XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

Allemaal op z'n kogelwerende vest dus.
Haha. De eis was z'n romp; als ik 30 cm hoger had gemikt waren er 4 v.d. 5 door z'n kop gegaan. Het moet overigens wel heel bont zijn wanneer ik als technisch officier van de Luchtmacht daadwerkelijk in de praktijk voor het echie moet gaan schieten. Er zijn militairen voor wie dit core business is.
 
beetje schutter gaat met een vracht aan knuffels weg :P meestal na 3 stuks vragen ze je vriendelijk om op te rotten

Dan zit de kermis in BE toch anders in mekaar. Je krijgt mee waarvoor je betaald. Niet hoeveel je raakt of mist.
 
Haha. De eis was z'n romp; als ik 30 cm hoger had gemikt waren er 4 v.d. 5 door z'n kop gegaan. Het moet overigens wel heel bont zijn wanneer ik als technisch officier van de Luchtmacht daadwerkelijk in de praktijk voor het echie moet gaan schieten. Er zijn militairen voor wie dit core business is.

Core business militairen schieten ook eerst op center mass. Nadien pas een headshot. Tenzij de SF mss.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Op 1,5 m afstand met een geweer? :P Toch netjes, doorgaans zijn die geweren zo krom als een hoepel en bewust kut afgericht, anders gaat iedereen er met een megaknuffel vandoor.
Het was 11 meter, maar oké :p
 
Core business militairen schieten ook eerst op center mass. Nadien pas een headshot. Tenzij de SF mss.
Als je met een .50 aan het ratelen bent, boeit het ook niet zoveel meer en biedt het midden van de romp als mikpunt het meeste kans van slagen. Laatst zag ik nog een mooi filmpje van een scherpschutter uit 'onze' NH-90 helikopter, die heel mooi de motor van een motorbootje van piraten voor de kust van Somalië had vernield zonder verdere collateral damage. Dat is echt vakwerk. :) Vaak genoeg hebben waarschuwingsschoten al genoeg effect. In Afghanistan was het horen van een Apache-helikopter vaak al reden genoeg voor de Taliban om de biezen te pakken. Als je kijkt hoe nauwkeurig je daarmee op kilometers afstand al een doel kunt raken, echt bizar. Kun je je voorstellen dat je rustig op een stoeltje zit en omver wordt geblazen door schoten van een helikopter die ergens kilometers buiten het zichtveld hovert.
 
Als je met een .50 aan het ratelen bent, boeit het ook niet zoveel meer en biedt het midden van de romp als mikpunt het meeste kans van slagen. Laatst zag ik nog een mooi filmpje van een scherpschutter uit 'onze' NH-90 helikopter, die heel mooi de motor van een motorbootje van piraten voor de kust van Somalië had vernield zonder verdere collateral damage. Dat is echt vakwerk. :) Vaak genoeg hebben waarschuwingsschoten al genoeg effect. In Afghanistan was het horen van een Apache-helikopter vaak al reden genoeg voor de Taliban om de biezen te pakken. Als je kijkt hoe nauwkeurig je daarmee op kilometers afstand al een doel kunt raken, echt bizar. Kun je je voorstellen dat je rustig op een stoeltje zit en omver wordt geblazen door schoten van een helikopter die ergens kilometers buiten het zichtveld hovert.

Ik had het over pdw wapens :) niet over .50 en 105 mm e.d. :D
 
Ik schoot trouwens met een Glock 17. 1x per jaar moeten we schieten, maar ik had al 3 jaar niet geschoten. :P
Glock-17-9mm_main-1.jpg
 
Ik schoot trouwens met een Glock 17. 1x per jaar moeten we schieten, maar ik had al 3 jaar niet geschoten. :P
Glock-17-9mm_main-1.jpg
Hier glock 19 jaren geleden. Gp en fnc en nadien P90 en five seven. Ook al met scar en cz combat geschoten. minimi ,MAG en .50 en law,hafla en rifle grenades ook. 1 x een paar mortier granaten mogen afvuren :)
 
Laatst bewerkt:
Hier glock 19 jaren geleden. Gp en fnc en nadien P90 en five seven. Ook al met scar en cz combat geschoten. minimi ,MAG en .50 en law,hafla en rifle grenades ook. 1 x een paar mortier granaten mogen afvuren :)
Nice. :D
Ik heb absoluut geen gevechtsfunctie. Gedurende mijn KMA-opleiding schoten we met Diemaco C7 en C8. Deze is inmiddels vervangen door de Colt, maar daar heb ik niet meer mee geschoten. Ik heb op oefening 1x met een MAG van Luchtmobiel mogen schieten toen ik de Luitenant-Kolonel 'eindbaas' van de oefening mocht spelen en per Chinook afgevoerd werd. :P
In de opleiding heb ik ook 1x een handgranaat mogen werpen.
Het meeste plezier heb ik nog beleefd gedurende Oud & Nieuw met lawinepijlen en de 'oude' Big Spanish Crackers (BSC's), die het erg goed deden. Die Cobra 6's die ik tegenwoordig hoor zijn ook niet verkeerd, maar het vuurwerktijdperk heb ik al een aantal jaren geleden achter mij gelaten. Ik kies nu liever eieren voor mijn geld, maar dan letterlijk. ;)
 
Back
Naar boven