iets zwaarder en dan maak je 10 tot 12 reps. En zo ga je door,

Over je leeftijd moeten de mensen niet zeiken want ze zijn gewoon jaloers omdat zij zelf niet zo vroeg begonnen zijn en dus nooit zo'n beest gaan worden als jou. Mits je aanleg heb en doorzettingsvermogen kun je het misschien wel heel ver gaan schoppen.
 
Gewoon lekker gaan trainen joh! Gewoon niet te zwaar en rustig opbouwen.
Ook goed eten en rusten, dat is misschien nog belangrijker dan het trainen zelf.
 
thread-fail-stamp.gif


Geen serieuze reactie mag ik hopen?
1 onderzoek dat het tegendeel beweert van 100 eerdere onderzoeken, en dus is de 'mythe' weerlegd?
Noem eens enkelen van die honderd onderzoeken.
 
Tsjah als die alleen maar gaat opdrukken en situps gaat doen zal het ook lekker gaan na een jaar of 2? Althans was bij een vriend van me en ligt eraan hoe fanatiek. Maar als die situps en kan opdrukken kan die ook chinnen dippen misschien over een lange tijd op ze kop drukken..
 
Hij stelt een serieuze vraag, waarop mijn antwoord is dat je even naar het tiener bodybuilding deel gaat. en daar even de sticky's doorleest oke? verder moet je een goed voedingsschema opstellen en een fullbody schema. Train niet te veel dat kan schadelijk zijn voor je op zo'n leeftijd.
Bewijs dit eens.

Omdat je nog volop in de groei bent en als je dan echt keihard traint. kunnen je spieren verkeerd gaan staan en groei je "scheef".
Bewijs dit eens.

1 onderzoek dat het tegendeel beweert van 100 eerdere onderzoeken, en dus is de 'mythe' weerlegd?
Ik volg fox hier; geef eens enkele van die 100.

als 13 jarige mag je niet zwaar trainen. je kan best met regelmaat trainen, maar NIET overbelasten.

dat van die uitleg van 'scheefgroeien' is een beetje ver gezocht. maar ik begrijp wel wat ze ermee willen bedoelen.
overbelasting kan leiden tot rugproblemen. jongeren die naar hun volle groeifase evolueren, of erin zitten hebben een vergroot risico hierop.
de kracht word zowieso beperkt, omdat het lichaam ook veel energie en mineralen etc nodig heeft voor de groeifase.
verder krijgen de meeste jongeren een s-vormige wervel, omdat ze in volle groei ook vaak sport gaan doen, en soms erg belastende sporten (oa wielrennen is erg zwaar, de rug lijd veel en hier komen de meeste s-vormige wervels vandaan, ook door valpartijen waardoor het bekken een slag krijgt en weleens een lichte kanteling kan ondergaan)


mijn raad :
doe aan sport, en oa powertraining is een zeer welkome activiteit voor uw ontwikkeling.
MAAR overdrijf niet, pak alles rustig aan en vraag raad aan de instructeur op de fitness.
laat u ook niet zot maken door andere jongeren die de 'struise' willen uithangen. want dan geburen de meeste ongelukken.



gewoon alles rustig aanpakken, en vooral : voer de oefeniongen CORRECT uit. en vaak in tragere bewegingen (dan bouw je spanning op en het resultaat is beter), en niet de oefening 'afvlammen' zoals je sommigen bezig ziet.

CORRECT oefeningen uitvoeren met beperkt / matig gewicht, geeft veel meer resultaat dan bv 100kg verzetten en de oefening totaal fout uitvoeren.
Goede post.

Hang geen bijdehantje uit jongen. Ik heb het over ZWARE lichaamsbelasting. Voetbal en bodybuilding zijn twee verschillende sporten met andere intensiteiten ''huntelaar'':mad:
Retard alert! Bij lopen e.d. kan de druk op de gewrichten tot 4x het lichaamsgewicht oplopen, wat dus nog een pak meer is dan een gecontroleerde squat.

thread-fail-stamp.gif



Geen serieuze reactie mag ik hopen?

