AndroidHealthClinic

Wat kan en mag ik eten?

Joriantje

Novice
Waardering
0
Hoi medeforumers,

Uit de tijd is gebleken dat ik niet een bepaald persoon voor een voedingsschema ben, dit komt mede door de vershillende dag en nacht diensten die ik draai en simpel om het feit dat ik ze niet tot amper volg. Wel heb ik in excel een voedsel advies schema gemaakt, hierdoor ben ik al 18kg afgevallen. Hier verwerk ik de tijden/dagdelen in wat ik zowel op dat tijdstip mag en kan eten (en wat dus verantwoord is).

Eigenlijk simpel gezegd een soort van spiekbriefje wat ik op dat moment kan en mag eten, dit werkt voor mij het beste. De invulling van hoe, wat, hoevaak, weet ik zelf in te plannen.

Nu is het best magertjes met diversiteit, mijn vraag is of iemand mij iets aanvulling kan geven wat ik kan toevoegen kwa ontbijt, middag eten, avond eten en tussendoor. Mijn doel is nog om wat laatste kilo's af te vallen, om zo er wat strakker te worden (overtollig vet op je buik).

Zie schema:

2wr3t76.jpg

Alvast dank!

Je eet veel te weinig + veel te weinig vetten..

Je mag alles eten wat je wil en kan alles eten wat door je strot past

Eat whatever the **** you wanna eat.. zolang het volwaardige voeding (dus liefst geen junk/fabrieksvoer) is en het in jouw doel qua KCAL en macro's past (macro's = eiwitten,koolhydraten,vetten). Tijdstip en aantal maaltijden per dag is minder relevant. Tip: www.myfitnesspal.com of de app.

Ik zie trouwens dat je zo goed als geen vet binnenkrijgt. Dit is evenals eiwitten en koolhydraten een must in elk dieet. Vuistregel wat in bb vaak gehanteerd word is 1g vet per kg lichaamsgewicht. Heb verder ook het idee als ik dit zo lees dat je niet echt weet hoeveel kcal je per dag binnenkrijgt en binnen moet krijgen voor jouw doelen?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. Ik ga het zeker uitzoeken. Het schema wat ik heb gepost is slechts enkel een voorbeeld, natuurlijk eet ik wel meer. Het ging mij er specifiek om wat ik eventueel kan bijvoegen, bijvoorbeeld handige tips kwa voeding wat je tussendoor lekker na binnen kunt werken om zo het afslanken niet te belemmeren.

Bijvoorbeeld nootjes, of dat soort spul. Weet iemand wat producten wat ik kan toevoegen?

@phunk, hartelijk dank voor je bijdrage. Waardeer ik zeker. Aangezien ik elke dag weer anders eet weet ik niet hoeveel kcal ik binnenkrijg. Dit is voor mij ook moeilijk inschatten gezien de afwisselende diensten. Soms voel ik me flauw, en duf en heb ik gewoon meer nodig. Dan is de greep naar slecht voedsel, frisdrank gewoon weg makkelijker. Als ik de hele dag water drink, met vrij weinig suikers voel ik me echt duf. Hier had ik eerder ook last van tijdens dat ik al 18kg ben afgevallen, maar toch weten door te bijten. Drink ik bijvoorbeeld een redbull savonds met mijn nachtdienst, knal ik door tot het einde en voel ik me gewoon vrolijk. Maargoed, daar stop ik definitief mee.

Mijn lengte is pak hem beet, 1.86 en weeg circa 78-80kg. En mijn leeftijd is 22. Als je zo deze specs ziet zul je denken hij is echt niet dik. Maar, het ligt natuurlijk wel aan je vet percentage. Deze is bij mij gewoon te hoog, ik voel me niet strak en het is gewoon nog niet strak. Dit kom wellicht door het destijds overgewicht.

Tja, wat is wijsheid.

wijsheid
[zelfstandig naamwoord]• het hebben van kennis die op inzicht een levenservaring berust
vb:mijn opa heeft een zekere wijsheid
zelfstandig naamwoord: wijs-heid
de wijsheid
de wijsheden
het wijsheidje

Terug
Naar boven