XXL Nutrition

Wat is jouw IQ?

"Your age adjusted IQ score is 112 and the average score of all test takers is 100."
ik klaag niet

Toen ik 18 was ben ik een dag in Den haag doorgelicht op alle vlakken hebben ze me toen getest.
Was wel kik ... ligt iig hoger dan normale niveau maar door de gezellige jaartjes erna denk ik dat er wel wat hersencellen hun eigen weg zijn gegaan.

lijkt me sterk dat dat de WAIS III is. Zo'n testen zijn behoorlijk duur, op de uni wordt er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat niemand die spullen kopieert of wat dan ook, alleen met toestemming van, handschrift hier, stempel daar.
alles wat op het inet staat mbt teste wantrouw ik sowieso al. en een iq test duurt meestal 1+ uur, geen 12 min :p:p

Maar natuurlijk! Want op internet lekt nooit wat uit :rolleyes:

heb juist voldoende voor te eten-trainen-slapen meer heb ik ik niet nodig...

alles wat op het inet staat mbt teste wantrouw ik sowieso al. en een iq test duurt meestal 1+ uur, geen 12 min :p:p

Alles wat op het inet staat mbt krachtstats wantrouw ik sowieso al. En mensen die 5 x 205kg deadliften squatten meestal geen 5 x 200kg :rolleyes:

lijkt me sterk dat dat de WAIS III is. Zo'n testen zijn behoorlijk duur, op de uni wordt er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat niemand die spullen kopieert of wat dan ook, alleen met toestemming van, handschrift hier, stempel daar.

1+ uur? Meestal mag je uitgaan van 3x een aantal uren of één volledige dag.

Waarschijnlijk heeft amper 10% hier al een echte IQ-test gedaan, die internetquizjes buiten beschouwing gelaten, dus of deze enquête überhaupt enige waarde heeft is nog maar de vraag.

De vraag is verder maar wat de waarde van een dergelijke test is waarbij nog steeds vele competenties niet getest (kunnen) worden en externe factoren niet verrekend worden. Leuk om eens te doen als het gevraagd wordt door je werkgever of zo maar verder zie ik er de waarde niet van in. Sowieso kan je je trainen op de meeste zaken van zo'n test en blijft je IQ niet je hele leven een constante, ik vind het maar rommel.

net zo kansloos als het vragen van je dicksize op internet.

Ongeveer evenveel als Nietzsche, dus ik denk rond de 145

Psychologen hebben zelf een IQ van 50 man :S

:roflol: Je hebt er wellicht een enge aanvaring mee gehad toen je mamie je meenam naar eentje?

gemiddelde is 100 +/- één standaardeviatie ( 10, dus tussen 90 en 110 ben je redelijk normaal) 120-130 is wat velen van de uni hebben, 140 is genie. Maar IQ is vrij overrated, alleen handig voor kinderen met betrekking tot ontwikkelingssnelheid

het leuke is dat wat ik geleerd heb in 4 jaar psychologieopleiding is dat IQ zo'n construct is ( dus zo'n man-made iets) dat aan zijn gehele bestaansrecht getwijfeld kan worden. Men weet niet eens precies wat het is, wat het doet en waar het goed voor is. IQ is op zijn best een ALGEMENE indicatie van iemands begrip en ontwikkeling

het is vooral van belang bij KINDEREN (ontwikkelingssnelheid); dat was het. dus of je nou 110 hebt of 130. het is geen wereld van verschil, echt niet. zo veel dingen buiten het IQ die het bestaansrecht vervullen van de mens.

+++ Had deze posts eerst moeten lezen voor dat ik begon aan de mijne. :o

Propedeuse examen kun je pas vanaf je 21e doen.

toen zeiden = Toen vertelden
aan kunnen = aankunnen
univeriteit? Universiteit is met een hoofdletter.
Tentamens Advocatuur?

