AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #122.361
Ik wordt betaald om mijn werk. Niet om x uur onafgebroken een taakje te doen.

Hier en daar een kwartiertje DBB is mijn keuze. Zo lang ik mijn targets per week/maand/jaar maar haal. En dat lukt ondanks mijn tijd op het forum. :cool:

Zo is het maar net :thumbs: en wat weten die ambtenaren bij Defensie nou eigenlijk :D

• #122.362
Ik besef overigens wel dat ik mij daarmee in een luxe positie bevind tov vele andere beroepen.

Flexibiliteit is er natuurlijk minder als je bijvoorbeeld aan de band bij Daf, op de bouw, of voor de klas staat.

• #122.363
Ja het is vaak ingewikkeld om uit te leggen dat ik maar deels betaald word voor arbeid, maar vooral voor mijn aanwezigheid. Jaren terug wilde men de bezetting verlagen en de op 1 locatie de nachtdiensten afschaffen, dat zou salaris voor 3 man schelen en voor de resterende 15 man ook nog zo’n 5% ploegentoeslag. Los van het feit dat we de productie dan minder goed kunnen monitoren zou het extern analyseren van grondstoffen en producten die gecontroleerd moeten worden voor lossen en laden er voor zorgen dat de schepen langer aan de kade zouden blijven liggen, dit zou op jaarbasis ongeveer €300k meer kosten dan de besparing op personele kosten en dan komen de kosten van externe analyses daar nog bovenop.
Dus komende nachtdienst ben ik weer een uurtje of 3 aan te werk als er geen boten aan de kade liggen en er verder niets vreemds aan de hand is. Makkelijk geld verdienen voor mij en lekker geld besparen voor het bedrijf.

• #122.364
  • #122.365
Ja het is vaak ingewikkeld om uit te leggen dat ik maar deels betaald word voor arbeid, maar vooral voor mijn aanwezigheid. Jaren terug wilde men de bezetting verlagen en de op 1 locatie de nachtdiensten afschaffen, dat zou salaris voor 3 man schelen en voor de resterende 15 man ook nog zo’n 5% ploegentoeslag. Los van het feit dat we de productie dan minder goed kunnen monitoren zou het extern analyseren van grondstoffen en producten die gecontroleerd moeten worden voor lossen en laden er voor zorgen dat de schepen langer aan de kade zouden blijven liggen, dit zou op jaarbasis ongeveer €300k meer kosten dan de besparing op personele kosten en dan komen de kosten van externe analyses daar nog bovenop.
Dus komende nachtdienst ben ik weer een uurtje of 3 aan te werk als er geen boten aan de kade liggen en er verder niets vreemds aan de hand is. Makkelijk geld verdienen voor mij en lekker geld besparen voor het bedrijf.
^
Niet zo veel mis mee. Een financieel/economische gedreven argument is niks mis mee.

Daarnaast:
Er zijn genoeg werkjes waar aanwezigheid belangrijk is. Zodra er iets gebeurd moet je volop aan de bak. Zolang er niets gebeurd valt 't mee.

Kennis is brandweerman. Toevallig vertelde hij me vanochtend dat hij vannacht een keer heeft moeten uitrukken, de rest van de nacht kon hij gewoon z'n rust pakken. Maar, juist de aanwezigheid van de mannen en vrouwen in de kazerne garandeerd dat er snel gereageerd kan worden.

• #122.367
Ik kan voor mijn pro level certificaat heftruck gaan.

20190122_140350.jpg

Inb4 seffens update in het andere topic :D

• #122.371
Lastdiagram ondersteboven kunnen lezen :)

• #122.373
Ik ben inderdaad zo goed in mijn werk dat ik geen extra handelingen hoef te verrichten om mijn werkgever te overtuigen van mijn waarde :eyebrow:

Ik wil je wel eens wat tips geven, zodat het bij jou voortaan ook alleen bij praten kan blijven?

Dat is wel jammer... Het was voor mij alweer een anderhalf jaar geleden dat er iets was besproken (toen kreeg ik een vast contract). Dus nu had ik zulk iets dan plan ik het zelf maar in, zeg ik wat ik wil en dan hoor ik het wel.

Ging verrassend goed haha.

:roflol:
Als werkgever kan ik beamen dat mensen die autonoom functioneren binnen een organisatie vrijwel altijd hun "geld'' opbrengen , gefeliciteerd met je opslag en extra vrije dagen . Geniet ervan :)

• #122.374
Ik zit trouwens nu in een cursus en het is even saaie stof, maar het valt mij op hoeveel niet-ambtenaren hier heel de dag op het forum zitten. :P;)
Op een gemiddelde werkdag ben ik blij als ik met mijn bord op mijn schoot om 21.00 uur op de bank neerplof en even een uurtje ontspanning heb tijdens het avondeten en kan DBB'en. :D
tell em Bert , Je werkt best hard voor je staats toelage :P

• #122.376
Ik heb sneeuw bunnies. Cuteeee:heart::hoody:

• #122.377
Het lukte niet om met de motor op de doorgaande weg te komen (waar wel gestrooid was). Dan maar met de mountainbike. Moest wel 2 keer terug, om 1) een slot op te halen en 2) een pompje. Opvallend hoeveel jongelui onderuit gingen, die ook op de fiets waren. Natuurlijk makkelijk praten voor mij met 29 ich noppenbanden. Wordt waarschijnlijk ook fietsen naar de sportschool morgen.

