gewoonlekkel
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 828
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 117kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aquarium compleet ververst en mijn Hypostomus Plectomus (aka Mister LG) is nog nooit zo blij geweest met z'n twee nieuwe grotten.
.
Yep al het water, eens in de zoveel tijd ververs ik alles. Laat de vissen uiteraard wel acclimatiseren.al het water niet toch.
vind het altijd engerds die ''meervallen/algeneters''![]()
Yep al het water, eens in de zoveel tijd ververs ik alles. Laat de vissen uiteraard wel acclimatiseren.
Persoonlijk vind ik het echt schatjes, mijn algeneters beschermen m'n modderkruipers altijd.
Doe het maar eens in het jaar ongeveer, en zorg dat de ph waarde en temperatuur goed is.Ben daar niet zon voorstander van aangezien je nu weer compleet "opstartfase" door moet en dat niet bevordelijk is voor vis en plant.
Geel met zwart? Vind ik dan wel weer leuk... je ziet ze alleen niet zoveel duiken overal onder.

Doe het maar eens in het jaar ongeveer, en zorg dat de ph waarde en temperatuur goed is.
Yep die bedoel ik, die van mij zitten altijd met z'n allen te chillen in de waterplanten tegen het glas aan...zijn net een stel ouwe wijven.![]()
hier wekelijks 10 % Doe het maar eens in het jaar ongeveer, en zorg dat de ph waarde en temperatuur goed is.
Yep die bedoel ik, die van mij zitten altijd met z'n allen te chillen in de waterplanten tegen het glas aan...zijn net een stel ouwe wijven.![]()
Hoef het met mijn zeeaqua niet te doenhier wekelijks 10 %
Had ze bij zoet ook. Hier een buisje erin liggen zaten ze altijd allemaal in. Niet echt gezellig hahahha voor mij dan.
Heb niet zoveel ervaring met zeeaqua, maar die vissen zijn ook een stuk gevoeliger, toch?Hoef het met mijn zeeaqua niet te doenhier wekelijks 10 %
Had ze bij zoet ook. Hier een buisje erin liggen zaten ze altijd allemaal in. Niet echt gezellig hahahha voor mij dan.
Ligt er net aan hoe groot aquarium je wilt hebben, de vissen zijn niet zo duur. Je kan voor een paar 100 euro al klaar zijn. Wil je een beetje grote, mooie bak met goede pomp, filter etc. reken dan maar minimaal 500 euro.Wat voor budget heb je nodig als je wilt beginnen met zo'n aquarium?
Wat voor budget heb je nodig als je wilt beginnen met zo'n aquarium?

Heb niet zoveel ervaring met zeeaqua, maar die vissen zijn ook een stuk gevoeliger, toch?
Ligt er net aan hoe groot aquarium je wilt hebben, de vissen zijn niet zo duur. Je kan voor een paar 100 euro al klaar zijn. Wil je een beetje grote, mooie bak met goede pomp, filter etc. reken dan maar minimaal 500 euro.
Heb niet zoveel ervaring met zeeaqua, maar die vissen zijn ook een stuk gevoeliger, toch?
Ligt er net aan hoe groot aquarium je wilt hebben, de vissen zijn niet zo duur. Je kan voor een paar 100 euro al klaar zijn. Wil je een beetje grote, mooie bak met goede pomp, filter etc. reken dan maar minimaal 500 euro.
Ligt er een beetje aan hoe groot wat voor soort koralen etcetc wilt
Heb zelf 130l bak was 500 euro. 19euro per kilo aan steen zit nu 12 kilo in. Koraalzand 15euro, componenten totaal zo'n 150 euro, testkoffer om water te testen 100 euro. Osmose aparaat 150euro. Emmer zout 30euro 7kilo.
Zit je op 1100 euro. Dan moet je hem nog vullen
Plus je energie wat je verbruikt per maand.
Thx brahs,
19euro per kilo steen en 15euro voor koraalzand.
Zoek wel gewoon in de buurt naar wat mooie stenen, genoeg mensen hebben wel iets als voortuin versiering liggen en dat zand schep ik wel uit de zandbak van de plaatselijk basisschool en die emmer zout schep ik wel uit de strooibak van de gemeente.
Wil wel redelijke ruim aquarium met verlichting en watersysteem, is zo'n testkoffer noodzakelijk? En waar kan ik kijken welke vissen bij elkaar passen?
denk niet dat ik dit srs moet nemen 

nee niet alles, wil wel leuk aquarium maar ga niet zoveel betalen voor wat stenen en zand
wil meer weten hoe ik kan zorgen voor een goede water tempratuur en dat het schoonblijft en welke vissen goede combo's zijn, kan later altijd nog kijken of ik wat dure stenen of zand erin wil
Ik gebruik leidingwater. Bak is ~200 liter. Is osmose niet een heel traag proces of valt dat wel mee?Idd komt heel precies aan.
Maar zoet kan ook klappie krijgen daarvan daarbij kun je weer last van algen ivm met opnieuw aanmaken van goede en slechte bacterieen.
Gebruik je leiding water of osmose? Hoe groot is je bak?
Ik gebruik leidingwater. Bak is ~200 liter. Is osmose niet een heel traag proces of valt dat wel mee?
Ik gebruik van dat tetra vloeistof wat zware metalen onschadelijk maakt oid, is een lichtblauwe vloeistof. 130 liter/dag is vrij veel had ik niet verwacht, bedankt voor de info iig, zal er eens wat meer over gaan lezen.Maak je het aan met iets wat het minder hard maakt? Valt mee zon 130 liter per dag. Ligt ook beetje aan wat voor osmose aparaat je hebt
Ik gebruik van dat tetra vloeistof wat zware metalen onschadelijk maakt oid, is een lichtblauwe vloeistof. 130 liter/dag is vrij veel had ik niet verwacht, bedankt voor de info iig, zal er eens wat meer over gaan lezen.
en daarbij is dit echt echt super schoonwater