Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #122.401
Loading race, betaald om mijn hobby uit te oefenen :trollface:

20190123_085130.jpg
20190123_092611.jpg
Werd ik maar betaald voor mn hobbie uit te oefenen :(

• #122.403
Laatst bewerkt:
  • #122.404
Nieuwe Vegan Energy bar in de sportschool :grinny:

IMG_20190123_142541.jpg

• Like
Waarderingen: BB_
  • #122.405
Kunnen die vegans wel gebruiken ja.

• #122.409
Ik had vandaag een examen Nederlands om 13u30. Ik was om 11u00 vertrokken om zeker op tijd te zijn. Ik kwam aan om 14u30. Maar het examen is heel goed verlopen. Nog drie te gaan. Vrijdag, dinsdag en dan nog eentje die ik moet inhalen en waarvan de datum nog niet vastligt maar wellicht de woensdag of donderdag dan.

• #122.410
Informeel taalgebruik is de as van al het kwaad
"Je" is trouwens ook in formeel taalgebruik toegestaan, mijn uitspraak was niet helemaal correct. Met "jouw" leg er de nadruk op.

https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1694/jouw_je_gegevens/
"Als bezittelijk voornaamwoord van de tweede persoon enkelvoud kan zowel de volle vorm jouw als de gereduceerde vorm je gebruikt worden. Jouw is nadrukkelijker dan je. Als er geen speciale nadruk nodig is, wordt in de praktijk vaker voor je dan voor jouw gekozen."
Als ik dat niet doe, krijg ik sowieso reacties. :P;) In mijn log probeerde iemand zojuist al ten onrechte mij wijs te maken dat ik dt-fout met aanhalingstekens moest schrijven. Nu had ik dat overigens wel kunnen doen, omdat ik expliciet het woord "dt-fout" citeer.

• #122.411
"Je" is trouwens ook in formeel taalgebruik toegestaan, mijn uitspraak was niet helemaal correct. Met "jouw" leg er de nadruk op.

"Als bezittelijk voornaamwoord van de tweede persoon enkelvoud kan zowel de volle vorm jouw als de gereduceerde vorm je gebruikt worden. Jouw is nadrukkelijker dan je. Als er geen speciale nadruk nodig is, wordt in de praktijk vaker voor je dan voor jouw gekozen."

Als ik dat niet doe, krijg ik sowieso reacties. :P;) In mijn log probeerde iemand zojuist al ten onrechte mij wijs te maken dat ik dt-fout met aanhalingstekens moest schrijven. Nu had ik dat overigens wel kunnen doen, omdat ik expliciet het woord "dt-fout" citeer.

tenor (11).gif

• #122.412

jou-probleem.png

• #122.413
Dat is precies het punt. Veel mensen hebben hun gehele schoolperiode zo gezeten kunnen mede daardoor nu geen fatsoenlijk Nederlands. ;)
Ik heb trouwens liever dat je gewoon foto's van jezelf post, graag schaars gekleed; dat geeft mij ook geen aanleiding over grammatica te binnen. :P:trollface:

Ontopic: vandaag aardig gaar na een lesdag in een te warm lokaal (de stof was overigens wel interessant vandaag :)). Daarom na afloop lekker en rondje hardgelopen in de frisse lucht (1 uur 10 minuten). Mijn keelpijn is ook gelijk minder. :cheer:

• #122.414
Dat is precies het punt. Veel mensen hebben hun gehele schoolperiode zo gezeten kunnen mede daardoor nu geen fatsoenlijk Nederlands. ;)
Ik heb trouwens liever dat je gewoon foto's van jezelf post, graag schaars gekleed; dat geeft mij ook geen aanleiding over grammatica te binnen. :P:trollface:

Ontopic: vandaag aardig gaar na een lesdag in een te warm lokaal (de stof was overigens wel interessant vandaag :)). Daarom na afloop lekker en rondje hardgelopen in de frisse lucht (1 uur 10 minuten). Mijn keelpijn is ook gelijk minder. :cheer:
Het is een rondje, niet en. Twee e's analfabeet.

Hun gehele schoolperiode zo gezeten, kunnen mede daardoor.. Komma's.

Aanleiding geven tot.
Jonge jonge jonge

Laatst bewerkt:
  • #122.416

I stand corrected....:)

Overigens:
In het stukje text waar het allemaal mee begon werd er me geschreven waar het in mijn beleving mijn zou moeten zijn.
Wat het taaladvies er ook van vindt.....me auto trek ik niet goed, in mijn beleving moet het mijn auto zijn.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #122.418
I stand corrected....:)

Overigens:
In het stukje text waar het allemaal mee begon werd er me geschreven waar het in mijn beleving mijn zou moeten zijn.
Wat het taaladvies er ook van vindt.....me auto trek ik niet goed, in mijn beleving moet het mijn auto zijn.
Ja, daar had ik ook niets op aan te merken, want 'me' als bezittelijk voornaamwoord is sowieso FOUT. Ik kom ook nog wel eens 'men' tegen, dat trek ik nog slechter ("not so serious Bert, ontspan :D"). 'Mijn' of eventueel 'm'n' in informeel taalgebruik.
"Text" of "tekst"?? ;)

• #122.419
Ik men mijn paard.

• #122.420
Het is een rondje, niet en. Twee e's analfabeet.

Hun gehele schoolperiode zo gezeten, kunnen mede daardoor.. Komma's.
Jij bent ook geen peil op te trekken. :P Zeker het type leerlinge dat lag te slapen en als de docent een vraag stelde toch wonderbaarlijk genoeg direct het juiste antwoord wist. :D
Weet je het verschil tussen snelheids-/slordigheidsfouten en grammatica- en spellingsfouten?
Ondanks dat heel scherp. :thumbs: Met "aanleiding geven tot" zat je overigens niet helemaal goed, want je kan prima zeggen "aanleiding geven om dit of dat te doen" en het woordje "om" mag weggelaten worden in dit zinsverband.

Terug
Naar boven