boehoehoe, 75.000 per jaar overhouden. Ja, dat zijn echt de mensen waar je medeleiden mee moet hebben.
Mensen die 150.000 euro per jaar verdienen hebben er ****ing hard voor gewerkt en een zware opleiding achter de rug. Als ze daar vervolgens de helft van moeten inleveren gaan ze naar het buitenland, die wel respectvol omgaan met kennis.
En waar gaat hun belasting heen? Naar mensen die te lui zijn om te werken! In Nederland is geen armoede
Ik heb er 0,0 problemen mee als mensen die een uitkering toekomt die ook echt krijgen, sterker nog, die mag van mij met 50% omhoog. Probleem is echter dat je in Nederland je hand maar omhoog hoeft te krijgen of je krijgt al geld.
Ik spreek uit ervaring, ik kreeg 1,5 jaar terug met
terugwerkende kracht een ww uitkering, terwijl ik gewoon 3 maandjes vakantie aan het vieren was geweest. Na 3 maand dacht ik het is is tijd om weer werk te zoeken, was echt nooit mn bedoeling de ww in te gaan, maar toen ik bij het UWV kwam drongen ze me die uitkering bijna op. Hoefde niet eens zelfs mn gegevens van mn exwerkgevers te verzorgen. Werd keurig gebeld door iemand die dat wel ff ging uitzoeken voor mij.
Een week voordat mn ww uitkering afliep had ik binnen een uurtje werk gevonden, echt onbegrijpelijk hoe naïef ze zijn. Je bent jezelf gewoon te dom af om te werken, want als je 1600 euro verdiend met 160 uur werken en je ww wordt dus met 1300 gekort krijg je maar 2 euro per uur.
In Nederland lopen tienduizenden van dat soort mensen rond. En dan praten we nog niet over al die 'arbeidsongeschikte' jongeren. Je hoeft maar adhd te hebben en de rest van je leven wordt voor je betaald. Die lui lachen zich kapot! Ik ken er een paar die zitten in hun appartementje met een zak chips op schoot voor hun flatscreen de hele dag world of warcraft te spelen. Alsof die niet kunnen schoffelen.
Waarom moeten mensen met ambitie en een goede opleiding bloeden voor dat soort types? Waarom is het in vredesnaam oneerlijk dat sommige mensen veel geld verdienen? Waarom moeten mensen die tienduizenden euro's per jaar meer betalen aan belasting dan een luiaard ook nog is tien duizend euro meer over hun 'villa' betalen.
De SP en PvdA willen die luie varkens alleen maar meer in de watten leggen. Als argumentatie gebruiken ze die enkele schrijnende gevalletjes die het wel echt verdienen. Mensen moeten gedreven worden te werken, en er moeten strenge controles plaatsvinden of een uitkering terecht is. En zo niet mogen ze van mij op straat komen.