AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #122.381
Ik kan voor mijn pro level certificaat heftruck gaan.

20190122_140350.jpg

Inb4 seffens update in het andere topic :D
Nice! Pro level "eng kijken" heb je bij deze ook verdiend. :thumbs:

• #122.382
Zojuist bij een walmart geweest.
Was benieuwd hoe dat er uit zag.
Geen vreemde mensen gezien zoals je wel een ziet op you tube.
Eigenlijk een action xxl waar je voor 668€ een pump action shotgun kunt kopen. En ze hebben er meer etenswaren.
Op de weg naar buiten hoorde ik ook nog dat je elektrische boodschappenkarretjes kan pakken ipv winkelwagentjes.
Ook nog gekeken voor wat andere monster drankjes maar kon er maar 1 vinden die ik nog niet in nederland in de supermarkt heb gezien

• #122.384
want hij waagt zijn leven voor een betere wereld.

op deze kreten ben ik een beetje afgeknapt ,er zijn ongeveer 110.000 "veteranen"in Nederland maar slechts enkele hebben daadwerkelijk oorlogshandelingen

moeten verrichten ,voor deze groep (vaak special forces) meer dan lof en respect ,de laatste grote missies van het Nederlandse leger bestonden voornamelijk

uit het rondhangen op de basis ,met alle respect maar dan ben je voor mij geen veteraan of held,je hebt gewoon een goed betaald snoepreisje gehad,

een betere wereld betekend in defensiekringen voor 99% een geopolitieke betere wereld

Laatst bewerkt:
  • #122.387
Op het doosje staat titans van philies of zoiets.
Zaterdag wat vrije tijd dan ga ik opzoek naar een degelijke tabac zaak.
Op het vliegveld in atlanta hadden ze wel goede sigaren liggen maar toen ik ze af wou rekenen kon het niet omdat ik binnelands vloog ipv terug naar huis.
Overigens is het hier veels te koud om een uur buiten te staan om een sigaar te roken.

Termometer geeft aan 3 graden maar liggen hier nog bergen sneeuw

• #122.388
Mmm, ik zou het toch echt niet fijn vinden om niets te doen te hebben. Zijn er dan geen dingen, projecten of achterstallig werk om op te pakken? Bij ons is het ondenkbaar dat er niets te doen is. Ik hoef mijn mailbox maar te openen en zie nog zoveel ongelezen mails, projecten waar niemand aan toe is gekomen en punten ter verbetering.

Ik ben i.m.o. een realist, maar anderen noemen mij een pessimist, dus laat ik mijn werk eerst zo positief mogelijk omschrijven. Ik werk afwisselend op 2 laboratoria bij 2 verschillende chemische fabrieken, ik werk in ploegendienst en buiten dagdiensturen ben ik in ca 80% van de tijd alleen (op de andere locatie is er nog een collega, dus ruggespraak is mogelijk). Buiten dagdiensturen zijn wij dus als enige verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het lab. Naast analyses van routinematige monsters komen er ook ad-hoc monsters binnen en om er voor te zorgen dat dat te behappen is moeten de routine matige monster in 80% van de tijd af te handelen zijn, ik werk 7,5 uur op een dag, dus het werk moet in 6 uur te doen zijn, ik werk hier nu ruim 15 jaar en door die ervaring kan ik het standaard werk zonder moeite in 3 uur af krijgen. Eventuele storingen moeten wij zelfstandig proberen op te lossen, is dit niet mogelijk dan moet (in overleg met productie) door ons contact opgenomen worden met externe partijen die deze analyses dan voor ons moeten uitvoeren. Hiernaast is onze aanwezigheid ook 24/7 wenselijk omdat wij als assistent deels verantwoordelijk zijn voor de coördinatie en communicatie binnen de bedrijfsbrandweer.

En nu hoe ik het zie. :D
Ruim 15 jaar geleden ben ik begonnen toen de meest recente fabriek werd gebouwd, het laboratorium was zo goed als leeg, alle apparatuur moest nog worden aangeschaft en analyse methodes moesten ontwikkeld of aangepast worden. Dit hebben we met een leuke gedreven club mensen gedaan bij een bedrijf met een iet wat vreemde instelling die ze grotendeels wel waar konden maken. Ze waren van mening dat ze de beste kwaliteit producten van markt maakten, daar hadden ze de beste fabrieken, technologien en personeel voor en het personeel werd boven de markt betaald. Om die reden werden mensen niet beoordeeld (wel regelmatig gesprekken hoe we ons verder konden ontwikkelen) en kregen we allemaal een riante jaarlijkse salarisverhoging. Eigenlijk een utopisch bedrijf.
Dit ging een paar jaar goed totdat we net voor de crisis in 2008 werden overgenomen en gefuseerd, de nieuwe eigenaar had andere ideeën en wilde het oude personeel (in Nederland althans) zo snel mogelijk kwijt. Iedereen die vrijwillig weg ging kreeg netto 2 bruto jaar salarissen mee, maar er zijn er maar weinig weggegaan en tot vandaag lukt het de nieuwe eigenaren niet om onze loonschalen naar beneden bij te stellen. In de tussentijd heb ik 3 leidinggevenden gehad die toeten noch blazen weten van wat ik doe, de kwaliteit van het werk van mijn afdeling word 1 op 1 gecorreleerd aan de producten die we maken, dus ook al laat mijn afdeling steken vallen, zolang het product prima is doen wij ons werk goed en zijn we gehalveerd in personeel, van 36 laboranten naar 18.

Waarom werk ik er dan nog, dat vraag ik me ook wel eens af en het antwoord is deels angst voor het onbekende, maar ook veel gemakzucht. Als ik mijn werk maar doe is er niemand die je hier belemmert om de rest van de tijd naar eigen wens in te vullen. Bij een 9-17 baan zou ik dat misschien ook nog wel wat vreemd vinden, maar op vreemde uren als je alleen bent, waarom zou je dan niet internetten, filmpje kijken, boekje lezen, of wat dan ook. Op het moment dat het een beetje begon te vervelen, zo'n 10 jaar geleden stonden we op het punt ons huidige huis te kopen, dus alle "vrije tijd" op het werk ging op aan het uitzoeken van zaken met betrekking tot het huis, na oplevering heb ik ontzettend veel geklust in huis, dan is heel erg relaxed, om bij te kunnen komen op je werk. Eenmaal klaar met het huis ben ik intensiever gaan mountainbiken, ik ging bijna wekelijks op een doordeweekse vrije dag naar een andere mtb-route, ook ver Belgie in. En toen ik een mentale uitdaging zocht ben ik een eigen bedrijf gestart, deels voor de lol, deels voor de uitdaging en ook gewoon omdat het leerzaam is. Had ik geen kinderen gekregen dan was ik daar zeker verder mee gegaan, maar met kinderen wil ik gewoon zekerheid. Mijn vrouw werkt nu 4 dagen per week en omdat ik in ploegendienst werk hoeven de kinderen maar 2 dagen naar de opvang, allemaal voordelen van ploegendienst, ik ambieer soweiso geen 9-17 kantoorbaan en als ik mij straks uitbatch denk ik geen moment meer aan mijn werk. Natuurlijk zou het leuk zijn om wat meer uitdaging in mijn werk te hebben en wat meer waardering (van mijn leidinggevende), maar ach, de financiële compensatie en vrije tijd maken heel veel goed. Een maand na mijn jongste zoon ben ik 40 geworden, dus als het tegen zit kost hij me nog geld als ik tegen mijn pensioen aanloop, nou dan zit ik liever relaxed hier dan ergens anders.

