RookworstXL
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 4.288
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat goed van haar!Het maakt mijn dag niet persé goed maar ik vind het wel leuk dat Tamara aka Quadzilla in haar wedstrijd drie 1ste plaatsen heeft gepakt.
Denk ook aan je pensioen hè, je bouwt niks op.ben sinds maart zzp´er en wat ik toen maandelijks verdiende in loondienst verdien ik nu in een week. en daar komt die verslaving, geen financiële druk voelen bij dure restaurantjes. pinnen zonder naar het bedrag te kijken etc.
Als je 10k per maand maakt kun je wel wat wegzetten voor je eigen pensioen
.Ja dat sowieso, alleen is Iets kunnen wat anders dan het daadwerkelijk doen en er dan ook van af blijvenAls je 10k per maand maakt kun je wel wat wegzetten voor je eigen pensioen.

En arbeidsongeschiktheid.
Vandaar het advies om zelf wat te regelen.
Ik denk niet dat er over 40 nog pensioen is. Of in zijn geval over 50 jaar.
Hij heeft een 'Turkse' boekhouder, dus dat zit wel goed
Hangt helemaal van het soort pensioen af. Ik heb een persoonlijk potje. Dus niks geen uitkeringen naar babyboomers. Alleen afhankelijk van de beurs en economie. Als het straks weer beter gaat kan ik eerder met pensioen…en anders moet ik toch wat sparen.Als je nu onder de 40 bent en denkt later te kunnen leven van je pensioen![]()
Hangt helemaal van het soort pensioen af. Ik heb een persoonlijk potje. Dus niks geen uitkeringen naar babyboomers. Alleen afhankelijk van de beurs en economie. Als het straks weer beter gaat kan ik eerder met pensioen…en anders moet ik toch wat sparen.
Noem me saai, maar ik woon in een gewoon en prima huis. Hypotheek is al voor een goed deel afbetaald. Ik doe geen gekke dingen, straks heb ik weinig vaste lasten en voldoende spaargeld om minder fucks te geven om werk.
Beetje sporten en simpele dingen zijn voor mij genoeg. De natuur is gratis en dat vind ik het leukst. Handig.
De enkeling die het voor zichzelf goed geregeld heeft kan dan toch nog steeds stoppen met werken? Of komt er een vorm van dwangarbeid?Ja en nee, als de generatie millenials allemaal tussen hun 60 en 70ste daadwerkelijk zou stoppen met werken stort de Nederlandse economie in.
Geld is natuurlijk wat anders dan economic output.
Jij hebt misschien wel het geld, maar er is gewoon geen arbeidsonderschot on het te ondersteunen. De meerderheid zal dus gewoon moeten blijven werken.
Er zijn in 2060 nog maar iets van 50% Nederlandsers van werkende leeftijd, en daarvaan draagt ook maar weer een deel daadwerkelijk full time bij.
De enkeling die het voor zichzelf goed geregeld heeft kan dan toch nog steeds stoppen met werken? Of komt er een vorm van dwangarbeid?
Ik schat de kans vrij laag in dat @dreamy1 iets doet als pensioensparen of pensioenbeleggen.Hij heeft een 'Turkse' boekhouder, dus dat zit wel goed
Daar geef ik je wel gelijk in.Enkeling wel, maar dat is dus niet de norm zoals dat nu is. Het zal steeds lastiger worden die enkeling te zijn. De normale arbeider zal dat niet zijn.
Ik ben van 1978 en bekijk dit soort zaken (te) veel vanuit mijn eigen situatie.Nu is @Sparks79 vermoedelijk uit 1979? Dus dan is het nog wel een ander verhaal, die heeft een goede 15 jaar voorsprong op de huidige jeugd.