XXL Nutrition

wat is het nut van stackers/fatburners naast een goed cut-dieet?

Je kost me nog tijd ook, kattekop en om op dat dansen terug te komen..it takes two to tango, dus ik kom je morgen nog wel even lastigvallen met mijn repliek

Big Cat zei:
Ephedrine is nu toevallig wel een veel onderzochte substantie met heel wat accreditatie erachter, vandaar dat het nog steeds overal ter wereld veel gebruikt wordt voor allerhande aandoening en nagenoeg overal over de toonbank verkrijgbaar is, inclusief ALLE EU-landen ...

Behalve in de VS, Nederland (ALLE ephedra producten zelf binnen 2 maanden)en door het IOC ook.

(toch ?)

soulreaver zei:
je snapt het niet helemaal, het is gewoon een top meid met een afwijkende mening, ik vind het juist wel kewl :) ze mag de dingen nog wat meer met voor anderen na te zoeken studies onderbouwen, maar ik vind die frisse wind wel leuk :) en ik weet zeker dat peter (big cat) het heerlijk vindt de discussie op dat niveau aan te gaan.

Ja maar jij weet dit al want heb het je verteld in een PM :) zeurlap.

Tuurlijk vind ik dit leuk. Het is nog iets leuker als er ook daadwerkelijk wat tegenstand komt met iemand die ook studies kan lezen en interpreteren, dan is de overwinning nog net iets zoeter.

Maar het begint er hoe langer hoe meer op te lijken dat SHE iemand is die ergens iets leest van iemand anders en dat als argument gebruikt zonder dat ze weet wat er inhoudelijk gezegd wordt. Dit blijkt duidelijk in de andere thread over dieten, waar haar argumentatie eigenlijk bevestigd wat ik zeg en ze het niet eens lijkt door te hebben. Ik kan me vergissen, maar dan zal ze nu wel echt haar beste beentje moeten voorzetten om ook maar iets aan geloofwaardigheid te houden.

wazzup zei:
Behalve in de VS, Nederland (ALLE ephedra producten zelf binnen 2 maanden)en door het IOC ook.

(toch ?)

Nee, ephedra wel, ephedrine Hcl niet. Zeker niet in de VS. Voor zover ik weet in Nederland ook niet. Kun je snel testen, ga eens naar de apotheek en vraag een doosje alfa-vit

SHE zei:
Je kost me nog tijd ook, kattekop en om op dat dansen terug te komen..it takes two to tango, dus ik kom je morgen nog wel even lastigvallen met mijn repliek

Tijd ? Ik doe niet anders dan studies uitpluizen hele dagen lang. Als je half zoveel wist als ik, dan had je nu geen werk, dan ging je de stof al kennen. Kom zeg, als het te warm is in de keuken, blijf er dan uit.

SHE het is mij wel heel erg opgevallen dat je alle bewijzen ontwijkt door big cat rechtstreeks aan te vallen. Waarom geef je geen commentaar over zijn uitleg bv. ? Laat eens zien wat je huis hebt, en liefst geen cut&paste werk tenzij je ons een studie wilt aantonen.

en dan liefst met de juiste interpretatie er bij :)

Big Cat zei:
Ja maar jij weet dit al want heb het je verteld in een PM :) zeurlap.

ssssssttt.. :p

anywayz, tot die conclusie was ik anders zelf ook wel gekomen :) als ik kijk naar de discussies met bv. nandi12 en swale en meer.

Ja, trouwens zal moeten opletten met SWALE, hebben een klein politiek debatje gehad achter de schermen en Jb en ik hebben serieus op zijn teentjes getrapt. Laten we zeggen dat hij een Bush-lover is en dat zijn argumentatie wat betreft politiek niet zo waterdicht of vriendelijk is als zijn info omtrent medische dingen :)

Big Cat zei:
Ja, trouwens zal moeten opletten met SWALE, hebben een klein politiek debatje gehad achter de schermen en Jb en ik hebben serieus op zijn teentjes getrapt. Laten we zeggen dat hij een Bush-lover is en dat zijn argumentatie wat betreft politiek niet zo waterdicht of vriendelijk is als zijn info omtrent medische dingen :)

hehehe.. las al zoiets ja ergens, niet in die woorden, maar wel dat er wat speelde.

