MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #141.541
En waar baseer je dat op ?
Ik ga er altijd van uit dat ze hun best doen.
Natuurlijk maken zij ook fouten. En
managers zijn ook maar boodschappers van de bestuurders. En bestuurders willen dat de organisatie blijft bestaan en er moet winst gemaakt worden.
Bij ons op het werk ook. Vinden ze vanalles uit waarvan het voetvolk zegt dat het niet gaat werken om die en die reden. En we kunnen ook al vaak het resultaat voorspellen. Hun zinnetje lekker doordrijven. En wat denk je...... :) Maar wie is er dan uiteindelijk de dupe van.....
Ik zie al 20 jaar niks anders.

• #141.542
En waar baseer je dat op ?
Ik ga er altijd van uit dat ze hun best doen.
Natuurlijk maken zij ook fouten. En
managers zijn ook maar boodschappers van de bestuurders. En bestuurders willen dat de organisatie blijft bestaan en er moet winst gemaakt worden.

Ik heb in 15 jaar tijd als externe consultant in de keuken kunnen kijken bij een groot aantal multinationals, zoals ABN, Rabobank, ING, Aegon, Achmea, Deutsche Bank, maar ook bij verschillende grote overheidsinstanties zoals VWS, BZK, Defensie, etc. Ik heb op alle niveau's intensief geschakeld en gewerkt: strategisch, tactisch en operationeel. Mijn sterke kant is het verbinden van het strategisch met het operationeel niveau, door inrichting op het tactisch niveau. Dit betekent dus dat ik alle details weet van hoe e.e.a. écht verloopt in de praktijk (operationeel niveau) en dit verbind met de algemene richting (strategisch niveau) en inrichting (tactisch niveau). En daar zie je het dus continue misgaan, mensen op strategisch niveau (en dus op de hoogste posities) hebben totaal geen idee van wat er écht speelt in de praktijk en kunnen niet managen vanuit de inhoud, maar puur op proces.

Ik spar dus ontzettend veel met mensen hoog in de boom voor 15 jaar en zie dit, ongeacht de sector, structureel terugkomen. Dit is dus niet gebaseerd op luchtfietserij, maar wat ik in de afgelopen 15 jaar dag in dag uit heb ervaren.

• #141.543
Okee, dan heb je er wel kijk op, denk ik. Duidelijk verhaal.
Waarom luistert men dan niet naar het operationele niveau? Als het goed is functioneert ' niet samen werken ' toch niet.

• #141.544
in de afgelopen 15 jaar dag in dag uit heb ervaren.
[/QUOTE]
Ik beleef het al 20 j :)

• #141.545
received_511116532931180.jpeg

• #141.546
Wauw de trumpgoedpraters zijn ongelooflijk. Zo diep in die man zijn reet zitten dat er geen weg meer terug is.

• #141.548
:D

Bijlagen

• WhatsApp Video 2020-03-17 at 20.36.03.mp4
    756,9 KB
  • #141.549
Wauw de trumpgoedpraters zijn ongelooflijk. Zo diep in die man zijn reet zitten dat er geen weg meer terug is.

What a sick f**k, and he doesn't even has Corona yet. Tis ook wel een bijzonder land met bijzondere inwoners. Met bijzondere opvattingen. Behalve voor muscle beach hoef ik er niet naartoe.

• #141.553
  • #141.555
  • #141.557
  • #141.560
Okee, dan heb je er wel kijk op, denk ik. Duidelijk verhaal.
Waarom luistert men dan niet naar het operationele niveau? Als het goed is functioneert ' niet samen werken ' toch niet.

Tja, daar kunnen een heleboel factoren een rol in spelen. Bij grote multinationals zie je vaak de "big company attitude" op hoog managementniveau. Het geld stroomt toch wel binnen, we hebben ontzettend veel lobbymacht, etc. dus we kunnen gewoon simpelweg arrogant zijn.

Bij overheidsinstanties mist de commerciële prikkel, uiteindelijk wordt men toch gefinancierd m.b.v. belastinggeld. Dat kan je dus een interne focus hebben, naar binnen toe en daarmee je eigen realiteit creëren die heel ver af staat van de werkelijkheid. Het resultaat is dus politieke spelletjes, egotripperij en onbegrijpelijke processen en bureaucratie. Ter illustratie, ik heb welgeteld anderhalf (!!!!) jaar lang geprobeerd om een aanvraagproces op te starten voor het goedkeuren en vrijmaken van specifieke expertise voor een project wat ik draaide. Let wel, het is mij niet gelukt om dit proces überhaupt opgestart te krijgen om dus uiteindelijk een goed- of afkeuring te krijgen.

Niemand, maar dan ook niemand binnen de desbetreffende overheidsinstantie kon mij hiermee helpen, er werd telkens geschermd met formulieren, procedures, intakes, commissies, etc. en het verhaal veranderde telkens weer wanneer ik contact opnam met de proceseigenaar van dit proces (want uiteraard moest je zelf dit soort figuren continue herinneren aan hun werk). Sterker nog op een gegeven moment snapte hij zelf niets meer van zijn eigen proces en ging nota bene aan mij vragen wat nu precies de status was van mijn aanvraag.

Terug
Naar boven