• #122.378
  • #122.379
Hmmm...dat is toch wel een redelijk achterhaald beeld. Maar ik vermoed zo maar om Bertje uit z'n tent te lokken...dus ik reageer verder maar niet ;)
Dat denk ik ook. Ik mag overigens niet klagen, maar er zijn zat ambtenaren waarvan de werkdruk m.i. zwaar onderschat wordt. Neem bijvoorbeeld leerkrachten. De salarissen in het basisonderwijs zijn echt niet heel hoog en de werkdruk wel. Er belanden veel mensen binnen het onderwijs overspanning of met een burn-out thuis op de bank.
Naar aanleiding van mijn eigen ingeplande functioneringsgesprek voortaan iedere twee weken een vrije dag en een salarisverhoging van 7% :cheer:
Ik wilde alleen maar zeggen dat dat top is! :thumbs: Ben je trouwens niet bang dat je jezelf nu meer druk gaat opleggen en er meer van je wordt verwacht of dat collega's je met scheve ogen aan gaan kijken? 7% is echt een smak. :D
Ik zou eerlijk gezegd niet zomaar een salarisverhoging willen, maar moet ook zeggen dat ik niet vind dat ik dat verdien of mij daarvoor genoeg onderscheid. :o
Nice :eek:
Hier morgen langsgaan voor het financiële aspect.
Hoewel het nutteloos is, alles is al beslist :rolleyes: En ze maken ons altijd blaasjes wijs.
Doen alsof je een mooie opslag krijgt en als je dan de automatische index ervan aftrekt heb je nog 2Euro opslag ofzo over :roflol:

Die extra vrije dagen (24) hebben geen invloed op mijn salaris. Maar, ik sta gecontracteerd voor 40 uur terwijl ik al 2 jaar wekelijks ongeveer 45 uur werk (eigen keuze overigens). Dus op die manier wordt dat nu enigszins gecompenseerd.
Hier is salaris ook vastgelegd. Ik maak me trouwens niet zo druk om salaris. Plezier in je werk komt op plaats één.
Helaas is de maatschappij en met name westerse wereld zo materialistisch ingesteld. :S

Dat hoeft niet, in onze CAO is jaarlijks 3% verhoging naast de inflatiecorrectie afgesproken. Het is zo goed geregeld dat ik al 2 jaar niet eens een functioneringsgesprek heb gehad.
Huh? Ben je daar blij mee. Ik eis dat ik elk jaar een functioneringsgesprek krijg, want heb hier recht op. Een functioneringsgesprek is toch niet iets negatiefs? In het verleden heb ik eens een leidinggevende gehad die in het gesprek zei: "het gaat prima, ga zo door". Dat was het. Dat vind ik onacceptabel. Je wilt toch gewoon gerichte feedback krijg, dus zowel positieve aspecten horen als verbeterpunten / zwakke punten. Elk mens heeft immers punten ter verbetering. Bovendien is zo'n gesprek ook bedoeld om aan te geven wat je ambities zijn en hoe je het zelf vindt gaan.
Ik wordt betaald om mijn werk. Niet om x uur onafgebroken een taakje te doen.

Hier en daar een kwartiertje DBB is mijn keuze. Zo lang ik mijn targets per week/maand/jaar maar haal. En dat lukt ondanks mijn tijd op het forum. :cool:
Van mij wordt verwacht dat ik mijn uren maak en verantwoordelijkheden ken en werkzaamheden uitvoer, maar dat wil niet zeggen dat ik gewoon maar een taakje uitvoer. Ik ben redelijk zelfstandig in mijn werk, maar als ik mij niet aan mijn werkrooster houd, kan ik iedere avond wel tot 22.00 uur blijven werken en dan nog komt het werk niet af. Overigens prima hoe jij er mee omgaat en ik ga ook niet over anderen oordelen, maar dat wordt wel vaak gedaan over ambtenaren in het algemeen. Daarnaast ben ik van mijzelf een beetje perfectionistisch en ik kan niet echt rust vinden als ik nog genoeg te doen heb (gevolg: pauzes door blijven werken etc.). :P

Mmm, ik zou het toch echt niet fijn vinden om niets te doen te hebben. Zijn er dan geen dingen, projecten of achterstallig werk om op te pakken? Bij ons is het ondenkbaar dat er niets te doen is. Ik hoef mijn mailbox maar te openen en zie nog zoveel ongelezen mails, projecten waar niemand aan toe is gekomen en punten ter verbetering.

Hard werken voor een appel en een ei, of overbetaald beetje zitten browsen...?

Blij dat ik dat laatste heb
Serieus? ??? Ik zou me daar toch niet comfortabel bij voelen. Ik heb liever altijd genoeg werk toe doen dan dat ik om werk verlegen zit. Maar ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, mensen verschillen nou eenmaal en ik verwijt je ook niets hoor. :D

Terug
Naar boven