Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #144.221
1593450550460.png

• #144.222
Nee. Contactsporten zijn immers ook weer toegestaan, dus ik mag ook judo"en en iemand in de houdgreep pakken. Mag spotten dan ineens niet?
Bovendien is de enige beperking max. 100 mensen (althans, volgens richlijnen/regels RIVM volgens mij) en zijn er nooit meer dan 15 man in de gym.
Voor binnenactiviteiten blijft anderhalve meter de norm. Contactsporten zijn een uitzonderingsgeval. Krachttraining/fitness is geen contactsport.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/06/24/per-1-juli-15-meter-blijft-norm

• #144.224
Voor binnenactiviteiten blijft anderhalve meter de norm. Contactsporten zijn een uitzonderingsgeval.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/06/24/per-1-juli-15-meter-blijft-norm
Het is niet duidelijk, kijk naar de de link die ik stuurde.

Ook de link die jij stuurt is niet duidelijk.

1593450791538.png

Er wordt trouwens niet gecontroleerd en gehandhaaft, nu houdt ook amper iemand zich nog aan die 1,5 meter en boetes worden niet meer uitgedeeld. Vanaf 8 juli heb ik ook weer salsales. De enige nieuwe regel is dan dansparen afstand moeten houden en dat we vanaf nu een vaste danspartner hebben.

• #144.225
Volgens mij komt het er op neer dat de anderhalvemeter-regel mag worden losgelaten bij sporten als het niet anders kan. Ik ben het met je eens dat het in de fitness een grijs gebied wordt, wanneer je bijvoorbeeld wilt gaan spotten. Mijn sportschool heeft in ieder geval wel deze regel ingesteld:

Trainen
- Fysiek contact, in welke vorm dan ook, is verboden

• #144.226
Het is niet duidelijk, kijk naar de de link die ik stuurde.

Ook de link die jij stuurt is niet duidelijk.

1593450791538.png

Er wordt trouwens niet gecontroleerd en gehandhaaft, nu houdt ook amper iemand zich nog aan die 1,5 meter en boetes worden niet meer uitgedeeld. Vanaf 8 juli heb ik ook weer salsales. De enige nieuwe regel is dan dansparen afstand moeten houden en dat we vanaf nu een vaste danspartner hebben.

Volgens mij het B gelijk. Althans, als ik dit zo lees geldt die anderhalve meter niet TIJDENS het trainen.

Er zal hoe dan ook niet gehandhaafd worden denk ik. Praktisch niet uitvoerbaar. Als BOA's komen controleren zullen oordelen op basis van de drukte.
Immers, in de supermarkt wordt de anderhalve meter ook vaak niet gehandhaafd of gecontroleerd.
1593451182859.png

• #144.228

Dit staat ook nog in dat document:
Wanneer mag tijdens het sporten nou precies de 1,5 meter losgelaten worden?

In principe geldt de 1,5 meter afstand ook voor volwassen sporters. Alleen wanneer dit de normale sportbeoefening in de weg staat, kan tijdelijk de 1,5 meter afstand losgelaten worden. Dit geldt bijvoorbeeld voor sporten als judo, maar ook voor voetbal of hockey. Voor sporten waarvoor de 1,5 meter afstand geen belemmering is, blijft de maatregel van kracht. Dit geldt ook voor alle activiteiten buiten het normale spelcontact om, zoals de warming-up, de teambespreking of de nazit in de kantine.

• #144.229
Volgens mij komt het er op neer dat de anderhalvemeter-regel mag worden losgelaten bij sporten als het niet anders kan. Ik ben het met je eens dat het in de fitness een grijs gebied wordt, wanneer je bijvoorbeeld wilt gaan spotten. Mijn sportschool heeft in ieder geval wel deze regel ingesteld:

Trainen
- Fysiek contact, in welke vorm dan ook, is verboden
Het punt is gewoon dat 80% van de mensen nu al lak heeft aan de anderhalvemeterregel, op straat, bij de sportschool, in de wandelgangen, bij de koffieautomaat op het werk, in paden van de supermarkt, horeca etc.

Mijn insziens is de anderhalvemetersamenleving sowieso een illusie, praktisch niet uitvoerbaar (voor veel sectoren), economisch niet rendabel etc. Daarnaast gaat het niet werken door de aard van de mens en is er na verloop van tijd een compleet gebrek aan draagvlak door de tegenstrijdigheid en kromheid van de regels ,sceptisch t.o.v. de maatregelen en het lage aantal bestemmingen en doden op dit moment (en besmettingen in de buitenlucht). Iedereen wil weer gewoon 'normaal' kunnen doen. Althans, in ieder geval de mensen die jong en gezond zijn en weten dat zij niet in de risicogroep vallen en hier ook niet veelvuldig contact mee hebben.

• #144.231
Volgens mij het B gelijk. Althans, als ik dit zo lees geldt die anderhalve meter niet TIJDENS het trainen.

Er zal hoe dan ook niet gehandhaafd worden denk ik. Praktisch niet uitvoerbaar. Als BOA's komen controleren zullen oordelen op basis van de drukte.
Immers, in de supermarkt wordt de anderhalve meter ook vaak niet gehandhaafd of gecontroleerd.
1593451182859.png
Sindsdat in april de buitengym hier is goedgekeurd zijn er 0 controles geweest en volgens mij zijn BOA's gestopt met het uitdelen van boetes voor het niet-naleven van de 1,5 meter.

• #144.233
Dit staat ook nog in dat document:
En dan gaat een BOA je natuurlijk vertellen: "Op website zus-en-me-zo, regelnummer zo veel, staat dat het enkel mag als het een normale sportbeoefening in de weg staat. Waarom heeft u deze regel niet geraadpleegd, meneer, en kunt u onderbouwen dat het een normale sportbeoefening in de weg staat?"
Lijkt me een leuke discussie.

• #144.234
En dan gaat een BOA je natuurlijk vertellen: "Op website zus-en-me-zo, regelnummer zo veel, staat dat het enkel mag als het een normale sportbeoefening in de weg staat. Waarom heeft u deze regel niet geraadpleegd, meneer, en kunt u onderbouwen dat het een normale sportbeoefening in de weg staat?"
Lijkt me een leuke discussie.
Inderdaad, zelfs voor mensen als wij (hooggeleid) is het oerwoud aan regels al niet meer bij te houden. Laat staan voor Henk en Ingrid...

• #144.235
Tip voor het geval je toch tegen de lamp loopt in de gym:
Sekswerk is weer toegestaan, zonder beperkingen, alle standjes en handelingen. Als je tijdens de sport dus je lul uit je broek laat hangen, kom je hier waarschijnlijk wel mee weg en mag iemand je spotten.

• #144.236
Bij het beoefenen van sport hoef je de 1,5m regel niet te hanteren, bij het trainen voor die sport wel.

• #144.237
1593454055898.png

• #144.238
  • #144.240
Basic fit mag je niet spotten en dien je afstand te houden en wordt op gecontroleerd.
Dat is ook vooral interpretatie van de regels.

Qua veiligheid is spotten soms gewoon noodzakelijk. Zelfs als je lichter traint kan er iets fout gaan.

Lijkt me belangrijker dan contact bij voetbal of judo. Dat is niet noodzakelijk.

Terug
Naar boven