Dat je van efedrine afvalt staat buiten kijf, althans mits je in redelijke staat van gezondheid verkeert. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik idd in de medische dossiers tegenkwam dat het een metabolic-booster is. Echter, je verbrandt in eerste instantie KH's en spier en geen vet.Het stimuleert je hele sympatische zenuwstelsel
dus ook je verbranding, maar nogmaals..dat doet coke ook.

Of het de algehele stofwisseling langdurig beinvloed..lijkt me sterk en daar wil ik wat meer onderzoeken van zien.

Vanuit mijn toegang tot medische info ( lang leve het MCA ) , kan ik slechts concluderen dat men AS al voldoende acht om echt droog te worden. Efedrine zou teveel keerzijden hebben die alles teniet doen.
Hoeveel risico's wil je nemen? Gebruik samen met AS geeft in feite een dubbele bijwerking, aangezien ze gelijkwaardige eigenschappen bevatten.

Echter, BC, dat iets in de medische wereld wordt toegepast , wil nog niet zeggen dat gebruik op gezonde lijfjes verantwoord danwel effectief is. Je bent wel erg makkelijk in je adviezen, alleen al omdat deze in theorie werken. Leuk verhaal, maar vermeld dan ook de contra-expertise. ZO kan eenieder zelf beslissen of ze de risico's voor lief nemen.

Om je een indicatie te geven; wat efedrine in een willekeurig ziekenhuis doet:

efedrineR03CA02

Stimuleert direct de a- en b-receptoren van het sympathische zenuwstelsel en indirect door vrijzetting van norepinefrine. Efedrine heeft een positief-inotrope, vasopressieve en centraal stimulerende werking. Door beïnvloeding van de b2-receptor heeft efedrine bronchospasmolytische eigenschappen. Werking: bronchodilatatie binnen 10-20 min. (i.m.). Werkingsduur: 4 uur (i.m.).

Kinetische gegevens: Metabolisering: gedeeltelijk in de lever. Eliminatie: met de urine, grotendeels onveranderd. Tºel = 3 uur bij pH 5 van urine, 6 uur bij pH 6,3.
Indicaties: Bronchospasmen, in het bijzonder asthma bronchiale. Hypotensie optredend bij spinale anesthesie of ten gevolge van ganglionblokkade.

Contra-indicaties: Angina pectoris. Nauw kamerhoekglaucoom. Psychoneurose.

Bijwerkingen: Zelfs in lage dosering kan het bij gevoelige patiënten tremor, angst en slapeloosheid veroorzaken. Verder zijn waargenomen: rusteloosheid, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, zweten, hartkloppingen, tachycardie, ritmestoornissen (potentieel fatale aritmie), hypotensie en mictiestoornissen. Hoge doseringen kunnen psychose of psychotische verschijnselen (delirium, hallucinaties of euforie) geven.

Interacties: Anaesthetica, m.n. cyclopropaan, halothaan en verwante middelen, sensibiliseren het hart voor catecholaminen, waardoor het risico van aritmieën toeneemt. Efedrine versterkt het bloeddrukverhogend effect van MAO-remmers, waardoor ernstige hypertensie kan ontstaan. De bloeddrukverlagende werking van guanethidine kan worden verminderd. a- en b-sympathicolytica antagoneren de werking van efedrine.
Dit middel kan door pupilverwijding de oogdruk verhogen en een aanval van acuut glaucoom veroorzaken.

en dan epi:

norepinefrineC01CA03

Eigenschappen: Heeft overwegend a-sympathicomimetisch effect met tevens werking op b1-receptoren. Het heeft een positief-inotroop effect op het hart alsmede een perifere vaatvernauwende werking. Bloeddrukverhogende werking: i.v. snel

Kinetische gegevens: Metabolisering: tot inactieve metabolieten in lever en andere weefsels (sympathische zenuwuiteinden). Eliminatie: met de urine, vnl. als metabolieten.

Indicaties: Als adjuvans bij hypotensie ten gevolge van shock.

Bijwerkingen: Hoofdpijn, duizeligheid, tremor, ademhalingsmoeilijkheden, apnoe, precordiale pijn, rusteloosheid, angst, slapeloosheid, hartkloppingen, bradycardie; hartaritmieën vooral na een myocardinfarct. Zwelling van de schildklier is waargenomen. Weefselnecrose op de injectieplaats.

Interacties: MAO-remmers potentiëren de werking van sympathicomimetische aminen. Het vasopressor-effect van norepinefrine wordt door a-sympathicolytica verminderd, maar niet opgeheven. Norepinefrine moet terughoudend worden toegediend aan gedigitaliseerde patiënten, omdat de combinatie van digitalis en sympathicomimetica ectopische aritmische activiteit kan veroorzaken.

Regelmatig gebruik Symptomen: fotofobie, hevig zweten, braken, retrosternale of faryngeale pijn, ernstige hypertensie, cerebrale bloeding, convulsies.

Je kan voor een wedstrijd natuurlijk ook de hele dag appels eten..maar ja, dat was vroegah :rolleyes:

Kom ik later nog even terug met wat onderzoekjes

damn kan veel zeggen maar je steek er wel veel tijd in.

Dat valt wel mee, al is het heel lang geleden dat ik me uberhaupt met dit soort geneuzel bezighield,...zoals BC al zei..het zou me mijn baan kosten als ik hier echt alles over zou willen weten.

wat voor werk doe je dan? korte dagen ofniet? of doe je dit op je werk?

offtopic babe, maar ik ben salesmanager bij een IT bedrijf. Zo'n nietszeggende baan waar manipuleren je grootste USP is. Voordeel is wel dat je alle tijd van de wereld hebt om je op het WWW te begeven

SHE zei:
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik idd in de medische dossiers tegenkwam dat het een metabolic-booster is. Echter, je verbrandt in eerste instantie KH's en spier en geen vet.

Ik ben een leek in dit soort zaken maar volgens mijn weten is het lichaam zou gebouwd dat het eerst begint met de afbraak van minder noodzakelijke dingen. Dus van minder belangrijk naar belangrijk, gerangschikt zou dit geven; KH's, vet en spieren.

En dat je spieren afbreken zal pas in een latere fase optreden, wat ook logisch is door de lage inname van KH's, daarom de nood aan eiwitten. Je kan BB's niet vergelijken met gewone mensen, dus ook wetenschappelijke proeven kunnen in vraag gesteld worden.

BB is een sport waar je uit moet leren door het te doen, en waar je vooral raad kunt halen uit mensen met ervaring uit die wereld.

Ga naar een dietiste en vraag om af te vallen en droog te staan, je resultaat zal veel minder zijn dan als je naar een dietiste gaat met ervaring in de BB-wereld.

:o Heb ik eigenlijk wel iets nuttigs neergezet?

Zal wel niet maar vond het al lang gelede dat ik nog iets gepost had. :D

PS: Ik ga nu trainen! ;)

SHE zei:
Dat je van efedrine afvalt staat buiten kijf, althans mits je in redelijke staat van gezondheid verkeert. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik idd in de medische dossiers tegenkwam dat het een metabolic-booster is. Echter, je verbrandt in eerste instantie KH's en spier en geen vet.Het stimuleert je hele sympatische zenuwstelsel
dus ook je verbranding, maar nogmaals..dat doet coke ook.
[/b]

Inderdaad, vandaar dat er in de hersenen ook een transcript is dat Cocaine and amphetamine related transcript noemt, omdat ze in grote lijnen gelijkaardig werken op de release van norepinephrine. Ephedrine verbrand in de eerste plaats KH ja. Alles verbrand in de eerste plaats koolhydraten, tenzij je van plan bent PPARa en PPARb agonisten te gebruiken die de mitochondriale energie verbranding omslaan. Vandaar dat je een laag KH dieet gebruikt, want zodar bloedsuiker laag is, gaat ephedrine glycogeen omzetten in glucose wat dan voorbestemd is voor de hersenen. De spieren draaien nu op reserve brandstof, in de eerste plaats vet. Als vetpercentage te laag gaat, stijgt cortisol en dan komt er proteolyse aan te pas en verbrand je eiwitten. Dan nog zul je MET ephedrine minder eiwitten verbranden omdat het een anabole werking heeft via de B2 receptor in spierweefsel, en een catabole werking die zowel TNF alpha vermindert, als de werking ervan tegengaat.

Je gaat er al op vooruit, je hebt al iets geleerd, hou het vol en je komt er wel.

f het de algehele stofwisseling langdurig beinvloed..lijkt me sterk en daar wil ik wat meer onderzoeken van zien.

Ik heb je er al vier of vijf gegeven, lees eerst die en kom dan eens terug, als ik zie dat je ze ook daadwerkelijk gelezen hebt geef ik je er nog 5, en zo verder. Ik ga mij echt niet uitsloven als jij de moeite niet eens doet om ze te lezen. En als je ze had gelezen, dan zei je geen zo'n domme dingen als het bovenstaande.

Vanuit mijn toegang tot medische info ( lang leve het MCA ) , kan ik slechts concluderen dat men AS al voldoende acht om echt droog te worden.

Oh ja ? Dat zou ik graag eens zien. Zou uberhaupt ook maar 1 studie willen zien die gelijk wat dan voldoende acht om droog te komen. Studies examineren enkel het effect van de stoffen. Ze staan daar echt niet miljoenen in te pompen om iemand aan 4% lichaamsvet te krijgen, integendeel. Heb jij wel toegang tot wetenschappelijke info ?

Efedrine zou teveel keerzijden hebben die alles teniet doen.
Hoeveel risico's wil je nemen? Gebruik samen met AS geeft in feite een dubbele bijwerking, aangezien ze gelijkwaardige eigenschappen bevatten.

Integendeel, testosterone gaat zelfs ephedrine wat teniet doen, omdat het de a2 anti-lipolytische receptoren meer verhoogd dan de b receptoren. Maar het blijft een voordeel, twee weken langer dieten als je 3 kilo meer spieren houd is de moeite. Verder werken AAS en ephedrine volgens compleet verschillende, niet synergistische paden, dus wat je nu zegt klopt aan geen kanten.

En de risico's die mag je me eens komen uitleggen. In therapeutische dosissen kun je geen enkel risico koppelen aan ephedrine of testosterone, dat je niet terugvind in nagenoeg alle natuurlijke stoffen. Ik spreek niet over andere AAS, op lange termijn hebben die negatieve cardiovasculaire effecten en negatieve reproductieve effecten.

Echter, BC, dat iets in de medische wereld wordt toegepast , wil nog niet zeggen dat gebruik op gezonde lijfjes verantwoord danwel effectief is. Je bent wel erg makkelijk in je adviezen, alleen al omdat deze in theorie werken. Leuk verhaal, maar vermeld dan ook de contra-expertise. ZO kan eenieder zelf beslissen of ze de risico's voor lief nemen.

Ik geef iedereen die ze wil de studies die het bevestigen, zoals ook hier. Ze kunnen die informatie doornemen (wat jij dus niet doet) en dan daaruit de conclusies trekken). Daarom worden er trouwens medische studies uitgevoerd, om los van de variabelen te bepalen wat het risico van een stof is ten opzichte van het effect op een grote groep mensen. Daarom zijn controles op het verrichten en publiceren van studies zo streng, omdat ze accuraat moeten zijn en gelden als leidraad voor de uiteindelijk productie en het gebruik van die middelen. Als een studie iets zegt, dan twijfel je al eens, ook als de studie heel goed in elkaar zit. Maar als een paar honderd studies het bevestigen, en geen enkele het tegenspreekt, dan zou je toch wel echt een onnozel kieken moeten zijn om het niet te geloven.

Ik geef trouwens geen adviezen aan mensen die ik niet ken, ik deel alleen informatie mede en dan beslissen ze zelf maar wat ze doen.

Jij daarentegen hebt nog niets van je bullshit bevestigd, een hele grote bek opengezet, jezelf behoorlijk belachelijk gemaakt door te beweren iets te zijn wat je duidelijk niet bent en waarvoor ? Je hebt nog nooit iets bewezen en je gaat het nooit doen ook, als je zo verder gaat. De medline is er voor iedereen, dus doe tenminste eens de moeite om iets te bewijzen als je alle logica tegenspreekt ... kay ?

efedrineR03CA02

Stimuleert direct de a- en b-receptoren van het sympathische zenuwstelsel en indirect door vrijzetting van norepinefrine. Efedrine heeft een positief-inotrope, vasopressieve en centraal stimulerende werking. Door beïnvloeding van de b2-receptor heeft efedrine bronchospasmolytische eigenschappen. Werking: bronchodilatatie binnen 10-20 min. (i.m.). Werkingsduur: 4 uur (i.m.).