Je zegt dat je niet materialistisch bent, maar bedenk eens voor je zelf voor hoeveel geld je een minder leuke baan zou accepteren, €500 netto per maand, of €1000, €2000, bij een bepaald bedrag gaat iedereen overstag, al was het maar omdat je dan minder uren kunt gaan werken.

• #122.390
op deze kreten ben ik een beetje afgeknapt ,er zijn ongeveer 110.000 "veteranen"in Nederland maar slechts enkele hebben daadwerkelijk oorlogshandelingen

moeten verrichten ,voor deze groep (vaak special forces) meer dan lof en respect ,de laatste grote missies van het Nederlandse leger bestonden voornamelijk

uit het rondhangen op de basis ,met alle respect maar dan ben je voor mij geen veteraan of held,je hebt gewoon een goed betaald snoepreisje gehad,

een betere wereld betekend in defensiekringen voor 99% een geopolitieke betere wereld

Ja, die hebben in hun hele loopbaan nog minder efficiente uren gemaakt als ik.

• #122.391
En wat me dag ook goed maalte was dat ik eindelijk een degelijke sigaar heb kunnen roken. Ze roken hier aleen sigaren met filters en smaakjes:sigar:
Owwww...lekker. Ik ben er mee gestopt een paar jaar terug.....maar soms zou ik er nog wel eentje lusten.

Uhhh zegt die taal-gestapo (@Bert ) niets over "me dag".
(Me is geen bezittelijk voornaamwoord)

• #122.392
Owwww...lekker. Ik ben er mee gestopt een paar jaar terug.....maar soms zou ik er nog wel eentje lusten.

Uhhh zegt die taal-gestapo (@Bert ) niets over "me dag".
(Me is geen bezittelijk voornaamwoord)
Dat soort fouten laat ik zitten. Ik verbeter af en toe een dt-foutje, maar lang niet alles. Onbegonnen werk. :P

• #122.394
Goed gedaan sexy :heart:

Nog meer Nikes :D

Jij hebt dat meer dan verdiend! Van mij mag je twee paar :heart: :heart:

Dat hoeft niet, in onze CAO is jaarlijks 3% verhoging naast de inflatiecorrectie afgesproken. Het is zo goed geregeld dat ik al 2 jaar niet eens een functioneringsgesprek heb gehad.

Tsja, wat je goed geregeld vindt :eyebrow: Als jij het eens bent met een jaarlijkse verhoging die voor iedere medewerker geldt, helemaal goed toch!

Een functioneringsgesprek vind ik juist fijn om te hebben. Feedback over hoe je het doet (hoeft niet eens negatief te zijn), of alles nog verloopt zoals alle partijen het graag zien enzovoort. Eventuele mogelijkheden bespreken om je verder te ontwikkelen enz. Zo'n functioneringsgesprek is volgens mij vooral bedoeld voor je eigen verdere ontwikkeling.

Ik wilde alleen maar zeggen dat dat top is! :thumbs: Ben je trouwens niet bang dat je jezelf nu meer druk gaat opleggen en er meer van je wordt verwacht of dat collega's je met scheve ogen aan gaan kijken? 7% is echt een smak. :D
Ik zou eerlijk gezegd niet zomaar een salarisverhoging willen, maar moet ook zeggen dat ik niet vind dat ik dat verdien of mij daarvoor genoeg onderscheid. :o

Weet ik toch, je bent alleen zo makkelijk te pesten. Soms kun je ook gewoon zeggen "hahahahah" in plaats van alles te overrationaliseren.

Ik heb geen collega's, ik ben hier de letselschadejurist, secretaresse, receptioniste, telefoniste enzovoort in één. Ik weet van mezelf dat ik echt heel goed ben in mijn werk en dat deze toko zo goed draait vanwege mijn inzet. Mijn werkgever weet dat ook. Dit bedoel ik overigens helemaal niet arrogant. Juist omdat ik mij zo inzet en weet wat ik waard ben heb ik om die verhoging gevraagd. Niet zodat ik in de toekomst beter mijn best kan gaan doen, maar zodat ik financieel gecompenseerd wordt voor wat ik waard ben. Ik ben van mening dat als je wilt dat je medewerkers hun best doen je dat ook moet laten zien. En dan niet een wekelijkse opmerking van "goh, wat doe je je werk goed".

