AndroidHealthClinic

wat komt er het beste uit voor maximale spiergroei?

loastres

Ripped Bodybuilder
Waardering
185
ik vraag me dit nu al een paar weken af,

ik ben zelf iemand die veel slaap nodig heeft en lang kan slapen als ik niet op moet. nu heb ik me al vragen gesteld of dit wel voordelig is voor de spiergroei. als je een paar uurtjes slaap kan inruilen voor een maaltijd meer naar binnen te krijgen.

hier is de situatie , STEL :

1) je slaapt 11uur , wordt wakker, ontbijt etc. maar je verliest 2uur van de dag om te eten
OF
2) je zet je wekker, krijgt "maar" 9uur slaap , maar je gebruikt die 2uur om wat meer voedingsstoffen binnen te krijgen

(uren slaap zijn wel degelijk goeie diepe slaap-uren)

ik heb geen idee wat er beter is, daarom vraag ik het eens aan jullie ? wat zou er voordeliger zijn voor je spiergroei

9 uur lijkt me wel erg veel...

8 uur per dag is genoeg!

Ik slaap ook gerust 12 en deed dat eerst ook, maar als het goed is kan je wennen aan 8u slaap en merk je dat je dan als nog uitgerust bent de rest van de dag. Ik slaap nu 8u ipv 12 maar gaat wel goed, voedingsschema gaat ook makkelijker. Maar je kan ook als je wakker wordt 's nachts een shake nemen of de wekker zetten, eten en weer terug in bed, heb ik ook vaak gedaan.

Meer als 9 uur slapen is niet goed voor je.

• Topic Starter Topic Starter
wel zoals ik al zei klinkt 9uur mss veel voor sommige mensen, maar ik beschouw dit als mijn minimum anders voel ik me gewoon k*t de hele dag. ik ben nu eenmaal zo.

Ik slaap ook gerust 12 en deed dat eerst ook, maar als het goed is kan je wennen aan 8u slaap en merk je dat je dan als nog uitgerust bent de rest van de dag. Ik slaap nu 8u ipv 12 maar gaat wel goed, voedingsschema gaat ook makkelijker. Maar je kan ook als je wakker wordt 's nachts een shake nemen of de wekker zetten, eten en weer terug in bed, heb ik ook vaak gedaan.

ik zou kunnen proberen met 8uur slaap elke dag door het leven te gaan, maar met vorige ervaringen denk ik niet dat ik daar genoeg mee zal hebben,
shake midden in de nacht klinkt me ook niet echt leuk omdat ik met een volle maag ook niet echt gerust slaap.

enige andere bedenkingen ?

ik zou kunnen proberen met 8uur slaap elke dag door het leven te gaan, maar met vorige ervaringen denk ik niet dat ik daar genoeg mee zal hebben,
shake midden in de nacht klinkt me ook niet echt leuk omdat ik met een volle maag ook niet echt gerust slaap.

8 en 9 uur zijn niet zo'n groot verschil, zit dan niks anders op denk ik dan gewoon overdag alles eten, ik eet eerst altijd een normale maaltijd en dan vul ik mezelf nog helemaal met vloeibare eten (melk eigenlijk). Ook voor het slapen, gewoon helemaal vol want je hoeft daarna toch niet meer snel te eten. Na het drinken flink wat chocomelk drinken kom je ook gelijk aan een heleboel kcals.

9uur slapen anders voel je je k*t? Wow jij heb een boutleven :p

Ik slaap elke dag 5 a 6 uurtjes max.. en dan soms smiddags een uurtje na me werk.. maar ik probeer nu met veel moeite eerder naar me bed te gaan.. dat is ook beter als je aan het cutten ben om gewoon je rust goed te pakken! (zoizo altijd wel denk)

• Topic Starter Topic Starter
9uur slapen anders voel je je k*t? Wow jij heb een boutleven :p

Ik slaap elke dag 5 a 6 uurtjes max.. en dan soms smiddags een uurtje na me werk.. maar ik probeer nu met veel moeite eerder naar me bed te gaan.. dat is ook beter als je aan het cutten ben om gewoon je rust goed te pakken! (zoizo altijd wel denk)

ik heb niet gezegd dat ik nooit vroeg op moet :p op een vroege dag les heb ik "maar" 7uur slaap;, maar dan voel ik me zoals ik al zei de hele dag k*t :rolleyes:

de situatie is genomen uit een weekend of een vrije dag
maar ik ben gewoon zo iemand die zijn slaap nodig heeft :(

anyway bedankt voor de reacties alvast, zit bruikbare informatie tussen

Je kan je eerste en tweede maaltijd toch samen eten?

Voor maximale spiergroei zou ik toch zeggen: Eten is belangrijker.
Alleen zwaar vermoeid je bed uitkomen en de hele dag moe zijn is gewoon focking klote.

wel zoals ik al zei klinkt 9uur mss veel voor sommige mensen, maar ik beschouw dit als mijn minimum anders voel ik me gewoon k*t de hele dag. ik ben nu eenmaal zo.

+1
Ik slaap ook lang en moet wel minstens 1x wakker voor te zeiken, doe dan een dikke BCAA shake.

Jezus wat een ure slaap zeg! Ik red denk 6 uur per nacht, en word niet wakker "afkloppen"

ik heb niet gezegd dat ik nooit vroeg op moet :p op een vroege dag les heb ik "maar" 7uur slaap;, maar dan voel ik me zoals ik al zei de hele dag k*t :rolleyes:

de situatie is genomen uit een weekend of een vrije dag
maar ik ben gewoon zo iemand die zijn slaap nodig heeft :(

anyway bedankt voor de reacties alvast, zit bruikbare informatie tussen

Wie spieren wil moet pijn lijden ;)
mja ik zou gewoon als ik jou was je nachtrust ietjes afbouwen.. Ga bijv. 's ochtends trainen/cardio/of iets anders nuttigs voor dat je naar school gaat? Dan heb je ook een doel om je bed uit te komen.. Voel je je ook gelijk een stuk fitter ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven