XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #157.761
Omdat ik een wiskunde leraar waardevoller vind dan bijv. een geschiedenisleraar of iemand van de PABO.
Vind jij. Vind ik niet. Leuk zo'n 'vakidioot' die helemaal gek is van getallen, maar ik zie meer waarde in mijn werk in het speciaal (basis)onderwijs. Niks ten nadele van wiskundeleraren overigens. Maar hieruit blijkt wel hoe ingewikkeld de discussie is.

• #157.762
  • #157.763
Vind jij. Vind ik niet. Leuk zo'n 'vakidioot' die helemaal gek is van getallen, maar ik zie meer waarde in mijn werk in het speciaal (basis)onderwijs. Niks ten nadele van wiskundeleraren overigens. Maar hieruit blijkt wel hoe ingewikkeld de discussie is.
Ja en zo vind iedereen wat. Nivelleren is een slappe oplossing voor een systematisch probleem. Net als in de zorg.

De redenen waarom ik beta-leraren belangrijker vind zijn.
A. Alles wordt steeds technischer, dus een goede beheersing van beta vakken wordt steeds belangrijker.
B. Er is een tekort aan (goede) beta docenten.
C. Er is een zeer groot tekort aan technisch personeel op de arbeidsmarkt.

• #157.764
Dus alle salarissen gelijktrekken vind ik ontzettend dom.
Ik zeg toch ook nergens ALLE salarissen. Je hebt binnen het onderwijs meerdere functieschalen. Die moeten ook gewoon behouden worden. Maar wanneer je eenzelfde soort opleiding volgt moet je ook dezelfde beloning verdienen. Dat was precies het oneerlijke en gelukkig wordt dat nu gelijkgetrokken.

• #157.766
Doelde wel op MBO overigens
Maar nee nog een functie onder eigenaar
Heb het al vaker gezegd maar salaris van Aldi is echt heel goed
Die tak van jobs kan je echt absurd veel geld verdienen als je daadwerkelijk skills hebt. Applicatie beheer/development kan je overal binnen komen zonder een papiertje, zolang je maar goed bent.

• #157.767
image.jpg
Gratis 2 telefoonhouders gekregen.

• #157.768
Ik zeg toch ook nergens ALLE salarissen. Je hebt binnen het onderwijs meerdere functieschalen. Die moeten ook gewoon behouden worden. Maar wanneer je eenzelfde soort opleiding volgt moet je ook dezelfde beloning verdienen. Dat was precies het oneerlijke en gelukkig wordt dat nu gelijkgetrokken.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat je doelde op al het VO.
:thumb:

Alsnog moeten jullie niet klagen met al die vakantiedagen.
:trollfacex:

• #157.769
Ja en zo vind iedereen wat. Nivelleren is een slappe oplossing voor een systematisch probleem. Net als in de zorg.

De redenen waarom ik beta-leraren belangrijker vind zijn.
A. Alles wordt steeds technischer, dus een goede beheersing van beta vakken wordt steeds belangrijker.
B. Er is een tekort aan (goede) beta docenten.
C. Er is een zeer groot tekort aan technisch personeel op de arbeidsmarkt.
D. Alleen beta vakken hebben een echte inhoud. Alpha en gamma "wetenschappen" voldoen niet aan de criteria.

• #157.774
Ik dacht dat je doelde op al het VO.
Dat is ook het punt. Iemand met een master mag echt wel meer verdienen, vind ik.
Maar dat is hetzelfde binnen het PO. Een IB-er verdient naar mijn mening meer salaris dan een leerkracht als ik zie hoeveel extra werk ze moeten doen.
Het is gewoon krom dat ik meer verdien als ik met mijn PABO diploma voor een VMBO 1 klas sta als leerkracht geschiedenis. Met je PABO diploma mag je dus op VMBO 1 & 2 lesgeven, mits je een certificaat haalt. Daar krijg je alle ruimte en tijd voor om dat binnen 2 jaar te halen.

• #157.780
Waarom doe je dat dan niet? Ik zou ook liever op een research laboratorium willen werken, maar dat verdient een stuk minder. Dus blijf ik lekker zitten waar ik zit.
Heb mijn eerste jaren als leerkracht in het VSO gewerkt. Daarna naar het SO gegaan en zit nu goed op mijn plek binnen het SBO. Zie mezelf hier niet snel vertrekken. We hebben een leuk team en heb alle vrijheid wat betreft het lesgeven.
Werk mee met interessante pilots op het gebied van zorg/onderwijs combinatie en heb genoeg mogelijkheden qua ontwikkeling. Zie geen redenen om weer terug te gaan naar het V(S)O.

Terug
Naar boven