Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Big Cat zei:Ephedrine is nu toevallig wel een veel onderzochte substantie met heel wat accreditatie erachter, vandaar dat het nog steeds overal ter wereld veel gebruikt wordt voor allerhande aandoening en nagenoeg overal over de toonbank verkrijgbaar is, inclusief ALLE EU-landen ...
soulreaver zei:je snapt het niet helemaal, het is gewoon een top meid met een afwijkende mening, ik vind het juist wel kewlze mag de dingen nog wat meer met voor anderen na te zoeken studies onderbouwen, maar ik vind die frisse wind wel leuk
en ik weet zeker dat peter (big cat) het heerlijk vindt de discussie op dat niveau aan te gaan.
zeurlap. wazzup zei:Behalve in de VS, Nederland (ALLE ephedra producten zelf binnen 2 maanden)en door het IOC ook.
(toch ?)
SHE zei:Je kost me nog tijd ook, kattekop en om op dat dansen terug te komen..it takes two to tango, dus ik kom je morgen nog wel even lastigvallen met mijn repliek
Big Cat zei:Ja maar jij weet dit al want heb het je verteld in een PMzeurlap.

als ik kijk naar de discussies met bv. nandi12 en swale en meer.
Big Cat zei:Ja, trouwens zal moeten opletten met SWALE, hebben een klein politiek debatje gehad achter de schermen en Jb en ik hebben serieus op zijn teentjes getrapt. Laten we zeggen dat hij een Bush-lover is en dat zijn argumentatie wat betreft politiek niet zo waterdicht of vriendelijk is als zijn info omtrent medische dingen![]()
SHE zei:Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik idd in de medische dossiers tegenkwam dat het een metabolic-booster is. Echter, je verbrandt in eerste instantie KH's en spier en geen vet.
Heb ik eigenlijk wel iets nuttigs neergezet?

[/b]SHE zei:Dat je van efedrine afvalt staat buiten kijf, althans mits je in redelijke staat van gezondheid verkeert. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik idd in de medische dossiers tegenkwam dat het een metabolic-booster is. Echter, je verbrandt in eerste instantie KH's en spier en geen vet.Het stimuleert je hele sympatische zenuwstelsel
dus ook je verbranding, maar nogmaals..dat doet coke ook.
f het de algehele stofwisseling langdurig beinvloed..lijkt me sterk en daar wil ik wat meer onderzoeken van zien.
Vanuit mijn toegang tot medische info ( lang leve het MCA ) , kan ik slechts concluderen dat men AS al voldoende acht om echt droog te worden.
Efedrine zou teveel keerzijden hebben die alles teniet doen.
Hoeveel risico's wil je nemen? Gebruik samen met AS geeft in feite een dubbele bijwerking, aangezien ze gelijkwaardige eigenschappen bevatten.
Echter, BC, dat iets in de medische wereld wordt toegepast , wil nog niet zeggen dat gebruik op gezonde lijfjes verantwoord danwel effectief is. Je bent wel erg makkelijk in je adviezen, alleen al omdat deze in theorie werken. Leuk verhaal, maar vermeld dan ook de contra-expertise. ZO kan eenieder zelf beslissen of ze de risico's voor lief nemen.
efedrineR03CA02
Stimuleert direct de a- en b-receptoren van het sympathische zenuwstelsel en indirect door vrijzetting van norepinefrine. Efedrine heeft een positief-inotrope, vasopressieve en centraal stimulerende werking. Door beïnvloeding van de b2-receptor heeft efedrine bronchospasmolytische eigenschappen. Werking: bronchodilatatie binnen 10-20 min. (i.m.). Werkingsduur: 4 uur (i.m.).
Kinetische gegevens: Metabolisering: gedeeltelijk in de lever. Eliminatie: met de urine, grotendeels onveranderd. Tºel = 3 uur bij pH 5 van urine, 6 uur bij pH 6,3.
Indicaties: Bronchospasmen, in het bijzonder asthma bronchiale. Hypotensie optredend bij spinale anesthesie of ten gevolge van ganglionblokkade.
Contra-indicaties: Angina pectoris. Nauw kamerhoekglaucoom. Psychoneurose.
Bijwerkingen: Zelfs in lage dosering kan het bij gevoelige patiënten tremor, angst en slapeloosheid veroorzaken. Verder zijn waargenomen: rusteloosheid, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, zweten, hartkloppingen, tachycardie, ritmestoornissen (potentieel fatale aritmie), hypotensie en mictiestoornissen. Hoge doseringen kunnen psychose of psychotische verschijnselen (delirium, hallucinaties of euforie) geven.
Interacties: Anaesthetica, m.n. cyclopropaan, halothaan en verwante middelen, sensibiliseren het hart voor catecholaminen, waardoor het risico van aritmieën toeneemt. Efedrine versterkt het bloeddrukverhogend effect van MAO-remmers, waardoor ernstige hypertensie kan ontstaan. De bloeddrukverlagende werking van guanethidine kan worden verminderd. a- en b-sympathicolytica antagoneren de werking van efedrine.
Dit middel kan door pupilverwijding de oogdruk verhogen en een aanval van acuut glaucoom veroorzaken.
en dan epi:
norepinefrineC01CA03
Eigenschappen: Heeft overwegend a-sympathicomimetisch effect met tevens werking op b1-receptoren. Het heeft een positief-inotroop effect op het hart alsmede een perifere vaatvernauwende werking. Bloeddrukverhogende werking: i.v. snel
Kinetische gegevens: Metabolisering: tot inactieve metabolieten in lever en andere weefsels (sympathische zenuwuiteinden). Eliminatie: met de urine, vnl. als metabolieten.
Indicaties: Als adjuvans bij hypotensie ten gevolge van shock.
Bijwerkingen: Hoofdpijn, duizeligheid, tremor, ademhalingsmoeilijkheden, apnoe, precordiale pijn, rusteloosheid, angst, slapeloosheid, hartkloppingen, bradycardie; hartaritmieën vooral na een myocardinfarct. Zwelling van de schildklier is waargenomen. Weefselnecrose op de injectieplaats.
Interacties: MAO-remmers potentiëren de werking van sympathicomimetische aminen. Het vasopressor-effect van norepinefrine wordt door a-sympathicolytica verminderd, maar niet opgeheven. Norepinefrine moet terughoudend worden toegediend aan gedigitaliseerde patiënten, omdat de combinatie van digitalis en sympathicomimetica ectopische aritmische activiteit kan veroorzaken.
Regelmatig gebruik Symptomen: fotofobie, hevig zweten, braken, retrosternale of faryngeale pijn, ernstige hypertensie, cerebrale bloeding, convulsies.
!!BarmaN!! zei:damn kan veel zeggen maar je steek er wel veel tijd in.
SHE zei:Dat valt wel mee, al is het heel lang geleden dat ik me uberhaupt met dit soort geneuzel bezighield,...zoals BC al zei..het zou me mijn baan kosten als ik hier echt alles over zou willen weten.
SHE zei:offtopic babe, maar ik ben salesmanager bij een IT bedrijf. Zo'n nietszeggende baan waar manipuleren je grootste USP is. Voordeel is wel dat je alle tijd van de wereld hebt om je op het WWW te begeven