XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

:finger: Mijn karma pot is alleen voor wijze adviezen en vernuftige meta-opmerkingen

man als ik dat zo lees.. daar wil ik naartoe.
en hoe deed jij dat? ook door te mediteren? of bleef jij jezelf gewoon concentreren op het moment en na een tijdje kreeg je dit? of had je het ook meteen al?

Ik kan mijn gedachten wel in de gaten houden maar ik denk toch dat ik iets verkeerd doe. als ik bijvoorbeeld opeens zenuwachtig ben kan ik het wel observeren die zenuwachtigheid, maar ik heb nog nooit gehad dat het daardoor wegging (wat wel de bedoeling is natuurlijk).

Heb het eig vooral gekregen door mij steeds meer en meer, vaker bewust te worden van de stille waarnemer achter mijn verstand. Had het zeker niet meteen, pas na 2 keren het boek van de kracht van het nu gelezen te hebben. Je moet je precies bewust worden van die ruimte onder/achter je verstand, je observerende zelf of stille waarnemer. Dat verschillende keren per dag trachten gewaar te worden, en vooral niet meer oordelen over het huidige moment en alles wat je erin tegenkomt, een niet-oordelende houding aannemen over alles. Dus al je tv kijkt mag je in principe ook niet meer zeggen van daar is die idiote muziekclip of reclame weer ofzo want dan ben je weer aan het oordelen.

Je kan ook zeggen tegen jezelf van ik heb het gevoel, of ik heb de gedachte dat ik zenuwachtig ben, zo ben je al meer losgekoppeld van dat gevoel of die gedachte, heb je er al meer afstand van genomen, ben je er minder mee geïdentificeerd. Zoiets heet cognitieve defusie.

Laatst bewerkt:
1 nieuwe PR tijdens schoudertraining :D
4 nieuwe PR's voor benentraining :woot:

Zit aan een tafel met nog 6 mensen, overal verslagen, papieren en cd's. Om 4u moet alles ingeleverd zijn en heb nu ALLES AF :D De rest is nog vet panisch bezig om alles op tijd af te krijgen.

Feels good, ik ga die shit inleveren en lekker alles van me af trainen

Zit aan een tafel met nog 6 mensen, overal verslagen, papieren en cd's. Om 4u moet alles ingeleverd zijn en heb nu ALLES AF :D De rest is nog vet panisch bezig om alles op tijd af te krijgen.

Feels good, ik ga die shit inleveren en lekker alles van me af trainen

soniamproud.jpg

Tot nu toe nog niets.

I'm Mirin

Laatst bewerkt:
Gisteravond/vannacht psychochick gedaan.:)
Minpuntje: lig nu met zware griep in bed.:(

...

Een ****ing grappige chick! +1 voor haar

Terug
Naar boven