Kinetische gegevens: Metabolisering: gedeeltelijk in de lever. Eliminatie: met de urine, grotendeels onveranderd. Tºel = 3 uur bij pH 5 van urine, 6 uur bij pH 6,3.
Indicaties: Bronchospasmen, in het bijzonder asthma bronchiale. Hypotensie optredend bij spinale anesthesie of ten gevolge van ganglionblokkade.

Contra-indicaties: Angina pectoris. Nauw kamerhoekglaucoom. Psychoneurose.

Bijwerkingen: Zelfs in lage dosering kan het bij gevoelige patiënten tremor, angst en slapeloosheid veroorzaken. Verder zijn waargenomen: rusteloosheid, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, zweten, hartkloppingen, tachycardie, ritmestoornissen (potentieel fatale aritmie), hypotensie en mictiestoornissen. Hoge doseringen kunnen psychose of psychotische verschijnselen (delirium, hallucinaties of euforie) geven.

Interacties: Anaesthetica, m.n. cyclopropaan, halothaan en verwante middelen, sensibiliseren het hart voor catecholaminen, waardoor het risico van aritmieën toeneemt. Efedrine versterkt het bloeddrukverhogend effect van MAO-remmers, waardoor ernstige hypertensie kan ontstaan. De bloeddrukverlagende werking van guanethidine kan worden verminderd. a- en b-sympathicolytica antagoneren de werking van efedrine.
Dit middel kan door pupilverwijding de oogdruk verhogen en een aanval van acuut glaucoom veroorzaken.

en dan epi:

norepinefrineC01CA03

Eigenschappen: Heeft overwegend a-sympathicomimetisch effect met tevens werking op b1-receptoren. Het heeft een positief-inotroop effect op het hart alsmede een perifere vaatvernauwende werking. Bloeddrukverhogende werking: i.v. snel

Kinetische gegevens: Metabolisering: tot inactieve metabolieten in lever en andere weefsels (sympathische zenuwuiteinden). Eliminatie: met de urine, vnl. als metabolieten.

Indicaties: Als adjuvans bij hypotensie ten gevolge van shock.

Bijwerkingen: Hoofdpijn, duizeligheid, tremor, ademhalingsmoeilijkheden, apnoe, precordiale pijn, rusteloosheid, angst, slapeloosheid, hartkloppingen, bradycardie; hartaritmieën vooral na een myocardinfarct. Zwelling van de schildklier is waargenomen. Weefselnecrose op de injectieplaats.

Interacties: MAO-remmers potentiëren de werking van sympathicomimetische aminen. Het vasopressor-effect van norepinefrine wordt door a-sympathicolytica verminderd, maar niet opgeheven. Norepinefrine moet terughoudend worden toegediend aan gedigitaliseerde patiënten, omdat de combinatie van digitalis en sympathicomimetica ectopische aritmische activiteit kan veroorzaken.

Regelmatig gebruik Symptomen: fotofobie, hevig zweten, braken, retrosternale of faryngeale pijn, ernstige hypertensie, cerebrale bloeding, convulsies.

Bravo, je kan een bijsluiter lezen. Kijk nu eens naar de datum van de laatste herwerking van de bijsluiter. Ga nu op de medline en kijk eens naar alle studies over ephedrine die na die datum gebeurt zijn, en kijk dan eens naar alle studies van voordien. En kom dan nog eens terug.

Ik ben een wetenschapper, geen babysitter, trap het af meid.

SHE zei:
Dat valt wel mee, al is het heel lang geleden dat ik me uberhaupt met dit soort geneuzel bezighield,...zoals BC al zei..het zou me mijn baan kosten als ik hier echt alles over zou willen weten.

Vandaar dat het natuurlijk helpt als je die dingen overlaat aan mensen die dit zowel voor hun beroep als voor hun plezier doen en er nagenoeg 24 op 24 mee bezig zijn.

SHE zei:
offtopic babe, maar ik ben salesmanager bij een IT bedrijf. Zo'n nietszeggende baan waar manipuleren je grootste USP is. Voordeel is wel dat je alle tijd van de wereld hebt om je op het WWW te begeven

Ga dan eens op de medline voor je terugkomt ;)

Terug
Naar boven