AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #141.181
En hoeveel vechtscheidingen en ongelukkige kinderen zou dit schelen, denk je ?
Te veel en te lang investeren in een relatie levert alleen maar woede en gevoelens van verlies op.

Er zijn zat koppels die niet getrouwd zijn en bij mekaar blijven voor het huis en/of de kinderen. En waarbij uit mekaar gaan zich
net zo goed uit in vechtscheidingen. Of plakken jullie overal labels op wat van wie is? :roflol: Net zo zeer als het ongelukkige kinderen maakt.

• #141.183
En hoeveel vechtscheidingen en ongelukkige kinderen zou dit schelen, denk je ?
Te veel en te lang investeren in een relatie levert alleen maar woede en gevoelens van verlies op.
Kinderen worden dan gelukkig als ouders snel de handdoek in de ring gooien? Mijn ouders hebben verre van een goed huwelijk, maar ik denk dat ik een minder fijne jeugd zou hebben gehad als ze uit elkaar waren gegaan.

• #141.185
  • #141.186
Mooie instelling die werkelijk past in deze wegwerp cultuur.

Zoals ik al zei, als je niet getrouwd bent, is het je vrouw niet. Simpel. En nee, dat is niet de reden waarom ik getrouwd ben.

Wat is dan de reden? Omdat je geen 16 meer bent?

De ring is nietszeggend. We dragen deze beide amper. Het is inderdaad meer de verbintenis op zichzelf. Voordelen of nadelen zijn er niet in mijn geval. Ieder is hier vrij in, als jij van mening bent dat alles om voordelen moet draaien hoef je je ook nooit emotioneel te verbinden aan iemand.

Ik denk dat dit wel een degelijk antwoord is, ben het dus deels ook gewoon eens met je.
Wat maakt die verbintenis anders dan? Omdat je volgens de wet geregistreerd staat als partners? In wel opzicht moet dit iets verbeteren in je relatie? Ben je meer van haar meer gaan houden toen je met haar getrouwd was? Ik ben wel benieuwd in wel opzicht daar in iets veranderd is.

Maar dit geldt toch beide kanten op ;) wel bij de les blijven hè. Nu beredeneer je het weer vanuit alleen je eigen kant ;)
Ik had het toch over voordelen voor ons mannen? Of zie jij jezelf ook als man?

Zoals ik al eerder aangaf: de man doet dit vaak om zijn vrouw een plezier te doen. Dan komt het toch voornamelijk vanuit één kant?

• #141.188
  • #141.189
  • #141.192
soms moet je niet alleen aan jezelf denken toch?

ik vind het wel mooi, mijn meisje verdient wel wat romantiek in haar leven na jaren.
Dit beaamt alleen hetgeen wat ik aangaf.

Overigens kun je romantiek ook anders aankleden. In mijn optiek kun je ook prima van iemand houden en binden zonder al dat gedoe eromheen.

Ik hoop voor je dat je ooit echt beseft wat hier staat, het zal je geluk ten goede komen.
Ik kan prima binden en van iemand houden zonder haar een ringetje om te doen.

Ik snap ook niet waarom je jezelf zo defensief moet opstellen. Ik ben gewoon benieuwd wat de beweegreden is van een man, omdat het vaak indirect toch van de vrouw komt.

• #141.193
Je maakt je moeder er over het algemeen ook blij mee, is Zij er mooi van af :fluit:

• #141.194
@th0maz Er moet toch helemaal niets verbeteren in men relatie als die al goed was.
Meer een emotionele verbintenis, maar aan je reacties te zien val je uit de lucht als het over emoties gaat.

Verder zullen we het hier anders bij laten? Altijd voor en tegenstanders van wat het nut van trouwen is.
Uiteraard zijn er wel altijd minder en minder mensen die die stap zetten, dus ik begrijp je standpunten hier omtrent zeker.

Even voor de duidelijkheid, mocht er iets gebeuren met mijn vrouw zou ik nooit meer opnieuw trouwen met iemand anders.
Ook niet als men nieuwe vriendin dit dan zou wensen.

• #141.195
Wat is dan de reden? Omdat je geen 16 meer bent?

Het hoort een beetje bij het huisje, tuintje, boompje verhaal zeg maar. En bij het volwassen worden. Maar inderdaad, het heeft ook wel iets om een vrouw
te hebben. Ipv een vriendin. We hebben het ook niet gevierd ofzo. Enkel een huwelijksreis gemaakt.

• #141.196
Dus wat maakt vandaag men dag goed? Wegens overdreven paniekerige reacties zijn alle evenementen op het werk geannuleerd. Wat wil zeggen dat ik niet langer moet blijven de komende weken en gewoon kan trainen.
Ook fijn op de weg, lekker rustig, zelfs tijdens spitsuren nu.

• #141.197
ik zou nog ff wachten, bv tot Moederdag dan heeft het veel meer inpact :)
zie ze liggen al 8 maanden in de berging hahahaha , ze is al twee weken aan het zeuren wanneer hang je die deurtjes :P voordat ik arseen in mijn eten heb zitten hang ik ze maar in :P

• #141.198
intussen knalt wayne wonder uit mijn speakers

• #141.199
@th0maz Er moet toch helemaal niets verbeteren in men relatie als die al goed was.
Meer een emotionele verbintenis, maar aan je reacties te zien val je uit de lucht als het over emoties gaat.

Verder zullen we het hier anders bij laten? Altijd voor en tegenstanders van wat het nut van trouwen is.
Uiteraard zijn er wel altijd minder en minder mensen die die stap zetten, dus ik begrijp je standpunten hier omtrent zeker.

Even voor de duidelijkheid, mocht er iets gebeuren met mijn vrouw zou ik nooit meer opnieuw trouwen met iemand anders.
Ook niet als men nieuwe vriendin dit dan zou wensen.
>Er moet toch helemaal niets verbeteren
>Meer een emotionele verbintenis
In welk opzicht dan? Ik vraag me echt oprecht af of je meer van haar bent gaan houden.

Nee hoor, ik kan me prima daarin vinden. Alleen wordt er dan meer gegeven dan genomen in mijn optiek.

>Even voor de duidelijkheid, mocht er iets gebeuren met mijn vrouw zou ik nooit meer opnieuw trouwen met iemand anders.
Dat zeg je alleen omdat je op dit moment niks beters gewend bent. Of ben jij toevallig in bezit van een kristallen bol waarmee je in de toekomst kunt kijken?

Het hoort een beetje bij het huisje, tuintje, boompje verhaal zeg maar. En bij het volwassen worden. Maar inderdaad, het heeft ook wel iets om een vrouw
te hebben. Ipv een vriendin. We hebben het ook niet gevierd ofzo. Enkel een huwelijksreis gemaakt.
Wie bepaalt dit? Met andere woorden; zonder met iemand te trouwen kun je hier niet aan voldoen?

Jij hebt de drang om te laten zien aan anderen dat je hier aan voldoet. Vandaar dat je getrouwd bent. Come on. Dan kan ik me nog beter vinden in het ''geven en nemen'' aspect.

Terug
Naar boven