XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #135.661
De wereld is van iedereen en nederland ook, samen kunnen we er iets van maken. Van aanpassen ga je toch niet dood en hoeveel last heb je er nu werkelijk van als je een roetpiet ziet of een compleet zwarte. Als je daar veel verdriet mee kan wegnemen, waarom dan niet doen?
Wanneer mag ik bij jou In jou flat mijn intrek nemen? Werken ben ik niet echt van plan te doen maar jij bent wel gewillig wat de delen met jou gedachtengang. Het zou kunnen dat ik mijn vrienden ook uitnodig. Ik verwacht dat je rekening houd met hun wensen en gewoontes. Gelukkig is de wereld van iedereen

• #135.662
Ik doel meer op dat het triest was dat zwarte mensen te min waren om te mogen acteren en het vaak nog steeds stereotype rollen zijn waardoor het verkeerde denkbeeld over zwarte mensen in stand wordt gehouden en het gewoon nog steeds triest is. Witte mensen hebben geen racisme verleden/heden dus dat is totaal anders.

Het is ook gewoon triest hoe zwarten vroeger als minderwaardig werden behandeld.

Ik vind echter niet dat daar vandaag nog een schuldgevoel over moet zijn. Behandel iedereen gelijk en treed als overheid keihard op tegen racisme (langs alle kanten).
Die tijd is al lang voorbij. Veel zwarte mensen blijven in een slachtofferrol zitten omdat dit een sterke en makkelijke machtspositie is. Witte mensen hebben wel een racisme verleden en heden. Kijk bijvoorbeeld naar wat er nu met blanke Afrikaanse boeren gebeurd.

Klopt, iemand met een kleurtje heeft op de arbeidsmarkt enorm veel kansen. Het is een kwestie van die kansen grijpen en niet in een slachtofferrol blijven zitten.
Haha wat al lang voorbij? Racisme is nog lang niet voorbij. Wat er nu in Afrika gebeurt met die boeren weet ik niet precies, heb wel gelezen dat de rollen zijn omgedraaid en je als witte moeilijker aan werk komt. White privilige is daar dan op dat gebied voorbij, jeey!

Dan draaien ze daar de rollen om en dat is achterlijk. Mensen moeten leren uit fouten van het verleden. Rollen om draaien uit wraak is geen teken van een ontwikkelde samenleving.
Ja dat de witte privelege voorbij is op dat gebied, staat er ook letterlijk. Ik sta nergens te juichen om geweld tegen witte mensen. Ik ga niet meehuilen omdat er nu eens iets andersom gebeurt nee.

Ben jij zwart dan omdat je witte mensen afzonderlijk benoemt. Maakt verder weinig uit :)
Jup :p
994DE5E5-B9C1-4D7B-995A-0A97303E1F2A.jpeg

Ben ik de enige die de kritiek op de zwarte pieten terecht vond?

De reactie met die blauwe en gele pieten vond ik echt heel raar. Gewoon roetpieten.... als kind dacht ik sowieso dat zwarte piet zwart was door het roet uit de schoorsteen. Ik vond die hele discussie dan ook overbodig, gewoon zwarte roetpieten, eenvoudig toch?

Dan toch? :P

• #135.663
Het is ook gewoon triest hoe zwarten vroeger als minderwaardig werden behandeld.

Ik vind echter niet dat daar vandaag nog een schuldgevoel over moet zijn. Behandel iedereen gelijk en treed als overheid keihard op tegen racisme (langs alle kanten).

Klopt, iemand met een kleurtje heeft op de arbeidsmarkt enorm veel kansen. Het is een kwestie van die kansen grijpen en niet in een slachtofferrol blijven zitten.

Dan draaien ze daar de rollen om en dat is achterlijk. Mensen moeten leren uit fouten van het verleden. Rollen om draaien uit wraak is geen teken van een ontwikkelde samenleving.

Ben jij zwart dan omdat je witte mensen afzonderlijk benoemt. Maakt verder weinig uit :)

Ben ik de enige die de kritiek op de zwarte pieten terecht vond?

De reactie met die blauwe en gele pieten vond ik echt heel raar. Gewoon roetpieten.... als kind dacht ik sowieso dat zwarte piet zwart was door het roet uit de schoorsteen. Ik vond die hele discussie dan ook overbodig, gewoon zwarte roetpieten, eenvoudig toch?

Dan toch? :P
Ik vind zelf roetpieten ook “OK” hoor, het beïnvloed het feest niet. Het rechten afdwingen waar kinderen bijzijn vind ik het erge.

• #135.665
Zijn witte mensen in de Tipp-Ex gevallen?

• #135.666
Dat was er idd dik over. De manier waarop de discussie gevoerd is was verkeerd, klopt :)
Ik vind het ook een discussie die terecht gevoerd mag worden. Roetpieten vind ik een mooie tussenweg die niet ten koste gaat van het feest en de boodschap niet veranderd. Het is gewoon jammer dat overal maar over geprotesteerd word ten koste van anderen

• #135.668
Om over Qatar en dat soort plekken maar te zwijgen. Hoe daar met mensen omgegaan word is ook schandalig. Nee doe mij dan maar een zwarte piet.

• #135.669
Vroeger werd je als blanke in Centraal Afrika ook gewoon gediscrimineerd hoor.

De kleur van die pieten maakt mij geen f**k uit, maar mensen moeten ophouden constant maar weer in de slachtofferrol te kruipen en het bijzijn van kids het protest te voeren.

Daarnaast is het jammer dat de politieke agenda grotendeels wordt bepaald door dit soort zaken.

Laatst bewerkt:
  • #135.671
Ik heb een zwarte kat.

• #135.680
tell-me-how-3ch2p1.jpg

download.jpeg

Terug
Naar boven