Het uurtarief wat hier gehanteerd wordt is € 250,- ex btw en 6%kantoorkosten. Ik zet wekelijks zo'n € 5.000,- om. Daar mag ik dan toch ook best de vruchten van plukken.

Ik wil altijd wel salarisverhoging :roflol: Maarja, ik vind dan ook dat ik dat verdien.

Hier is salaris ook vastgelegd. Ik maak me trouwens niet zo druk om salaris. Plezier in je werk komt op plaats één.
Helaas is de maatschappij en met name westerse wereld zo materialistisch ingesteld. :S

Natuurlijk is werken met plezier belangrijk. Werk met tegenzin doen houdt niemand vol. Je kunt me materialistisch noemen, maar ik moet ook gewoon mijn vaste lasten betalen, en mensen zeggen wel eens dat geld niet gelukkig maakt. Maar toen ik gisteren hoorde dat ik een salarisverhoging kreeg heb ik toch de rest van de dag met een grote lach op mijn gezicht rondgelopen en ben ik echt wel extra gemotiveerd om mij te blijven inzetten.

Het is leuk om super veel plezier in je werk te hebben, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen het kutgevoel wat je hebt wanneer je van dat salaris niet eens je vaste lasten kunt betalen. Dus dat is echt niet nr 1.

Ontopic: SNEEUW MAAKT MIJN DAG GOED (en de treinen reden gewoon allemaal!!!!!!!!!!!)

• #122.395
Ja, die hebben in hun hele loopbaan nog minder efficiente uren gemaakt als ik.

heel actueel ,nog zo'n stoere kampridder,

Als exmilitair zou je wat meer respect kunnen hebben voor mensen die wel zelfstandig kunnen nadenken. Mevrouw is kennelijk trots op haar verleden als schutter op grote afstand en doet net alsof ze in close combat is geweest. Heldin der dooddoeners

Langshetrandje | 22-01-19 | 23:44 | 6

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
  • #122.396
Een functioneringsgesprek vind ik juist fijn om te hebben. Feedback over hoe je het doet (hoeft niet eens negatief te zijn), of alles nog verloopt zoals alle partijen het graag zien enzovoort. Eventuele mogelijkheden bespreken om je verder te ontwikkelen enz. Zo'n functioneringsgesprek is volgens mij vooral bedoeld voor je eigen verdere ontwikkeling.

Ontopic: SNEEUW MAAKT MIJN DAG GOED (en de treinen reden gewoon allemaal!!!!!!!!!!!)
Exactly, dat had ik ook gepost. :D
Sneeuwfoto's:
IMG_20190123_081052.jpg
IMG_20190123_080942.jpg

• #122.397
Loading race, betaald om mijn hobby uit te oefenen :trollface:

20190123_085130.jpg
20190123_092611.jpg

• #122.398
Jij hebt dat meer dan verdiend! Van mij mag je twee paar :heart: :heart:

Tsja, wat je goed geregeld vindt :eyebrow: Als jij het eens bent met een jaarlijkse verhoging die voor iedere medewerker geldt, helemaal goed toch!

Mijn reacties zijn overigens ook niet altijd even serieus bedoeld, maar ik hap inderdaad graag. :P
Ben het verder met je eens hoor. Ik heb vorig jaar nog € 100.000 van een motorreparatie afgesnoept en met contractonderhandelingen voor een 15-jarig pay-by-the-hour contract zeker meer dan € 10 miljoen bespaard, maar daar zie ik niets van terug. :P

• #122.400
Terug
Naar boven