Propedeuse op 21e? Propedeuse betekent normaal niets anders dan het eerste studiejaar.
Toen zeiden kan prima.
Hoe kom je nou weer bij die hoofdletter van universiteit?
:roflol:

Zoals Marky aangaf is het IQ ongeveer normaal verdeeld.

Nooit laten testen. Gok 130 :)

Als je niet aan de gevraagde vooropleidingseisen doet.
Is er de mogelijkheid om vanaf je 21e een toelatinmgcoïtusamen doen.

Bij de http://www.ou.nl/ is er ook een mogelijkheid om te gaan studeren vanaf je 21e
zonder VWO diploma op zak.

Maar goed je moet wel over enorm veel discipline beschikken wil je dit tot een goed einde weten te brengen. Blijkt dat veel studenten vanwege de zwaarte van de studie al heel gauw ermee stoppen.

Als je niet aan de gevraagde vooropleidingseisen doet.
Is er de mogelijkheid om vanaf je 21e een toelatinmgcoïtusamen doen.

Bij de http://www.ou.nl/ is er ook een mogelijkheid om te gaan studeren vanaf je 21e
zonder VWO diploma op zak.

Maar goed je moet wel over enorm veel discipline beschikken wil je dit tot een goed einde weten te brengen. Blijkt dat veel studenten vanwege de zwaarte van de studie al heel gauw ermee stoppen.

Je kan gewoon een propedeuse halen aan iedere willekeurige hbo school als je een universitaire studie wilt gaan doen zonder vwo vooropleiding, is volgens mij de snelste route (met uitzondering van de vooral beta studies die specifieke vwo vakken vereisen). Doe je binnen een jaar, zelfs in deeltijd als je een beetje door beukt.

Dit hoef je echt niet perse aan de open universiteit te doen, sterker nog ik raad je dat af aangezien dat net zoiets is als een hbo diploma halen via het LOI, het is toch 'iets' minder waard op de arbeidsmarkt. Heeft vermoedelijk te maken dat je vrijwel of helemaal geen contact uren heb, je volgt zover ik weet geen of in de meeste gevallen geen colleges en participeer je niet in groepsdiscussies tijdens werkcolleges wat niet in alle gevallen nutteloos gezever is.

Laatst bewerkt:
121 volgens de laatste 'Nationale IQ-test' :o

Heb het vroeger eens gemeten op school met zo'n lange toets. Kwam iets van rond de 85 uit. Och ik heb het VWO doorlopen (met 1 jaar gymnasium) en ik doe universiteit dus het zegt geen ene fl**ker.

@Klaaswitz

Lijkt mij maar ik kan het mis hebben, dat een potentiële werkgever een sollicitant welke zijn studie heeft gevolgd aan de OU of de LOI juist ziet als iemand met veel doorzettingsvermogen.
Bedoel ga er maar aan staan een Rechtenstudie voltooien via de OU daar komt toch wel zoveel zelfdiscipline bij om de hoek kijken.Als je dat lukt ook nog in combinatie met een (zware) baan overdag zegt dat enorm veel over de persoon zelf.

Overigens stonden er in mijn stukje ook wat spelfoutjes, dat komt omdat ik hier af en toe niets kan doen zonder dat erweer wat aan mij gevraagd wordt.
Vrouwen en hun ziekelijke manier van aandacht vragen..

@Klaaswitz

Lijkt mij maar ik kan het mis hebben, dat een potentiële werkgever een sollicitant welke zijn studie heeft gevolgd aan de OU of de LOI juist ziet als iemand met veel doorzettingsvermogen.
Bedoel ga er maar aan staan een Rechtenstudie voltooien via de OU daar komt toch wel zoveel zelfdiscipline bij om de hoek kijken.Als je dat lukt ook nog in combinatie met een (zware) baan overdag zegt dat enorm veel over de persoon zelf.

Elke studie vergt enigszins doorzettingsvermogen.
De reputatie van de OU is 0,0 vergeleken met de VU, UVA, Erasmus, etc...

Terug
Naar boven