rippetoe
Weet af en toe niet wat ik hier moet geloven wat de mensen schrijven. Dus vandaar een serieuze reactie.
Weet af en toe niet wat ik hier moet geloven wat de mensen schrijven. Dus vandaar een serieuze reactie.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik weet niet zeker dat je ons begrijpt. Wat jij zei over training bij jongeren is onzin en Omnipotent dacht dat je beter wist.Weet af en toe niet wat ik hier moet geloven wat de mensen schrijven. Dus vandaar een serieuze reactie.
Euh? waarover heb je het nu? Wat hoopte je?Nou, ik hoopte het wel, maar wist het niet zeker aangezien iemand hier een vraag stelt om info in te winnen.

Ik hoopte dat je antwoord niet echt serieus wasHaha! Sorry zag niet dat we al een pagina verder waren, dus reageerde op de verkeerde.
maar hoopte dat die vraag niet echt serieus zou zijn.

Watte? dat van dat jochie die 13 -15 jaar is? Hoop dat je toch meer verstand hebt.
Er is helemaal niets dat bewijst dat krachttraining bij kinderen slecht zou zijn.Watte? dat van dat jochie die 13 -15 jaar is? Hoop dat je toch meer verstand hebt.
Watte? dat van dat jochie die 13 -15 jaar is? Hoop dat je toch meer verstand hebt.
Ja, dat kan je nagaan, door onderzoek.
En waarop baseer je dat? Eigen intuïtie is geen wetenschap.Dat je b.v bepaalde pezen te veel op spanning zet zodat b.v een kop niet goed meer in de kom zit, en daar dus later last van gaat krijgen.
Omdat de meeste sportscholen niet de nodige begeleiding kunnen geven, en dan maar liever geen risico's nemen.En waarom denk je dat bij iedere (goede)sportschool je op z'n minst 17-18 moet zijn wil je aan krachttraining mogen doen.
Moet dat perse?? Kun je dat niet nagaan? Dat je b.v bepaalde pezen te veel op spanning zet zodat b.v een kop niet goed meer in de kom zit, en daar dus later last van gaat krijgen. En waarom denk je dat bij iedere (goede)sportschool je op z'n minst 17-18 moet zijn wil je aan krachttraining mogen doen.
Risico's zijn er in elke sport. Onder goede begeleiding is krachttraining zeer veilig.Precies door onderzoek. De krachttraining hoef idd niet perse slecht te zijn maar de risico's zijn zeker aanwezig dat je er op latere leeftijd last mee kunt krijgen.
En Dat is turnen. gewichtheffen is zelfs op topniveau één van de meest blessurevrije sporten.En het heeft niks te maken met "verkeerde" oefeningen doen of ze verkeerd uitvoeren (da's altijd niet goed) en turnen kan ook erg slecht zijn
veel van die turners hebben op latere leeftijd gewrichtsproblemen.
Dat kan bij alle sporten, en zelfs bij spelen gebeuren.Oh! je wilt en direct al de term "Bodybuilding" aan geven? Is krachttraining dan nog niet genoeg voor zo'n jochie? En zei al, het hoeft niet slecht te zijn, maar kan makkelijk anders uitpakken. Je kunt namelijk de groeischijven "beschadigen" in het skelet.
Krachtsport en turnen zijn 2 verschillende dingen.En ga jij maar eens kijken bij topturners hoe hun banden en pezen eraan toe zijn. Die zijn op erg jonge leeftijd begonnen en op latere leeftijd 30-35 jaar zijn hun gewrichten toch vaan een heel stuk losser als zou moeten.
Oh! je wilt en direct al de term "Bodybuilding" aan geven? Is krachttraining dan nog niet genoeg voor zo'n jochie? En zei al, het hoeft niet slecht te zijn, maar kan makkelijk anders uitpakken. Je kunt namelijk de groeischijven "beschadigen" in het skelet.
En ga jij maar eens kijken bij topturners hoe hun banden en pezen eraan toe zijn. Die zijn op erg jonge leeftijd begonnen en op latere leeftijd 30-35 jaar zijn hun gewrichten toch vaan een heel stuk losser als zou moeten.
En wou je over bejaarden beginnen? Wat hebben die er mee te maken? veel van die mensen vinden lichamelijk actief zijn op latere leeftijd een hele opgave. Dus doen ze minder tot niks actiefs meer.
@ niekmh. Mijn instructeur gaf mij bij mijn eerste schema direct 16 sets biceps en borst, en slechts 8 sets rug. Resultaat: overbelasting biceps en schouderproblemen door disbalans push en pull. Als dit niet idioot is.