MuscleMeat

Wat is voor jou doorslaggevend als je gaat stemmen voor de Provinciale Staten?

Peiling Peiling Doorslaggevend voor keuze?

• Totaal stemmers
    55
Heb de verkiezingsprogramma's van een aantal partijen bekeken (van de partijen die me op het eerste gezicht het meest aanspraken) en uiteindelijk op basis van het totaalplaatje een partij gekozen.

Mooi verhaal man, nee echt. Tranen in mijn ogen. :treuren:
Ik geef gewoon weer hoe de situatie is.

De vorige kabinetten verhogen de staatsschuld met miljarden dankzij hun beleid en vervolgens staan ze langs de zijlijn te protesteren als de bende opgeruimd moet worden. De 'rijken' moeten de rekening van de crisis betalen... Terwijl we die crisis te danken hebben aan linkse rakkers die niet met geld om kunnen gaan en hun huis niet betalen.

• Topic Starter Topic Starter
Voor het kabinet stemmen. De eerste kamer is naast de koningin zo'n ondemocratisch stukje van onze maatschappij. Toch moet hier het kabinet zeker een meerderheid halen om het uitstekende beleid door te voeren. De provincie zelf is een bestuurslaag zonder toegevoegde waarde en kan ook beter zijn biezen pakken.

Het wordt niet rechtstreeks door het volk gekozen, dus wel degelijk ondemocratisch.

Wij bepalen ook niet wie er op de lijst staat, dus dat kan je ook ondemocratisch noemen. We houden niet over elk onderwerp een referendum, dat zou je ook ondemocratisch kunnen noemen. We hebben nou eenmaal geen directe democratie (godzijdank).

Ik begin die Rutte overigens steeds meer te mogen. Toch zal ik niet VVD stemmen zolang ze zo conservatief blijven en met het CDA en PVV samenwerken. Als de formatie van Paars was gelukt, of desnoods met GL erbij. Dat was mooi geweest.

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

De vorige kabinetten verhogen de staatsschuld met miljarden dankzij hun beleid en vervolgens staan ze langs de zijlijn te protesteren als de bende opgeruimd moet worden. De 'rijken' moeten de rekening van de crisis betalen... Terwijl we die crisis te danken hebben aan linkse rakkers die niet met geld om kunnen gaan en hun huis niet betalen.

Rijken zijn rechts, linkse mensen zijn arm. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik stem zelf niet direct voor persoonlijk gewin. Ik heb geen cent te makken maar kijk naar wat er imo voor het land het best is. Op de lange termijn betaalt zich dat op individuele basis ook uit.

En dat vind ik de beste manier.

EricR heet eigenlijk Erica en is een verstokte feminist. Ze stemt altijd op de eerste vrouw van de lijst.

ben eerder arm dan de rijk en stem absoluut pvv. Hoop dat velen pvv-voorstanders "de moeite nemen/niet vergeten" even naar de bus te lopen. met vriendelijke groet

Laatst bewerkt:

Ja, want de laatste keer dat we een linkse regering hadden was......ehm tsja, wanneer ook alweer?

Mijn mening hangt volledig af van klaaswitz......dus ik sla deze verkiezingen maar over :(.

Jammer, geen meerderheid voorlopig, maar iig vvd + cda + pvv > pvda + gl + sp + d66.

Links, puur en alleen vanwege de stufi

35 van de 75 zetels, dan mag je de refo's gaan vertroetelen dus en dan nog heb je 1 zetel meer nodig om een meerderheid te halen. Nederland wordt Belgie 2.

Heb het niet gevolgd dus wie kan me dat even uitleggen.
Wat is er nu gebeurd en wat zijn de gevolgen?

Mooi zo, een meerderheid
oprotten met die collegeldverhoging/boetes

Geen meerderheid voor de coalitie in de 1e kamer. Heb weer aan mijn nationale plicht voldaan. :D
En het CDA krijgt klappen. Altijd mooi om te zien. Met een cola-tje en een zakje chips voor de tv ouderwets genieten.

Laatst bewerkt:
K*t v. Boekel koekel, whatever. Janko had al 3x rood moeten hebben. Gewoon er in gefloten weer.

Terug
Naar boven