Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (17 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Dat is wel cool. Heb je een voorschrift/receptje? Ik heb nog een bak foodgrade NaOH liggen.
30% koksolie omdat dat het beste schoonmaakt, niet meer dan 30% omdat het anders je huid uitdroogt. Dan 70% olijfolie omdat dat meer hydraterend is. Dat verwarm je samen tot 45-50 graden, voegt de NaOH toe en klaar is kees :p. Hieronder een calculator voor de hoeveelheid NaOH en water wat je toe moet voegen per gram olie/vet. Elke soort vet heeft een andere SAP waarde en dus een verschillend hoeveelheid NaOH nodig. Kies voor een overvetting van 5% zodat je zeker weten geen restanten NaOH hebt.

Dan kun je 2 dingen doen, de cold process techniek of de snellere hot process techniek. Er zijn veel blogs te vinden over beide technieken, het is best populair onder bloggende huisvrouwen :D. Ik heb het au bain marie gedaan omdat ik geen mixer heb.

De hoeveelheid etherische olie is me wel een raadsel. Enkele recepten zeiden een paar druppels, anderen zeggen dan weer 3% van het totale volume. Heb 15 druppels gedaan en merk nu al dat de geur er al uit raakt. Een heel potje van 10mL toevoegen leek mij te veel van het goede, maar blijkbaar niet :p

 
Nice, thnx! Die etherische olie koop je gewoon in de winkel of online?

Eigenlijk zou je een Soxhlet moeten aanschaffen om zo je eigen etherische olie te produceren. Ik heb dit op school nog gebruikt voor nootmuskaat en karwijzaad. Werkt top.


Ik ga t binnenkort eens proberen, ben benieuwd. Meet je ook nog de pH van de zeep achteraf?
 
Laatst bewerkt:
Shadow Project dis joe?
Screenshot_20201211-092450_Instagram.jpg

Screenshot_20201211-092500_Instagram.jpg
 
Sowieso Napapijri haha
Nope! Je ziet ze idd alleen maar van Napapijri maar ik heb een andere hahaha
Ik had er al een voor de hype #trendsetter
 
Nice, thnx! Die etherische olie koop je gewoon in de winkel of online?

Eigenkijk zou je een Soxhlet moeten aanschaffen om zo je eigen etherische olie te produceren. Ik heb dit op school nog gebruikt voor nootmuskaat en karwijzaad. Werkt top.


Ik ga t binnenkort eens proberen, ben benieuwd. Meet je ook nog de pH van de zeep achteraf?
Heb gewoon een flesje lavendelolie van de kruidvat. Zelf dat ook nog maken wordt iets te veel van het goede :p

pH test doe ik gewoon met de zap-test. Na 1-2 dagen zou die volledig gesaponificeerd moeten zijn, als je je tong er op zet en het voelt niet als een 9v batterij dan is het good to go :p. Dan alleen nog een maandje curen. Kan ook rood koolsap of pH strips gebruiken, maar heb beide niet thuis liggen.
 
Gebeld door de internist. Na alle onderzoeken blijk ik gezond te zijn.

Waar de dorst dan vandaan komt? Waarschijnlijk iets mentaals. Nu proberen max 1 glas water per uur te drinken :clown:
Wel fijn die bevestiging te krijgen. En nu naar de kraan jij
 
  • Sad
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven