Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #165.981
Ouwe PC opnieuw aan t installeren. Na een nachtje alleen zwart scherm. Ik denken dat de harde schijf echt kapot is nu... Maar... Misschien doet ie t toch nog! Blauw scherm = beter dan geen scherm. 20221211_074305.jpg
Je kan via de bios een hardware check doen of booten via externe harde schijf waar Windows op staat

• #165.983
ben sinds maart zzp´er en wat ik toen maandelijks verdiende in loondienst verdien ik nu in een week. en daar komt die verslaving, geen financiële druk voelen bij dure restaurantjes. pinnen zonder naar het bedrag te kijken etc.
Denk ook aan je pensioen hè, je bouwt niks op.

• #165.990
met de digitale euro is er geen pensioen (meer) waar is mijn geld? pfffff

• #165.991
Ben ik ff blij dat ik niet betaald heb voor ufc 283 pimblett vs Gordon ....saai gevecht ! Hopelijk mag pimblett een keer aantreden makachev of Chandler die wassen dat Engels varkentje wel even 😂

• #165.992
  • #165.994
Als je nu onder de 40 bent en denkt later te kunnen leven van je pensioen :roflol:
Hangt helemaal van het soort pensioen af. Ik heb een persoonlijk potje. Dus niks geen uitkeringen naar babyboomers. Alleen afhankelijk van de beurs en economie. Als het straks weer beter gaat kan ik eerder met pensioen…en anders moet ik toch wat sparen.

Noem me saai, maar ik woon in een gewoon en prima huis. Hypotheek is al voor een goed deel afbetaald. Ik doe geen gekke dingen, straks heb ik weinig vaste lasten en voldoende spaargeld om minder fucks te geven om werk.

Beetje sporten en simpele dingen zijn voor mij genoeg. De natuur is gratis en dat vind ik het leukst. Handig.

• #165.995
Hangt helemaal van het soort pensioen af. Ik heb een persoonlijk potje. Dus niks geen uitkeringen naar babyboomers. Alleen afhankelijk van de beurs en economie. Als het straks weer beter gaat kan ik eerder met pensioen…en anders moet ik toch wat sparen.

Noem me saai, maar ik woon in een gewoon en prima huis. Hypotheek is al voor een goed deel afbetaald. Ik doe geen gekke dingen, straks heb ik weinig vaste lasten en voldoende spaargeld om minder fucks te geven om werk.

Beetje sporten en simpele dingen zijn voor mij genoeg. De natuur is gratis en dat vind ik het leukst. Handig.

Ja en nee, als de generatie millenials allemaal tussen hun 60 en 70ste daadwerkelijk zou stoppen met werken stort de Nederlandse economie in.

Geld is natuurlijk wat anders dan economic output.
Jij hebt misschien wel het geld, maar er is gewoon geen arbeid om het te ondersteunen. De meerderheid zal dus gewoon moeten blijven werken.

Er zijn in 2060 nog maar iets van 50% Nederlandsers van werkende leeftijd, en daarvaan draagt ook maar weer een deel daadwerkelijk full time bij.

Laatst bewerkt:
  • #165.996
Ja en nee, als de generatie millenials allemaal tussen hun 60 en 70ste daadwerkelijk zou stoppen met werken stort de Nederlandse economie in.

Geld is natuurlijk wat anders dan economic output.
Jij hebt misschien wel het geld, maar er is gewoon geen arbeidsonderschot on het te ondersteunen. De meerderheid zal dus gewoon moeten blijven werken.

Er zijn in 2060 nog maar iets van 50% Nederlandsers van werkende leeftijd, en daarvaan draagt ook maar weer een deel daadwerkelijk full time bij.
De enkeling die het voor zichzelf goed geregeld heeft kan dan toch nog steeds stoppen met werken? Of komt er een vorm van dwangarbeid?

• #165.997
De enkeling die het voor zichzelf goed geregeld heeft kan dan toch nog steeds stoppen met werken? Of komt er een vorm van dwangarbeid?

Enkeling wel, maar dat is dus niet de norm zoals dat nu is. Het zal steeds lastiger worden die enkeling te zijn. De normale arbeider zal dat niet zijn.

Nu is @Sparks79 vermoedelijk uit 1979? Dus dan is het nog wel een ander verhaal, die heeft een goede 15 jaar voorsprong op de huidige jeugd.

Dwang zal steeds meer en meer komen, dat is gewoon de natuur van een overbevolkte wereld waarin misbruik ook steeds meer loont. Ik durf niet te zeggen of er dwangarbeid komt, maar het zou me niks verbazen als pensioen met een tegenprestatie zal komen.

• #165.999
Enkeling wel, maar dat is dus niet de norm zoals dat nu is. Het zal steeds lastiger worden die enkeling te zijn. De normale arbeider zal dat niet zijn.
Daar geef ik je wel gelijk in.

Nu is @Sparks79 vermoedelijk uit 1979? Dus dan is het nog wel een ander verhaal, die heeft een goede 15 jaar voorsprong op de huidige jeugd.
Ik ben van 1978 en bekijk dit soort zaken (te) veel vanuit mijn eigen situatie.

• #166.000
Wacht maar tot ze de Nederlandse pensioenfondsen ter waarde van €1500 miljard gaan verdelen over Europa.

Terug
Naar boven