Noem eens enkelen van die honderd onderzoeken.
Wil ik ook wel eens zien.



Verder mag iedereen die zegt dat trainen op jonge leeftijd slecht is eens met bewijzen komen of hun mond houden.
 
Gewoon trainen op lichaamsgewicht.

Optrekken aan een boom, touw klimmen, opdrukken (eventueel verzwaard), squatten (verzwaard) etc etc

Jaar later met gewichten in de gym, gecontroleerd en met goede techniek.
 
Bewijs dit eens.


Bewijs dit eens.


Ik volg fox hier; geef eens enkele van die 100.


Goede post.


Retard alert! Bij lopen e.d. kan de druk op de gewrichten tot 4x het lichaamsgewicht oplopen, wat dus nog een pak meer is dan een gecontroleerde squat.


Wil ik ook wel eens zien.



Verder mag iedereen die zegt dat trainen op jonge leeftijd slecht is eens met bewijzen komen of hun mond houden.


eeh sukkel, hang niet de slimmerik uit, gewrichten zijn je eigen lichaamsgewicht al snel gewend. En datgene wat jij zegt, 4x je lichaamsgewicht, dat duurt nog minder dan een seconde, komt door de zwaartekracht. Dus je zult geen schade oplopen, maar al ga je nou als kind squaten dan kan je wel verwachten dat je groei stopt, door de intensiteit van de oefening. Dus hang geen slimmerik uit, snotneus:D
 
eeh sukkel, hang niet de slimmerik uit, gewrichten zijn je eigen lichaamsgewicht al snel gewend. En datgene wat jij zegt, 4x je lichaamsgewicht, dat duurt nog minder dan een seconde, komt door de zwaartekracht. Dus je zult geen schade oplopen, maar al ga je nou als kind squaten dan kan je wel verwachten dat je groei stopt, door de intensiteit van de oefening. Dus hang geen slimmerik uit, snotneus:D
Jij kan dat dan wel verwachten, maar jouw verwachtingen hebben geen enkele wetenschappelijke relevantie.
 
Verder mag iedereen die zegt dat trainen op jonge leeftijd slecht is eens met bewijzen komen of hun mond houden.

eeh sukkel, hang niet de slimmerik uit, gewrichten zijn je eigen lichaamsgewicht al snel gewend. En datgene wat jij zegt, 4x je lichaamsgewicht, dat duurt nog minder dan een seconde, komt door de zwaartekracht. Dus je zult geen schade oplopen, maar al ga je nou als kind squaten dan kan je wel verwachten dat je groei stopt, door de intensiteit van de oefening. Dus hang geen slimmerik uit, snotneus:D

Bewijs dit eens. Onderbouw je argumenten met concrete studies, anders zijn ze niets waard, "slimmerik".

(edit; ik probeer je niet te dissen oid, maar kom zelf eens met onderbouwde argumenten voor je mij "snotneus" en dergelijke noemt. Als wat je zegt toch enige waarheid zou bevatten, wil ik dit wel eens officieel zien. ;))
 
Bewijs dit eens. Onderbouw je argumenten met concrete studies, anders zijn ze niets waard, "slimmerik".

(edit; ik probeer je niet te dissen oid, maar kom zelf eens met onderbouwde argumenten voor je mij "snotneus" en dergelijke noemt. Als wat je zegt toch enige waarheid zou bevatten, wil ik dit wel eens officieel zien. ;))

Wat voor studies heb je nodig? Hierbij is helemaal geen studie nodig. Als je nog zo jong bent, is je skelet niet volgroeid.
Daarbij komt, dat je testosteron spiegel vanaf je twaalfde ong. een piek doormaakt, todat je ong. 18 jaar bent. Dus ingrijpen in je hormoonhuishouding, moet jij weten. :D

Maar fijn, dit is wat ik weet.
 
Wat voor studies heb je nodig? Hierbij is helemaal geen studie nodig. Als je nog zo jong bent, is je skelet niet volgroeid.
Klopt, en als er geen wolken zijn, is de lucht blauw.
maar dat de lucht bleuw is bewijst niet dat luchtvervuiling niet bestaat.

Het heeft weinig met elkaar te maken. Het skelet is nog niet volgroeid, oké. En waarom is krachttraining nu slecht?


Daarbij komt, dat je testosteron spiegel vanaf je twaalfde ong. een piek doormaakt, todat je ong. 18 jaar bent. Dus ingrijpen in je hormoonhuishouding, moet jij weten. :D
Hoezo ingrijpen in hormoonhuishouding?
 
Klopt, en als er geen wolken zijn, is de lucht blauw.
maar dat de lucht bleuw is bewijst niet dat luchtvervuiling niet bestaat.

Het heeft weinig met elkaar te maken. Het skelet is nog niet volgroeid, oké. En waarom is krachttraining nu slecht?

Misschien omdat de botdichtheid kleiner wordt en dus de lengtegroei stopt?

Hoezo ingrijpen in hormoonhuishouding?

LOL bij belasting van je lichaam komt groeihormoon vrij, in grote hoeveelheden, dat niet gelijk opgaat met je natuurlijke productie (als puber).

Maar ik vind dat ik genoeg tijd heb verspild aan jouw en de ander, no offence.
 
Misschien omdat de botdichtheid kleiner wordt en dus de lengtegroei stopt?
Botdichtheid wordt groter, maar dit bedoel je waarschijnlijk. Dat klopt natuurlijk. Maar ik zie niet waarom je hieruit mag concluderen dat de lengtegroei stopt?
Het is namelijk nooit bewezen dat kinderen niet meer groeien als ze trainen.
verder:

Myth #2: Strength training will stunt the growth of children.

It still amazes me that parents won’t hesitate to get their young children (6-7 years old) involved in sports such as football, gymnastics, basketball and soccer, yet they feel that participating in a strength-training program is damaging to their children’s bone health and will stunt their growth. Nothing can be further from the truth.

The fact of the matter is that running, jumping and tackling can create loading on a child’s body which is up to ten times greater than most strength training exercises. In other words, the physical demands on a child’s body are far greater on the athletic field compared to the weightroom. Parents who don’t let their children participate in resistance training are actually increasing their children’s risk for injury on the athletic field.

There have even been position stands by such organizations as the American Orthopedic Society for Sports Medicine and the American Academy of Pediatrics suggesting that children can benefit from participation in a properly designed and supervised resistance training program. Position stands recommend that prepubescent children shouldn't lift maximal weights; they should lift weights that can be lifted for at least six repetitions with proper form.

Strength training in this manner can be the most potent exercise stimulus for bone growth and development. In fact, research has shown that young weightlifters have greater bone densities than individuals who don't lift. Thus, the positive benefits of resistance training for bone health, injury prevention and improved athletic performance are far greater than the risks.

LOL bij belasting van je lichaam komt groeihormoon vrij, in grote hoeveelheden, dat niet gelijk opgaat met je natuurlijke productie (als puber).
Heb me nooit beziggehouden met hormonen etc., dus weet er ook niet zoveel van. Bijgevolg is deze voor flying fox ;)
 
kunnen jullie nou niet stoppen met ruziën en discussieren en deze jongen een antwoord geven wat ie wil?

OT:

Lees de stickies, train niet te hard je heb je hele leven voor je (ik ook;) ), voeding moet ook goed zijn, maar als je 13 ben zou ik niet je hele leven wijdden aan trainen, maar gewoon wat meer op je voeding letten.

Ik zou beginnen met 3x per week fullbody,

Eerst de oefeningen onder de knie krijgen, goed de techniek oefenen, en ook laten bekijken door iemand die weet hoe je een oefening moet doen. Daarna kan je gewichten langzaam verzwaren etc. (kijk naar de voorbeeldschemas etc op de site, of kijk wat rond op google)

Succes ;)





Edit: Ghahaha. Nu al 2 weken helemaal stil dit topic :P
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven